19.11.2017 02:30 | Son Güncelleme: 19.11.2017-1:13
HANİFE BAŞ - TECH KÖŞE

‘Beğeni’niz çok olsun

Herkes daha fazla takipçi ve ‘like’ peşinde. Artık çok beğeni almakla övünmek arkadaş sohbetlerinin de bir parçası oldu.

Sosyal medyada daha fazla takipçi kazanmak ve beğeni almak için uygulanabilecek basit ipuçlarını sizler için toparladık.

Sosyal medyada ‘beğeni’ yani like yarışı yaşanıyor. Sosyal ağlarda daha çok ‘beğeni’ almak artık önemli bir prestij göstergesi de oldu. Gönderilerine beğeni almak için her gün çalışanlar, az beğeni aldığı için üzülenler bile var. 
Artık çok beğeni almakla övünmek arkadaş sohbetlerinin de bir parçası oldu. Facebook, Instagram ve Twitter gibi yaygın kullanılan sosyal ağlarda her şey beğeniye yönelik paylaşılır oldu. Bunu profesyonelliğe dökerek para kazanmaya çalışanlar da var. Ana akım sosyal ağlarda beğeni ve daha fazla takipçi alabilmek için de dikkat edilmesi gerekenler bulunuyor. Bir kısmı bilinen ve tekrar hatırlanması gereken ipuçlarına göz attık.

Aktif kullanıcı olun

- Hesabınız herkese açık olsun. Gizli hesapların takibi ve beğeni alması daha zordur.

- Profil fotoğrafınız ve başlığınızın ilgi çekici olmasına dikkat edin.

- Hesabınızdaki biyografiniz iyi, kısa ve net olsun. Güvenilir görüntü yaratsın.

- Aktif bir kullanıcı olmaya çalışın. Her gün hedef mecranız için içeriği dolu, ilgi çekici birkaç gönderi paylaşarak kendinizi görünür kılın.

- Çok az paylaşımda bulunursanız unutulursunuz ama aşırı paylaşım da takipçilerin sizden sıkılmasına neden olur. Aşırı uzun içerik ilgi çekmez.

- Paylaşım saati önemli. İlk paylaşımınızı sabah saat 11:00, son paylaşımınızı ise akşam saat 20:00 gibi yaparsanız daha çok okunuyorsunuz.

- Takipçilerle etkileşim halinde olun ve onlara özen gösterin. Sizi takip edeni takip edin. Sizin gönderilerinizi beğenenleri beğenin. Size yazanlara cevap verin, yardım isteyenlere yardım edin. Paylaştıklarını okuyun. İyi ve beğendiğiniz gönderilerini paylaşın.

- Kimi, ne tür bilgi ve içeriği çekmek istediğinizi iyi düşünün. Ona uygun içerik paylaşmaya özen gösterin. Hedef belirleyin.

- Popüler ve gündem olan konularla ilgili iyi içerik, yazı, fotoğraf paylaşın.

- Konuya uygun ve iyi hashtag’ler kullanın. Karmaşık kimsenin anlamayacağı hashtag’ler ilgi çekmez. Bu şekilde profilinizi öne çıkarabilirsiniz.

Yavaş ve emin adımlar

- Facebook, Twitter ve Instagram aslında hepsi farklı mecralar ve farklı motivasyonları var. Bu üç ağın hepsinde de birden çok takipçiye ve çok beğeniye ulaşamazsınız. Biraz sabırlı olun.

- Neredeyse her sosyal medya platformu için çıkartılan sahte beğeni ve takipçi uygulamaları var. Kullanıcı buralardan istediği kadar sahte beğeniyi alabiliyor. Bunun için para ödeyenler de var.

- Ancak sosyal medya uzmanlarının tavsiyesi bu alanda yavaş ve emin adımlarla ilerlenmesi yönünde.

İyi fotoğraf çok önemli

- Sıkıcı başlık kullanmamaya dikkat edin. Her zaman ilgi çekici olun.

- Takipçilerinizden gönderinizin daha geniş kitlere ulaşması için sizi ‘tag’lemelerini isteyin. Bu şekilde daha fazla görünürlük ve ‘like’ alabilirsiniz.

- Paylaştığınız fotoğraflarınızın çözünürlüğünün iyi olmasına dikkat edin. Özellikle Instagram’da iyi kalitede, değişik açıdan ve iyi filtre kullanılan fotoğraflar ilgi çekiyor. Filtreleri kullanmayı öğrenin. Fotoğrafınız üzerinde photoshop’la değişiklerde yapıp güzelleştirebilirsiniz.

- Gönderilerinize lokasyon eklemeniz hem ilgiyi hem de inanırlığı artırır. Uygulama içindeki aramalarda da bulunmanızı sağlar.

