Beşiktaş Başarı Kartal'ı uçurdu!

Başarı Kartal'ı uçurdu!

06.01.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye'de spora ilgi ve sporun araştırması ilginç rakamları gözler önüne serdi.

Başarı Kartalı uçurdu

Sportsnet Group’un 15. yılında Nielsen ile yaptığı çalışmada haberleri ve maçları takip eden taraftar grubu olarak Beşiktaş %78,3 ile zirveye çıktı. Fenerbahçe’ye 18-24, G.Saray’a 25-34, Beşiktaş’a

Haberin Devamı

35-44, Trabzon’a ise 55-65 yaş grubu destek veriyor.

Düzenli aralıklarla yaptırdığı araştırmalarla Türkiye’de sporun gelişimini, organizasyonların takip edilme ve sevilme nedenlerini inceleyen Sportsnet Group 15. yılında da Nielsen ile yine ilginç rakamlar çıkardı. Toplam 12 ilde, 14-65 yaş arası bin 500 kişi ile yüz yüze gerçekleştirilen ‘Türkiye’de Spora İlgi ve Sporun Değerleri” araştırması, Türkiye’de spora duyulan ilginin duygusal ve takımlara bağlı olduğunu tespit edildi.
Sporları takip etme oranı, ilgi duyma nedenleri, statta izleme motivasyonu duygularla ve tutulan takımın gidişatıyla şekilleniyor. Türkiye’de spora olan ilgi, farklı dinamikleri olan, yıldan yıla değişen, önemli bir başarı ya da sporun içindeki özgün hikayelerle büyük çıkışlar yaşayabilen bir durum. Kolay etkide kalan, TV yayınlarıyla şekillendirilebilen, devlet politikalarıyla hızlı bir şekilde seyir değiştirebilen bir spor dünyamız var.
Başarı Kartalı uçurdu
Başarısızlık vurdu
Fenerbahçe, Galatasaray gibi takımların futboldaki sonuçları sadece takımların takip oranını düşürmüyor, taraftarlarının diğer sporları takip oranlarını da etkiliyor. Avrupa Futbol Şampiyonası ve Olimpiyatlara katılım düzeyimiz yüksek olmasına rağmen başarılı sonuçlara uzak bir görüntü sergilenmesi araştırmanın sonuçlarını da etkiledi.
2016’nın yaz ayları ülkemiz açısından olağanüstü pek çok durum doğurmasına rağmen insanların spora olan ilgi ve merakında azalma yaratmadığı gözlendi.
BEŞİKTAŞ (OLGUN)
Siyah-beyazlı takım en büyük desteği 35-44 yaş grubundan (%22,5) alıyor. Taraftarların başarıyla iştahı artmış durumda. Maçları en sıkı takip eden taraftar grubu %78,3 ile Beşiktaş’ta. Şampiyonlar Ligi’nde alınan sonuçlar da taraftarı coşturdu.
Yüzde 23,3 Avrupa liglerini takip ediyor. Yüzde 21,5 takımının maçı olmasa da Avrupa kupalarındaki karşılaşmaları istiyor. Beşiktaşlıların %21,5’i statta, %90,1’i TV’den geçtiğimiz yıl içinde takımlarını takip etmiş.
Başarı Kartalı uçurdu
FENERBAHÇE (GENÇ)
Sarı-lacivertli kulübün en yüksek desteğe ulaştığı yaş grubu 18-24 (%32,7). Fenerbahçelilerin futbola olan ilgisi ise düşmüş durumda. %75,1 ile en kötü takip oranına sahipler. Taraftarların %17’si statta, %88,2’si TV’den geçtiğimiz yıl içinde takımlarını takip etmiş.
GALATASARAY (DELİKANLI)
