Artık içerik önemli: Instagram, like sayısını kaldırıyor

Bir sabah tedirgin düşlerden uyandığımızda, harika bir gün karşılayacak bizi. Instagram, like sayılarını kaldırmış olacak. Belki Twitter da takipçi sayılarını kaldıracak... Artık dürüst olma zamanı, abartılı popülerlik yerini içtenlikle paylaşılan gönderilere bırakacak.
 

Artık içerik önemli: Instagram, like sayısını kaldırıyor

"Ya göründüğün gibi like'lan, ya like'landığın gibi görün"

"Ya göründüğün gibi like'lan, ya like'landığın gibi görün"

Instagram hepimizi bir tuhaf yaptı. Herkes "Bunu paylaşayım, çok beğeni alır" düşüncesiyle kötü kötü şeyler paylaşıyor. Beğenilmenin üstünde bir 'beğeni sayısı' kaygısı var. Kimse Instagram profilinde olduğu gibi görünmüyor. Ticari kaygılarımız varmışcasına 'farklı' görünmeye çalışıyoruz. 

"Bu var ya aşırı beğeni alır"

"Bu var ya aşırı beğeni alır"

Takipçilerinize bir 'beğeni kaynağı' olarak bakmanızın herhangi bir anlamı olmadığını kabul etmelisiniz. Platformlar bizi bu düşünce yapısına zorladı, bunda başarılı oldu, 'tutacak paylaşım' gibi kodlar yarattı ve artık tüm bunların insanlığa gerçek anlamda zarar verdiğini fark ettiler. Beğeni delisi olduk.

Takipçiler birer 'sayı' değil

Takipçiler birer 'sayı' değil

Halbuki ne bizi takip eden insanlar ne de paylaşımlarımıza 'beğeni' bırakan insanlar yalnızca bir sayı. Onlar bizim arkadaşımız, akrabamız ya da paylaşımlarımızı seven tanımadığımız kişiler.

1000 like alan bir fotoğrafla 'daha güzel', 100 like alan ve görüşünüzü belirttiğiniz bir tweet ile 'daha haklı' olmuyorsunuz.

Bu nedenle, sayılar yalnızca birer sayı ve o sayının oluşmasını sağlayan kişiler de birer birey...

Milyon takipçi, kağıt üzerinde bir sayı olsa bile, sokakta yaşayan milyon farklı kişi anlamına geliyor.

Sayıların baskısı azalacak

Sayıların baskısı azalacak

Sosyal medya platformları bu anlayışın üzerine çalışmaya başladı. En güzel haber de Instagram'dan geldi. Yapılan güncelleme testlerinde paylaşımların altındaki like sayıları artık görünmüyor. Bunun yerine "a, b, c ve diğer kişiler beğendi" gibi bir ifade kullanılıyor. Hangi fotoğrafınızın kaç beğeni aldığını ise yalnızca siz görebiliyorsunuz.

Bu ne demek? Karşınızdaki kişilere 'çok beğenildiğinizi' kanıtlamak zorunda olmadığınız günler çok yakın demek!

Beğenilecek paylaşımlar hazırlamak yerine

Beğenilecek paylaşımlar hazırlamak yerine

Bu geliştirme gerçekleştiği zaman, beraberinde gelecek şey, takipçilerinizin "kaç like almış" refleksinin yavaşça kaybolması olacak.

'Like sayısı' artıracak  paylaşımlar yerine 'gerçek anlamda beğenilecek' paylaşımlar üretilen yeni bir evrene geçiyoruz sanki!

Bizi hapsettikleri çukur

Bizi hapsettikleri çukur

"Takipçilerinizin ne paylaştığınıza odaklanmasını istiyoruz, paylaşımlarınızın ne kadar beğeni aldığına değil... Bu test sırasında, yalnızca paylaşımı yapan kişi toplamda kaç beğeni aldığını gördü" diyor Instagram yöneticileri testin amacını açıklarken.

Bizi hapsettikleri bu matematiksel çukurdan usulca kurtulacağız böylece. "Kaç?" sorusu yerini "Ne?" sorusuna devredecek. 

Fenomenler, influencer'lar dönüşmeli

Fenomenler, influencer'lar dönüşmeli

Instagram'ın fenomenleri ve influencer'ları ise bu süreci belki de sancılı yaşayacak. En son ne zaman kaç kişinin paylaşımlarını beğendiğini dert edinmemişlerdir acaba?

Kendimizden taviz vererek 'like sayısı' odaklı paylaşımlar yapmaktan vazgeçtiklerinde ortaya ne çıkacak diye düşünüyor insan haliyle. 

Jenner mı yumurta mı?

Jenner mı yumurta mı?

Instagram'da dünyanın en çok beğenilen fotoğrafı, kısa bir süre öncesine kadar Kylie Jenner'a aitti. Kardashian-Jenner hanesinin en genç milyarderi de olan Jenner'ın bu başarısı, kendisine pek çok iş ortaklığını da getirdi ve adeta Instagram'ın yükselen değeri imajı perçinlendi.



Fakat sonra, kim olduğunu bilmediğimiz biri tarafından açılan bir hesap, her şeyi değiştirdi. Hesabın tek paylaşımı, bir yumurta fotoğrafıydı. Düz bir yumurta. Bu yumurtanın hedefi 'en çok beğeni alan' fotoğraf olmaktı. Üstelik yumurta, bunu başardı.

Dünyanın en çok kişi tarafından beğenilen fotoğrafı, artık bir yumurtaya ait.

Yani biz, kim olduğunuzla ilgilenmediğimizi göstereli epey oldu.

Sosyal medyanın şafağı

Sosyal medyanın şafağı

Sosyal medyanın yeni şafağında göreceğimiz şey, içeriğin kalitesinin değerlendirilmesi olacak. Tabii, kullanıcıların bunu gözetip gözetmeyeceğini ise zaman gösterecek. İyi paylaşımlar dostlar. 

andac.uzel@demirorenmedya.com

Bu makaleye ifade bırak