28.03.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Ekonomi Servisi
Arıoğlu, Avrasya Tüneli’nde araçların 51’inin Avrupa yakasından Anadolu’ya, yüzde 49’nun ise Anadolu yakasından Avrupa’ya geçiş yaptığına işaret ederek, “Avrasya Tüneli’nin bulunduğu güzergahın en kısa yol olduğu, ilgili navigasyon uygulamalarında da açıkça gözükmektedir” diye konuştu.
Arıoğlu, 2 bin 23 metre ile dünyanın en büyük orta açıklığına sahip olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yapımına da devam ettiklerini söyledi.
Arıoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü’nden daha çok tır ve otobüs geçişinin olacağını, kaçak geçişlerin önüne geçmek için de ilk aşamada bariyer sistemi düşündüklerini, ilerleyen süreçte hem Hızlı Geçiş Sistemi (HGS), hem de Otomatik Geçiş Sistemi’nin (OGS) olacağını söyledi.