Alibaba.com Türk KOBİ’leri dünyaya açıyor

Çinli e-ticaret devi Alibaba.com, Türkiye’deki Kobileri dünyaya açmak için kolları sıvadı. Alibaba.com Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat, 2009 yılında Türkiye’ye girdiklerini anımsatarak, “Türk firmalar için iyi bir b2b platform sunuyoruz. Pek çok küçük ve orta boyutlu firmanın yurtdışına ürün satmasına aracı olduk. Türkiye’de 3.5 milyon üyemiz var. Bunların 2 binden fazlası ücretli üye. 40’dan fazla sektörde, aklınıza gelebilecek her türlü şirket ve ürün satışına vesile oluyoruz” dedi.
Türk üreticilere en çok talebin AB ülkelerinden geldiğinden de bahseden Erpolat, “Türkiye’nin 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefi var. En büyük hedefimiz bu amaca katkı sağlayabilmek. Şu anda Türkiye’de 67 bin tane ihracatçı var. Dileğimiz bunların hepsini e-ticaret platformları üzerine alabilmek. Ondan sonra bu sayı 167 binlere çıkabilir. Daha önce ihracat yapmamış, bu alanı denememiş Kobileri çekmek istiyoruz. Türk Kobilerinin dünyaya yayılmasını, dünyayı istila etmesini istiyoruz” diye konuştu. 



En aktif ülkelerden

Cüneyt Erpolat, Alibaba.com üzerinde en büyük ülkenin Çin olduğunu da dile getirerek, “Türkiye üye sayısı açısından çok büyük değil ama en aktif üç ülke arasında. Platformda önemli bir yeri var. Bayağı hareket yaratıyoruz. Alibaba’nın 260 milyon üyesinin 3.5 milyonu Türkiye’den. Türkiye’den her türlü ürün satışı yapılıyor. İlginç ürünler de var. Bunlardan biri Bursalı üreticinin seyir dürbünleri” bilgisini verdi.

E-ihracata odaklanın

Cüneyt Erpolat, Türk kobilere, e-ticaret ve e-ihracata odaklanmaları tavsiyesinde de bulunarak, “Bu konuda eğitim alarak ufak ufak başlasınlar. Yoksa bu tren kaçarsa ikincisi gelmez. Hangi platformu hedefliyorlarsa bir an önce o ağlara girip kendilerini tanıtmaya başlasınlar. Dünya bu yöne gidiyor” dedi.

YENİ ÜRÜN
Logitech’ten sporcu kulaklığı


Sporcu kulaklıklarıyla öne çıkan Jaybird, Fredoom 2 ve X3 modelleriyle Türkiye pazarına girdi. Jaybird kulak içi kulaklıkları, müziğin yalnızca iç mekânlarda değil, dışarıdaki her türlü aktivitede de yanında olmasını isteyenlere hitap ediyor. Sporculardan alınan geri bildirimlerle tasarlanan ürünler, güçlü sesi, su geçirmezlik, tere karşı dayanıklılık ve uzun şarj süresiyle koşuculara ve tüm dış mekan aktivitelerine uyum sağlıyor.



Logitech Türkiye Ülke Müdürü Mustafa Uyar, “Jaybird, aktif sporcular ve müziğin gücünü sporuna yansıtmak isteyenler için ürün tasarlamak gibi harika bir amaçla işe koyulmuş. Jaybird’ün yarattığı doğru ürünlerle, müzik sizi sporda da takip ediyor” dedi.

YENİ UYGULAMA
Hedef 80 bin kullanıcı


Türk girişimcilerin Amerika’da geliştirdiği uLouder mobil uygulaması, hedef büyüttü. Kullanıcı sayısını 80 bine çıkartmayı hedefleyen şirketin kurucu CEO’su Demirhan Erim, aynı bölgede bulunan kullanıcıların birbirleriyle etkileşimini sağlayan, lokal işletme ve bireylere dijital semtlerinde seslerini duyurma imkanı veren bir ekosistem oluşturduklarını söyledi. 



uLouder, çevrenizdeki insanlara arkadaşlık isteği göndermeden, bir telefon numarası gerektirmeden anında ulaşabilmenizi sağlayan tek iletişim platformu. Erim, “Komşuluk kültürünü geri kazanıp, insanlara yapılan lokal duyurularla çevresindeki kişilere lokal servis verip para kazanabilmelerini, ihtiyaçlarını lokal çevrelerinden en etkili ve kısa yoldan giderebilmelerini sağlıyoruz” dedi.

Bu habere ifade bırak
  • 1Mutluyum
  • 1Şaşkınım
  • 1Kararsızım
  • 1Kızgınım
  • 1Üzgünüm
Toplam Oy5