14.06.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
SELAY SARI
16 gibi geç kabul edilen bir yaşta piyano eğitimine başlayan Herman, ‘Sıradışı’ temalı festivalin bu iddiasının hakkını veren bir isim. Orkestra çalarken kendi doğaçlama kısmı geldiğinde sahneye çıkıp piyano için Greilsammer ile şakayla karışık çekişen, Aya İrini’nin insan sesi ve yaylılar için uygun ancak piyanoyla ne yazık ki iyi anlaşamayan akustiğini algılayıp tekniğini ona göre değiştirebilen Herman, Purcell’in ‘Periler Kraliçesi’ süitine yaptığı transformasyon, Mozart’ın 14 no’lu Piyano Konçertosu ve Rameau’nun ‘Les Boréades’ operasının Kadril ve Rondo’su üzerine emprovizasyon ve ‘Le Rebadinage’ yorumu ile hem caz hem de klasik müzikte takip edilmesi şart bir sanatçı olduğunu ispatladı. Geneva Camerata üyeleri de Herman’la ‘klasik jam session’larının yanı sıra Rameau’nun ‘Platée’ bale süitinden ‘Fırtına’ bölümünde bakır üflemelilerle çıkardıkları fırtına sesleri gibi ilginç dokunuşlarla, bu müzik türünün ne kadar farklı yorumlanıp algılanabileceğine dair ders niteliğinde bir performans sergilediler.