Araştırmalara göre, haftada sadece bir kez balık yiyen çocuklar yemeyen çocuklara oranla daha yüksek IQ'lara sahip ve uyku düzenlerinin daha kaliteli olduğu ortaya çıktı. Haftanın herhangi bir gününde tüketilen balık gençlerde IQ’yu 4,8 oranında artıyor. 

Ayrıca, Sık sık balık yiyen çocukların gece uyanma, gün boyunca yorgun olma ve yatmaya karşı direnme olasılığının azaldığı görüldü. 

Zekayı artıran omega-3 yağ asitleri içeren balık türleri, sinir dokusunun büyümesi ve gelişiminde rol oynuyor. Bu yağ asitleri uykuyu düzenleyerek melatonin hormonu üretimine de katkı sağlıyor.

Araştırmalar nasıl yapıldı?

Araştırmacılar, 12 yaşındaki 541 öğrenciyi analiz etti. Ankette herhangi bir balık türü belirtilmedi. Çocukların gece uykusu saatleri, yatma direnci, uyku kaygısı, gece uykusu ve gündüz yorgunluğu gibi sorular sorulan bir anket doldurularak ölçülmüştür. Onların IQ'su, aritmetik, kelime dağarcığı ve bilgi anlayışının yanı sıra resim ve sıralama kodlarını düzenleme becerilerini de değerlendirerek araştırılmıştır.


Bulgular sıklıkla balık yiyen çocukların IQ seviyelerinin daha yüksek ve uyku bozukluklarının daha az olduğunu ortaya koydu. 

Haftada en az bir kez balık yiyen gençler, IQ testlerinde, balık yemeyenlere oranla veya ayda bir 4,8 puan daha fazla puan aldılar. Ayda 2 ila 3 defa balık yiyen çocuklar ise 3,31 puan alarak balık tüketiminin sağlığa olumlu etkileri ortaya çıkmış oldu. 

Uzmanlar, çocuklara küçük yaşta balığın tanıtılması gerektiğini vurguluyor. Böylece kokusuna karşı daha duyarlı olacaklardır.