Apple Apple gelecek sene iOS ve Mac uygulamalarını birleştirebilir

Apple gelecek sene iOS ve Mac uygulamalarını birleştirebilir

21.12.2017 - 13:54 | Son Güncellenme:

Apple gelecek yıl iOS ve macOS'te geliştiricilere her iki platformda da çalışabilecek tek bir uygulama tasarlama imkanı tanıyacak. Apple, önümüzdeki yıl iOS 12 ve macOS 10.14 ile bu değişimi uygulamaya koymayı planlıyor

Apple gelecek sene iOS ve Mac uygulamalarını birleştirebilir

Onur Binay/milliyet.com.tr

Haberin Devamı

Apple geliştiricilere üzerinde çalıştığı platforma göre ayarlanabilen uygulamalar tasarlama izni vermeyi planlıyor. Bu tarz uygulamalar bir iPhone ya da iPad’de dokunmatik girişlerle, Mac üzerinde ise fare ve izleme dörtgeniyle kullanılabilecek.

Apple, önümüzdeki yıl iOS 12 ve macOS 10.14 ile bu değişimi uygulamaya koymayı planlıyor. Ancak raporda planların her zaman değişebileceği söyleniyor. Durum bu şekilde ilerlerse, önümüzdeki haziran ayında düzenlenecek Dünya Çapında Geliştiriciler Konferansı’nda (WWDC 2018) bu gelişmenin duyurulacak, ardından sonbaharda iOS ve macOS’in yeni sürümleriyle birlikte kullanıma sunulacak.

Apple, bu tarz adım atan ilk şirket olmasa da yapılan hamle büyük önem taşıyor. Mac'in çok iyi uygulamaları olsa daiOS çok daha canlı bir ekosistem. Apple, geliştiricilere tek seferde bu iki platformda uygulama geliştirmelerine izin vererek, özellikle Mac tarafında uygulama güncellemelerinin ve yeni uygulamalarının daha kolay ve hızlı şekilde dağıtılmasını sağlayabilir.

Haberin Devamı

Büyük soru, tüm bunların nasıl çalışacağı. Bunun, macOS'un iOS bölümlerini taklit edeceği veya geliştiricilerin yine de iki ayrı uygulamayı kodlamaları gerekip gerekmeyeceği belli değil. Her iki platform birbirine yaklaştıkça, geliştiricilerin uygulama tasarlaması daha kolay. Ancak geliştiricilerin iki platformdan bir tanesine yabancı gelecek giriş aygıtları kullanması zor bir kullanıcı arayüzü tasarlanmasına neden olacak.

Microsoft da Evrensel Windows Platformu uygulamalarıyla benzer bir adım atmış, geliştiricilere Windows, Windows telefonlar, Xbox, HoloLens ve hatta Surface Hub üzerinde çalışabilecek uygulamalar geliştirme imkanı tanımıştı. Bu, sınırlı bir başarıya neden oldu. Google aynı yolda ilerleyerek Android uygulamalarını Chrome OS'ye getirmeye başladı.