24.05.2019 - 07:50 | Son Güncelleme: 24.05.2019-7:50 A-A+

BAVULUNUZDA PROBİYOTİKLERE YER AÇIN



Sevgili Okurlar,
Bayramın yaklaşması, hemen sonrasında okulların kapanmasıyla birlikte artık yaz tatili ve seyahat dönemi başlıyor. Yurtiçi-yurt dışı seyahatler, deniz tatilleri, ziyaretler,  tüm bu seyahatlerde bavulunuzda olmazsa olmaz ilk şey çok iyi bir probiyotik. 
Seyahatlerde uzun süre yolculuk, hava değişimi, beslenme düzeninin değişmesi gibi sebeplerle sindirim sistemi dengesi bozulabilir. En sık rastlanan seyahat hastalıklarından biri olan turist ishali ise tatile gidenlerin yaklaşık yüzde 50’sinde görülebiliyor. Turist ishali genellikle seyahatin ilk haftasında ortaya çıkar ancak seyahat sonrasında dahi görülebilir. Genç, erişkin ve küçük çocuklar en riskli gruplardır. Başka hastalıkları bulunanlar ve ilaç kullananlarda risk daha yüksektir. Genellikle karın ağrısı, karında kramplar, bir gün içinde 3-4 kez tuvalete çıkmayla görülür ve sizin veya ailenizin tatilinin keyfini kaçırabilir. Ayrıca sıcak havalarda gastroenteritlerin de görülme sıklığı artmaktadır. 

PROBİYOTİK NEDİR?
Dünya Sağlık Örgütü’nün tanımına göre probiyotik, sağlık açısından yarar sağlayan canlı mikroorganizmalardır. Yararlı bakteriler olarak da bilinmektedir. İnsanlar doğal olarak vücutlarında probiyotik barındırırlar ancak çoğu zamanla yok ediliyor. Probiyotiklerin azalması da pek çok hastalığa davetiye çıkarıyor. Çünkü probiyotikler bağışıklık sistemimizi güçlendirip hastalıklardan koruyor ve vücudumuzda dengenin sağlanmasına destek oluyor.
Ayrıca, vücutta zararlı mikroorganizmaların istilasını önleyen bir koruyucu bariyer işlevi görür; bağışıklık sisteminin fonksiyonlarını düzenler; besinlerin sindirilmesine yardımcı olabilir; çeşitli vitaminleri ve diğer yararlı maddeleri sentezler. 

•    Probiyotik kullanımı, seyahat öncesinde başlandığında sindirim problemlerinin gelişmesini önlemeye yardımcı olur. 

•  Seyahatlerde ve güneşlenmelere bağlı düşen bağışıklık sisteminin desteklenmesine yardımcı olur.

•  Tatile gitmeden 1 hafta önce başlamak, tatil süresince de devam etmek önemlidir.

Probiyotik seçiminde, güvenilir firmaların ürünlerini seçmek, tatil için özel bir saklama koşulu ve hazırlık gerektirmeyen kullanımı kolay ürünleri kullanmak gerekli.

Özellikle çocuklarımız için probiyotik takviyesi seçiminde, kullanımı kolay, tatsız, kokusuz, koruyucu ve katkı maddesi içermeyenleri tercih etmeliyiz. Ürünlerin içerisindeki canlı bakterilerin hala canlı olarak kaldıklarından ve bağırsağımıza ulaşabildiklerinden emin olmak için, bakterilerinin doğal olarak kendini korumaya aldıkları spor formunda olanlarını kullanmalıyız.

GELECEKTEN HABER VAR

Bu sensör parkinson hastalarını takip edecek
Geliştirilen tırnak sensörü, gün içinde eldeki hareketliliği ölçerek Parkinson gibi istemsiz hareketlerin görüldüğü hastalıklarda tedavi sürecinin takip edilmesine katkı sunuyor.

Alkol bağımlılığıyla mücadele için giyilebilir sensör
Alkol alımını kontrol altına almaya yardımcı olabilecek giyilebilir bir sensör üretildi. Saat gibi kola takılabilen sensör, deriden buhar örneği alarak, alkol miktarını, alkol alımı başladıktan yaklaşık 15-20 dakika sonra tespit edebiliyor.

3 SORU 3 CEVAP

•    Probiyotik eksikliği halinde ne gibi sorunlar yaşanır? 

Son yıllarda yapılan çalışmalarda, inflamatuar bağırsak hastalıkları, irritabl bağırsak sendromu, egzama ve alerjik hastalıklar, karaciğer hastalıkları, obezite, depresyon, otizm, panik atak, anksiyete gibi hastalıklarla bağırsak mikrobiyotası arasında ciddi ilişkiler saptandı. 


•    Hangi yiyecekler probiyotikler anlamında zengindir? Sadece bu yiyecekleri tüketmemiz yeterli olur mu?

Probiyotiklerin fermente süt ürünlerinde ve sirke-turşu gibi gıdalarda bulunduğunu ve atalarımızın bu sayede sağlıklı kaldığını biliyoruz. Ancak, günümüzde katkı maddeleriyle hazırlanan bu ürünlerden yeterince desteği alamadığımızı da biliyoruz. Burada da imdadımıza özellikle spor formda bakterilerle hazırlanmış probiyotik destekleri yetişiyor.


•    Probiyotikler buzdolabında mı saklanmalı?
Her probiyotik ürün buzdolabında saklanmak zorunda değil. İçerisindeki bakteri suşuna, üretim teknolojisine göre değişmektedir. İçerisinde probiyotiklerin spor halini barındıran probiyotik ürünler kullanmak gerekli, hem saklama koşullarına hemde mide asitine karşı daha dirençlidir.

ÇOK KONUŞULAN GINSENG
Ginseng, geleneksel Çin tıbbında yüzyıllar boyunca genel bir sağlıklı yaşam takviyesi olarak kullanılmıştır.  Ginseng ile kombine edilmiş multivitaminleri günlük olarak almak, zihinsel olarak odaklanmaya ve gün boyunca enerjik kalmaya destek oluyor. Hafızanızın ve konsantrasyonun arttırılmasına destek olurken üretkenliğinizi yükseltmenize, zihinsel ve fiziksel performans isteyen işlere kolayca devam etmenize yardımcı olabiliyor.


 

Etiketler
©Copyright 2015 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.