Gündem Avrasya tüneli geçiş ücreti ne kadar olacak?

Avrasya tüneli geçiş ücreti ne kadar olacak?

20.12.2016 - 14:27 | Son Güncellenme:

Avrasya tüneli açılıyor. Ciddi bir yatırımın ürünü olarak ortaya çıkan Avrasya tüneli iki yakayı birbirine bağlayacak. Peki Avrasya tüneli geçiş ücreti ne kadar olacak?

Avrasya tüneli geçiş ücreti ne kadar olacak

Avrasya tüneli bugün yapılacak olan törenle açılacak. Kazlıçeşme-Göztepe arasında hizmet verecek olan Avrasya tüneli için en fazla merak edilen sorulardan biri geçiş ücreti oldu. Maliyeti oldukça yüksek olan Avrasya tüneli Avrupa ve Asya yakaları arasında ulaşımı sağlayacak. İkişer şeritten oluşan Avrasya tüneline ilişkin tün detaylar haberimizde yer alıyor...

Haberin Devamı

TOPLAM UZUNLUĞU 14,6 KİLOMETRE

İstanbul'da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergahı kapsıyor.

5.4 KM'Sİ DENİZ ALTINDAN

Projenin 5,4 km'lik kısmı deniz tabanı altına özel bir teknolojiyle inşa edilen iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşuyor. Tünelin en derin bölümü deniz seviyesinden 106 metre aşağıda bulunuyor.

AZAMİ HIZ 70 KM OLACAK

Güzergahta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inecek. Avrasya Tüneli'nde hız sınırı 70 km olacak.

HGS VE OGS İLE GEÇİLEBİLECEK

Tünelin, iki gidiş ve iki geliş yolunda hem HGS hem OGS ile geçiş yapılabilecek. Ayrıca bir nakit gişesi bulunmayacak, araçtaki yolcular için ayrıca ödeme yapılmayacak.

Haberin Devamı

ARAÇ GARANTİSİ NE KADAR?

Başlangıçta 120 bin ile 130 bin aracın geçişi bekleniyor. Devlet yüklenici firmaya günde 68 bin 500 araçlık geçişi garanti etti.

GEÇİŞ ÜCRETİ NE OLACAK?

Tünelin geçiş ücretinde dolar kuru baz alınacak.

Tünel geçiş ücreti otomobiller için 4 dolar + KDV, minibüsler için 6 dolar + KDV karşılığı Türk Lirası seviyesinde olacak. Her iki yönde de ödeme yapılacak.

Ulaştırma Bakanı Arslan, geçiş ücretiyle ilgili şunları söylemişti: "Bütün büyük projelerimizde olduğu gibi uluslararası projeler olması nedeniyle, uluslararası yüklenicilere de açık olması ve uluslararası finans kuruluşlarının da finanse etmesi adına yola çıkıldığı için sözleşmesinde dolar olarak belirtilmiş olmakla birlikte biz her sene yıl başındaki kuru esas alarak, Türk lirasına çeviriyoruz ve bir yıl boyunca ücret TL olarak uygulanıyor. Türkiye'de herhangi bir projede insanımızdan dolar,avro toplamak gibi hiçbir şekilde uygulamamız olmadı, olamaz da zaten. Dolayısıyla ocak başı itibarıyla TL olarak ücret belirlenecek ve belirlenen ücret bir yıl boyunca geçerli olacak. Yılın sonunda tekrar eskale edeceğiz, değerlemeyle yeniden ücret belirlemiş olacağız. Dolayısıyla dolarla geçiş, euroyla geçiş diye bir şey söz konusu değil."

İSMİ İÇİN ANKET YAPILDI!

Haberin Devamı

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Avrasya projesine isim bulmak için online anket yapmıştı. Ancak Bakan Arslan, anketin iptal edildiğini ve tünelin adının "Avrasya Tüneli" olacağını söylemişti.

ARAÇ GEÇİŞLERİ HANGİ TARİHTE BAŞLAYACAK?

21 Aralık sabahı saat 07.00'de araç kabulüne başlanması öngürülüyor. Aynı gün araç geçişleri saat 21.00'e kadar devam edecek.

24 SAAT AÇIK OLACAK MI?

Tünel 20 Aralık'ta açtıktan sonra 30 Ocak'a kadar 24 saat değil, belli bir süre çalışacak. 14 saatle başlayacak uygulama ile en geç 30 Ocak'ta 24 saat çalışma sistemine geçilecek.

60 BİN METREKARE DENİZ DOLGUSU

İstanbul Büyük Şehir Belediyesi (İBB) tarafından konuyla ilgili yapılan açıklamada bölgeye 60 bin metrekare deniz dolgusu, 15 bin metre yaya yolu, uluslararası standartlarda bisiklet yolu, 320 bin metrekare yeşil alan, yürüyüş yolları, yapıldığı belirtildi. Aynı açıklamada yeni yolların asfaltlanması için 70 bin ton asfalt döküldüğü ayrıca 350 adet aydınlatma direği dikildiği açıklandı.

Haberin Devamı

NE KADARA MAL OLDU, KİM İŞLETECEK?

Avrasya Tüneli, 1.2 milyar dolara mal oldu. Projeyi tamamlayan Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım AŞ (ATAŞ), 2009 yılında Avrasya Tüneli’ni gerçekleştirmek üzere kuruldu. Türkiye’den Yapı Merkezi ve Güney Kore’den SK E&C şirketleri, ATAŞ’ın iki eşit ortağı konumunda. Şirket tüneli 24 yıl işletecek.

9 BÜYÜKLÜĞÜNDE DEPREME DAYANIKLI

Tünel fay hatlarına yakınlığı nedeniyle richter ölçeğine göre 9 büyüklüğünde bir depreme dayanacak güçte yapıldı.

Tünelden arabayla ilk geçişi Cumhurbaşkanı Erdoğan, Yıldırım ve Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan yapmıştı.

Avrasya Tüneli'nde her noktanın 7 gün 24 saat izlendiği kapalı devre kamera sistemi, olay algılama sistemleri, haberleşme ve ihbar sistemleri yer alacak. Yüksek teknoloji altyapısıyla tünel içinde hız kontrolü sağlanacak.