Önce ayakkabılarınızı sonra sırasıyla tüm kıyafetlerinizi atın üstünüzden. İhtiyacınız olan tek şey mayonuz… Sonra kendinizi serin suların kucağına bırakın! Kulağa bile hoş geliyor değil mi? Özellikle de havaların iyiden iyiye ısındığı şu günlerde… Evet yazın en popüler havuz derslerinden olan su jimnastiğinden yani 'aquagym'den bahsediyoruz… İnsanı hem psikolojik hem de fiziksel açıdan rahatlatan jimnastik hareketlerinin havuzda yapılması çok daha faydalı.

Çünkü suyun kaldırma gücü sayesinde beden ağırlığınızdan kurtuluyor ve hareketlerden maksimum derecede fayda sağlıyorsunuz. Sağlıklı bir yaşam için sporun faydası zaten yadsınamaz. Ancak bazılarımız için örneğin menüsküs ameliyatı geçiren, boyun veya bel fıtığı problemi olan kişilerin her türlü sporu kolaylıkla yapması mümkün değil. Onların imdadına, aquagym yetişiyor. Bu tip hastalara doktorların fizik tedavi amaçlı önerdiği en önemli spor etkinliği aquagym! Sadece bu tip problemi olanlar değil, her yaş grubundan insanın büyük bir keyifle katıldığı aquagym derslerinin faydaları saymakla bitmiyor. Su masaj etkisi yaptığı için stres atmanızı sağlıyor. İskelet sisteminize yük binmediği için bazı hareketleri kolaylıkla yapabiliyor ve kas kitlenizi artırabiliyorsunuz. Suya karşı hareket ettiğiniz için de yüksek kalori yakımı mümkün.

Uzun kaslarınız çalıştığı için daha dik ve düzgün durmanızı sağlıyor. Aquagym derslerini tercih edenler ise suyun rahatlatıcı etkisinin dışında bu dersleri çok eğlenceli buluyor. Derslerde yapılan hareketler aslında tamamen karada yapılan hareketlerden oluşuyor. Yani dışarıda jimnastik derslerinde ne tür hareketler yapılıyorsa bu derslerde de aynı şeyler uygulanabiliyor. Tabi bu derslerin kapsamı uygulayan kişinin hayal gücü ile de yakından ilintili. Bu yüzden sonsuz sayıda hareket etmek mümkün. Genellikle 1 metre 40 santim derinliğindeki havuzlarda yapılan derslere her yaş grubundan kişi katılabiliyor. Özellikle orta yaş grubunun büyük ilgi gösterdiği dersler yaklaşık 50 dakika sürüyor. Derslerde yapılan hareketlerin çeşitlerine göre değişse de, her bir derste yaklaşık 400 kalori yakılıyor. Su da terlemediğiniz için yorulduğunuzu ve çok fazla efor sarf ettiğinizi anlamıyorsunuz.

Ancak aqugym derslerinde kalori yakımı gerçekten çok üst sınırlarda. Yüzme eğitmeni Aytaç Cep (28), açıldığı günden beri Essporto’da aquagym dersleri verdiğini ve bu derslerin tesisin en popüler dersleri arasında bulunduğunu belirtiyor. Haftada 3 gün 50’şer dakika yapılan derslere 20 ile 30 arasında üye katılıyor. Derslere katılanların hemen hemen yarısının vücutlarındaki çeşitli sorunlardan dolayı doktor tavsiyesiyle geldiğini söyleyen Aytaç Cep, profesyonel sporcuların da yaralanmalardan sonra bu dersleri tercih ettiğini önemle vurguluyor: 'Futbolcular veya menisküs ameliyatı geçirenler de bu tip derslere iştirak ediyor. Onarla genelde havuzda uzun yürüyüşleri tavsiye ediyoruz. Çünkü bütün kas gruplarınız çalıştığı halde sakatlanma riski sıfır.' Derslere 18 yaşından 75 yaşına kadar herkes rahatlıkla katılıyor. Aytaç Cep, 75 yaşında pek çok üyelerinin bulunduğunu ve severek bu derslere katıldıklarını anlatıyor. Eğitmen Aytaç Cep, bu derslerin sağlık açısından çok yararlı olduğunun herkesçe bilindiğini ve üyelerin yoğun talebi yüzünden bazen bu derslere yer dahi bulunamadığını söylüyor. En sevilen hareketlerin ise en zor yapılan hareketler olduğunu belirtiyor: 'En zor hareketler daha çok karın bölgesini çalıştıranlar. Suya tekme atmak mesela karın bölgesini çok zorlar. Bu tarz bir hareketi 10 kez tekrarlamak bile gerçekten çok büyük efor gerektirir.'


Tüm vücut çalışıyor Bir aquagym dersinde sırasıyla bel, karın, bacak ve kol kaslarınız çalışıyor. Ancak hemen hemen tüm kas grupları hareket ediyor. Kaslarınız güçlense de ağırlık çalışmasındaki gibi şişmediği için vücudunuzdaki değişikliği çok fazla hissetmiyorsunuz. Çünkü genellikle uzun kaslarınız çalışıyor ve bir süre sonra daha dik durmaya, yapamadığınız bazı hareketleri daha kolay yapmaya başlıyorsunuz. Hatta boyunuzun uzadığını dahi iddia edenler olabilir. Çünkü uzun kaslar iskelet sisteminizi çok iyi desteklediği için duruşunuz tamamen değişiyor. Yalnızca uzun kaslarınız değil, iç bacak ya da kol arkası gibi ulaşması zor alanlar dahi bu derslerde çok iyi çalışıyor. Aslında istediğiniz bölgeye yönelik çalışıp, kaslarınızı bölgesel olarak da geliştirmeniz mümkün. Yani eğer üst gövdeniz gelişsin ve kuvvetlensin istiyorsanız daha çok üst gövdenize yönelik hareketleri tekrarlamanız yeterli. Bunu vücudunuzu diğer bölgelerine de aynı şekilde uygulayabilirsiniz. Bu derslere katılanlar profesyonel sporcu da olsa başta zorlanabiliyor. Ancak yaklaşık 3 ay düzenli olarak derslere devam edildiği takdirde biraz daha deneyim kazanılıyor. Yine 4-5 ay sonra duruşunuz değişiyor ve kaslarınız sıkılaştığı için en az bir beden daha zayıf görünüyorsunuz.