Geleneksel ayurvedik iyileştirme sanatı hayatımıza uyum ve denge getirerek, her bireyin eşsiz olduğunu savunur. Ayurvedik detoks, doğru yapıldığında bütün sistemimizi güçlendirir. Ayurvedik detoks, vücudumuzda bulunan toksik maddelerden bizi arındırır ve güçlü birçok seviyede yenilenme ve iyileştirme sağlar.

Ayurvedik detoks kimler için gereklidir;

-Sindirim sorunu yaşıyorsanız
-Kabızlık probleminiz varsa
-Sürekli yorgun hissediyorsanız
-Strese maruz kalıyorsanız
-Odaklanmada güçlük yaşıyorsanız 
-Olması gerektiği gibi hissetmiyorsanız 

Ayurvedik detoks faydaları;

-Zihni ve sinir sistemini rahatlatır.
-Hayat enerjisini, canlılığını ve coşkusunu geri getirir.
-Uyku düzeni sağlar.
-Doku yenilenmesini hızlandırır.

1 günde sindiriminizi düzene sokun:

-Güne erken başlayın. Erken kalkmak güne rahatlayarak başlamanız için güzel bir fırsattır.
-Uyanır uyanmaz dişlerinizi fırçalayın. 
-Sisteminizi temizlemek ve sindirimi uyandırmak için bir bardak sıcak su için.
-Gün içerisinde belirlediğiniz tek bir gıda çeşidini fazla olmadan gün boyu yiyebilirsiniz.
-Yarım çay kaşığı triphala tozunu bir bardak kaynamış suya koyun ve soğumasını 10 dakika bekleyip için.
-22.00'dan önce uyumaya çalışın.


Basitleştirilmiş ayurvedik detoks (3 gün);

-Güne erken başlayın. 
-Uyanır uyanmaz dişlerinizi fırçalayın. 
-Bir bardak sıcak su için.
-Hafif egzersiz yapın. (yoga gibi)
-Duş alın.
-Yulaf ezmesi ile hafif bir kahvaltı yapın. (sabah 7-8 arası)
-Öğle yemeği ve akşam yemeği olarak kitchari ile beslenin. (kitchari tarifini aşağıda vereceğiz.)
-Uyumadan önce tekrar triphala tozunu bir bardak kaynamış su ile tüketin.
-22.00'dan önce uyuyun.


Derinlemesine bir arınma için ayurvedik detoksu uzun zamanlı uygulamalısınız. (21 gün) 


Aktif ayuverdik detoks diyeti (21 gün) :

-Gün boyu toplam 3 öğün küçük bir porsiyon kitchari ile beslenin.
-Başka bir gıda tüketmekten kaçının ama atıştırma krizinizde bir adet meyve yiyebilirsiniz.
-Tek besinden sıkılırsanız, kahvaltıda yulaf ezmesi de yiyebilirsiniz.
-19.00'dan sonra yememeye çalışın.
-vücut içerisindeki toksin maddeleri atmak için, gün içerisinde 8-12 bardak ılık ya da sıcak su için.
-Sıvı tüketimi öğünler arası olmalı.

Kitchari tarifi

Bir gece önceden ıslattığınız maş fasulyesini, zeytinyağı ekleyerek derin bir tavada, chia tohumu, rezene, biraz toz zerdeçal, küçük küçük doğranmış sarımsak ve yine küçük küçük doğranmış zencefili kavurun. Üzerine sebzeleri, soğanı, pirinç ve fasülyeyi de koyun, son olarak kimyon, biraz daha toz zerdeçal, tarçın ve chili biberi de ekleyin ve üzerine birkaç bardak su koyun. 20 dakika pişirdikten sonra kitcharinizi afiyetle yiyebilirsiniz. Afiyet olsun.

Malzemeler:

-Maş fasulyesi
-Kabak
-Havuç
-Taze zencefil
-Sarımsak
-Taze soğan
-Kimyon
-Tarçın
-Kuru chili biberi
-Toz zerdeçal
-Rezene
-Chia tohumu


Ayge Buse GÜNDOĞAN