10.11.2017 10:03 | Son Güncelleme: 10.11.2017-10:03
AA

Avrupa pazarını içten fethedecekler

Müstakil Sanayici ve İş Adamları Derneği (MÜSİAD) Bursa  Şubesi üyeleri, Türk gıda ürünlerinin uluslararası pazarlarda daha fazla söz  sahibi olması hedefiyle İsviçre'de çikolata markası satın alacak.

MÜSİAD Bursa Şubesi Gıda, Tarım ve Hayvancılık Sektör Kurulu Başkanı  Murat Bayizit, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye gibi tarım ve gıdada  güçlü altyapısı olan bir ülkenin gerçekleştirdiği 1 milyar dolarlık işlenmiş gıda  ihracatının yeterli olmadığını söyledi.

Türk gıda ürünlerinin özellikle Avrupa başta olmak üzere dünyanın  çeşitli ülkelerindeki Türk nüfusunun yoğun olduğu yerlerde tüketildiğini belirten  Bayizit, yapılan ihracatın büyük kısmının bu pazara hitap ettiğini bildirdi.

Bayizit, yurt dışı seyahatlerinde süpermarket zincirlerini gezdiğini  dile getirerek, "Çünkü raflar size o ülkedeki gıda trenlerini ve tüketim  alışkanlıklarını gösteriyor. Ben de bu raflarda Türk ürünlerini maalesef çok  fazla göremiyorum. Etnik departmanların dışında yer almıyor. Aslında baktığımızda  Türk ürününü yurt dışında yaşayan Türklere ihraç ediyoruz." diye konuştu.

Türkiye'nin uluslararası pazarlarda rekabet edebilecek düzeyde  markalarının olduğunu vurgulayan Bayizit, şöyle devam etti:

"Türk markasıyla yurt dışındaki süpermarketlerde yer alamamamızın  çeşitli sebepleri var. Bu sebepleri bir taraftan çözmeye çalışırken diğer  taraftan da hızlı hareket etmek adına yurt dışında 3. kuşağa geçmiş, artık  kendileri açısından yönetmenin verimli olmadığı düşünülen ama marka olmuş  birtakım firmaları biz Türk gıda üreticileri olarak satın alabiliriz. Bunun  örnekleri var. Ülker'in Godiva'yı almasıyla uluslararası pazarlarda önemli bir  oyuncu olması buna çok güzel bir örnek. Akabinde United Biscuits'i satın alarak  dünyadaki birkaç büyük bisküvi üreticisi haline gelmeleri buna çok güzel bir  örnek."

"İSVİÇRE'DE BİRKAÇ ALTERNATİF MARKA ÜZERİNDE ÇALIŞIYORUZ"

Bayizit, geçen aylarda 25 kişilik bir heyetle İsviçre'ye gezi  düzenlediklerini belirterek, şunları kaydetti:

"İsviçre gezisi dönüşünde benim bir önerim oldu. 'Madem ki dünyaya  markalı gıda ürünü satmakta zorlanıyoruz. O zaman onların içine kendilerinin  markasıyla nüfuz edelim. Mesela İsviçre'den bir çikolata markasını satın alalım.'  dedim. Bu markayı daha da geliştirerek uluslararası pazarlara bir Türk firması  olarak girelim diye düşündük. Herkes bu konuya sıcak baktı. Bununla ilgili  çalışmalara başladık. Şu anda İsviçre'de birkaç alternatif marka üzerinde  çalışıyoruz."

İlerleyen günlerde İsviçre'de fabrika ziyaretleri yapacaklarını  anlatan Bayizit, "Avrupa'daki gıda marketlerine Avrupa'daki bazı markaları satın  alarak nüfuz etmek gibi bir düşüncemiz var. İsviçre'nin çikolata ülkesi  olmasından dolayı dünyada olumlu imajı var. Çikolata markasıyla daha hızlı yol  alacağımızı düşündük. Satın alınmasıyla ilgili herhangi bir sıkıntı yok. Yıl  sonuna kadar neticeleneceğini düşünüyoruz. Bunu da inşallah MÜSİAD Bursa ve  İsviçre şubesi olarak gerçekleştireceğiz." dedi.

Bu habere ifade bırak
  • 0Mutluyum
  • 0Şaşkınım
  • 0Kararsızım
  • 0Kızgınım
  • 0Üzgünüm
Toplam Oy0