Çoğu kadın yemek yediğinde kiloların neredeyse yarısının basenlerine gittiğini düşünür. Bu durumun nedeni kişinin beslenme alışkanlıklarından kaynaklanmaktadır. O nedenle istediğiniz kadar basen eriten hareketlerde yapın basenlerinizden bir türlü kurtulamazsınız. Basenlerinizi bir an öce yok etmek istiyorsanız ilk olarak beslenmenize dikkat etmeniz gerekiyor. 

Yediğiniz bir takım yiyecekler yalnızca basen bölgenizde yağlanmaya sebebiyet verebilir. İlk olarak bu yiyeceklerden uzak durmalısınız.

İşte basen oluşmasına neden olacak yiyecekler
Pasta ,
Mısır,
Tatlı meyveler,
Kruvasan,
Kurabiye, poğaça, makarna, pilav gibi yiyecekler vücudunuzu yağlandırdığı gibi basen bölgenizde de yağlanmaya sebebiyet verebilir. 
Basenlerinizden kalıcı olarak kurtulmak istiyorsanız yaptığınız basen eritme hareketlerinin yanında bir takım püf noktalara da dikkat etmeniz gerekiyor.


 
Basen bölgesinde yağlardan kurtulurken dikkat edilmesi gerekenler…

Basen eriten hareketleri yaparken aynı zamanda bol bol su tüketmeniz gerekiyor. Su bütün vücudunuzdaki yağları yakmanıza yardımcı olurken, aynı zamanda basen bölgenizdeki yağların da kısa sürede kaybolmasını sağlayacaktır.
Basenlerinizden kurtulmanın en etkili yolu da kahvaltı öğününü kesinlikle atlamamaktır. Kahvaltı yapmayı geciktirmeyin, kahvaltılarınızı yavaş ve sindirerek yemeye özen gösterin.
Ve tabii ki tüm bunların yanında basen hareketlerinizi de ihmal etmeyin. Yazının devamında vermiş olduğumuz basen eriten hareketleri  düzenli olarak uygulayıp, az önce verdiğimiz kurallara uyarsanız basenlerinizden kurtulabilmeniz mümkün olabilir.

İşte basen eriten hareketler…

Tek bacak üstte 
Dik bir şekilde ayakta durun ve sağ taraftaki kolunuzu öne paralel olarak uzatın. Bu şekilde belinizi bükmeden eğilin. Bu hareketi yerden bir şey alırken belinizi bükmeyerek aldığınızı hayal edin. Bu şekilde hareketi tekrarlayın. 

Yerden kalça kaldırma hareketi 
Yere düz bir konumda yatın. Daha sonra kalçanızı yerden yukarı doğru kaldırın. Elleriniz ve kollarınız yerde sabit bir şekilde durmalı. Sadece bel ve kalça kısmınızı hareket ettirmelisiniz. 

Squat hareketi 
Basen eritme hareketlerinin içerisinde en etkilisi suquat hareketidir. Kollarınız dik bir şekilde karşı tarafa bakmalı. Kollarınız havadayken aşağı yukarı çömelerek hareket etmelisiniz. Bu hareketi düzenli olarak tekrarlamanız gerekir.

Bacakları geri çekme hareketi 
Düz bir zemine yatarak bacaklarınızı karnınıza doğru çekin. Bu şekilde bacak kaslarınız ağarıncaya kadar devam edin.

Çapraz mekik yöntemi 
Basenlerinizden kurtulmanın bir diğer yoluda çapraz mekik yöntemidir. Kollarınızı arkada birleştirerek sağa ve sola hareket edin. Bu hareketi her gün düzenli olarak tekrarlayın. 

Bu hareketlerin haricinde beslenmenize de dikkat etmeniz gerektiğini söylemiştik. Basen eritme hareketlerinin yanında bir Diyet programı da uygulayabilirsiniz.

Basen diyeti 

Basen diyeti için malzemeler 
1, buçuk su bardağı fındık 
1 buçuk su bardağı yulaf ezmesi 
1 bardak buğday 
1 bardak ayçiçeği tohumu 
1 bardak badem 
1 bardak kıyılmış kuru kayısı 

 Hazırlanışı 

 Tüm malzemeleri iyi karışması için bir karıştırıcı veya blenderdan geçirin.  İyice homojen olmuş olan karışımın içerisine bir bardak süt ilave edin.  Her gün sabahları aç karnına bu içeceği tüketin. 

Göbek ve Basen Eriten 3 Pratik Egzersiz