Havalar soğudu, kış geldi, hastalıklar kapıda... Hal böyle olunca da sağlığımıza normalden daha fazla dikkat etmek gerekiyor. 

Kış döneminde çoğumuzun üzerinde bir ağırlık çökmesi olduğundan dolayı yemek yapmada üşengeçlik ve hazır yiyeceklere yönelme olayı oldukça fazla olmaktadır. Fast food gıdaları tüketmede artıl, hareketsizlik, az su içme durumları bu dönemde kilo artışı ile beraber bağışıklığı da düşürmektedir. Bağışıklık sisteminin zayıflaması da beraberinde şeker, kalp gibi metabolizma hastalıklarının artışına sebep olmaktadır. 

 

Peki Ne Yapmalı?

Enfeksiyonlara yakalanmamak için vitamin ve mineral yönünden zengin beslenmemiz lazım. Bağışıklığı arttıran ve antioksidan yönünden zengin olan  özellikle A,C,E,B6 vitaminleri ile çinko, selenyum gibi mineraller yönünden zengin beslenmek bu dönemde hastalıklara karşı koruyucu kalkan oluşturacaktır. Sebzelerden karnabahar, brokoli, roka, sarımsak, ıspanak, soğan, kırmızı biber; meyvelerden ise kivi, greyfurt, portakal, mandalina zengin vitamin ve mineral içeriğine sahiptir. Bu besinleri mutlaka beslenme planımıza koymamız gerekmektedir.

Yemek yaparken margarin ve tereyağından kaçınılmalı, yerine zeytinyağı veya fındık yağı gibi bitkisel yağlar tercih edilmelidir. 

Süt, yoğurt, kefir gibi hayvansal kaynaklı besinler vücut direncini arttırarak yorgunluğu azaltır. Günde en az 2 porsiyon süt ve süt ürünlerini beslenmemizde bulundurmalıyız.

Omega-3'ün önemini asla unutmamamız lazım. Haftada en az 2 gün balık tüketimine özen göstermelisiniz. Balığı kızartma yerine ızgara, fırın veya buğulama şeklinde tercih etmelisiniz.Bunun dışında ceviz, keten tohumu ve semizotu da yüksek omega 3 kaynaklı besinlerdendir. 

Bitkisel protein kaynaklı kurubaklagiller de mutlaka haftada 2 gün beslenme programınızda olmalı. Kötü kolesterolü düşürür, iyi kolesterolü yükseltir ve yüksek lif içeriği ile bağırsaklarınızı çalıştırır. Demir içerikleri çok yüksek olduğundan kurubaklagilleri yanında bol limonlu bir salata ile tercih etmelisiniz.

Bağışıklığı arttırmada bir diğer etkili besin de yulaf. Yulafın içindeki beta glukan maddesi sayesinde hastalıklardan korur. Haftada 2 gün kahvaltınızda yulaf tüketebilirsiniz.

Son olarak kara mürver çayı (Sambucus Nigra) bağışıklığı önemli derecede arttıran bileşenlere sahip. Gün içinde demleyip tüketebilirsiniz. 

Herkese bol kahkahalı, az hastalıklı kışlar!