Sarı-kırmızılar en büyük desteğini 25-34 yaş grubundan alıyor (%42,2). Galatasaray taraftarı da diğer takımlarla karşılaştırıldığında spora olan ilgisini yitirmiş durumda. Kulüp, futbolu takip oranında (75,1) ile üçüncü sırada. Taraftar, 4 büyükler arasında en düşük stat ve takip oranına düşmüş durumda... %16,8’i statta, %85,9’u TV’den maçları takip ettiğini belirtiyor.
TRABZON (YAŞLI)
Bordo-mavililerin en yüksek desteğe ulaştığı yaş grubu 55-65, %10,5 ile. Trabzonsporlular, futbolu takip oranında %78,2 ile az farkla Beşiktaş’ın arkasına düşüyor. Spor Toto Süper Ligi en sıkı takip eden taraftar ise %75,9’la Trabzonspor’da.
Başarı Kartalı uçurdu
Önemli organizasyonlar
Olimpiyatlar halkın %10’u tarafından izleniyor. Türkiye’de ise düzenli olarak takip edilen organizasyon Süper Lig. Halkın %63,4’ü ligi takip ediyor. Avrupa’da futbol liglerini sürekli takip edenlerin oranı ise %18,5, Şampiyonlar Ligi ve Avrupa Ligi’ni takip edenlerin oranı %18,3.
Başarı Kartalı uçurdu
Spor ve sosyallik
Türkiye’nin %56,3’ü sporu yüz yüze konuşmayı seviyor %20,2’si sosyal medyadan her gün spor içeriği paylaşıyor, %19,2’si telefonla konuşurken lafı spora getiriyor, %8’i akıllı telefon uygulamalarını kullanıyor.
Başarı Kartalı uçurdu
Sosyal medya
Sporseverlerin %88,4’ü izlediği ya da yaptığı spor ile ilgili Facebook post’u atıyor, %32,2’si instagramda fotoğraf paylaşıyor, %30,5’i tweet atıyor ve %28’5’i de youtube’a video yüklüyor. Nüfusun %91,1’i sporu televizyondan takip ediyor, %21,4 gazetelerden okuyor, %23,2’si haber ve bilgi almak için facebook ve twitter kullanıyor.
Başarı Kartalı uçurdu
Izleme alışkanlıkları
Türkiye’nin %38,6’sı her gün bir maç ve spor programını TV’den izliyor. %34,2’si de her hafta bir maç izliyor. Sporu TV’den takip edenlerin %87,4’ü ev konforunda maç seyretmeyi tercih ediyor, %33,1’i arkadaşları ile beraber izliyor, %10,5 dışarda yemek yiyerek izliyor.
Yaş grupları
45 yaşa kadar hiçbir yaş grubunda ilgiliyim ve çok ilgiliyim diyen sıkı spor takipçileri %60’ın altına düşmüyor. Sporla en çok ilgilenen yaş grubu ise 25-34 yaş.
Bu grubun, %40.9’u ilgili, %25.4 çok ilgili. Spora en ilgisiz yaş grubu: Yaşlı nüfus 55-65 yaş arası... %22.4’ü spor ile ilgilenmiyor.
Başarı Kartalı uçurdu
Stadyum izleyiciliği

Senede birden fazla maça gidenlerin oranı %20 olurken, her hafta gidenlerin arasında A gelir grubu %12,8 ile başı çekiyor. DE gelir grubunun yüzde %37,5’ü ise maddi imkânsızlıklardan dolayı hiç maça gidemiyor.
Başarı Kartalı uçurdu
ERKEK
Erkeklerde ‘çok ilgili’ düzeyinde düşüş var. Uluslararası başarıların azalması, kulüp taraftarlıklarında yaşanan değişimler erkek nüfusun fanatiklik oranında düşüşe yol açtı. Daha önceki araştırmalar yüzde 40’ı aşan oranlarda ‘çok ilgiliyim’ rakamlarını veriyordu.
Başarı Kartalı uçurdu
KADIN
Kadınlarda ‘çok az ilgiliyim’ oranları 2010’lu yıllara kadar yüzde 50’yi geçiyordu. Sağlık ya da kilo vermek için yapılan sporlara ilginin artmasıyla kadınların ilgisinde artışlar gözlendi.
Başarı Kartalı uçurdu
Başarı Kartalı uçurdu

Yazarlar