Havaların soğumasıyla beraber metabolizma kendini koruma altına alır. Zayıflamaya karşı ve vücut yağının azalmasına karşı direnç oluşturur. Bu nedenle kış mevsiminde kilo vermenin her zaman daha zor olduğu bilinir. Oluşan bu direnci metabolizmanızı hızlandırarak ve doğru besinleri tüketerek kırabilirsiniz. Ayrıca bu mevsimde doğru ve sağlıklı şekilde zayıflamak istiyorsanız bağışıklık sisteminizi de güçlendirmeniz gerektiğini unutmamalısınız. 

 
Bu besinlere yer verin.
 
Yumurta: İçeriğinde ki proteini vücut neredeyse tam olarak kullanır. Bu nedenle örnek protein kaynağıdır. Bağışıklık sistemini güçlendirici etkisi vardır. Aynı zamanda yumurta uzun süre tok tutma özelliğine sahiptir. Sabah kahvaltısında tüketilen yumurta gün boyu iştah kontrolünün sağlanmasında etkili olacaktır. Özellikle zayıflamak isteyen kişiler yumurtanın bu özelliğinden faydalanabilir. 
 
Yoğurt: Sindirimi kolaylaştırır ve bağırsakların çalışmasına yardım eder. Yapılan çalışmalar yoğurtta bulunan proteinlerin sütte ki proteinlere göre daha kolay sindirilebildiğini göstermiştir. Yoğurdun laktozu da süte göre daha azdır. Bu sayede de daha kolay sindirilmektedir. Yoğurt probiyotik içerir. Probiyotikler sindirimi kolaylaştırırken vücut bağışıklığını da güçlendirici etki yapar. Aynı zamanda içeriğinde ki CLA sayesinde yağ yakımında etkilidir.
 
Kefir: Kefirin içeriğinde bulunan probiyotik olarak adlandırdığımız canlı organizmalar bağırsaklarımızın doğal yapısında bulunan faydalı bakterilerdir. Bu bakteriler bağırsaklarımızdaki zararlı bakterilerin çoğalmasını önleyerek bağışıklık sistemimizin güçlenmesine yardımcıdırlar. Kefirin probiyotik özelliği yoğurda göre daha kıymetlidir. Kefir aynı zamanda içeriğindeki yararlı bakterilerin yanı sıra protein, vitaminler, mineraller, enzimler ve diğer besin ögeleriyle de çok değerli bir besindir. Kalsiyum, fosfor ve magnezyum minerallerini, A, C, D  ve K vitaminlerini içerir. Hem bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde hem de sağlıklı zayıflama da kullanılabilecek güzel bir besindir. 
 
Balık: İyi bir protein kaynağıdır. Bu özelliği sayesinde kişide doygunluk sağlar. Balık, içeriğinde bulunan A,B3, B6, B12 ve E gibi vitaminler ve demir, selenyum, çinko gibi mineraller sayesinde antioksidan etki göstermektedir. Bu özelliği ile de diyete olumlu etkileri vardır.  Aynı zamanda balık tüketimi ile kalp krizine yakalanma riskinin azaldığı, zihinsel gelişimin desteklendiği, kemik ve göz sağlığına olumlu etkilerinin olduğu da çalışmalarla kanıtlanmıştır. 
 
Ceviz: Omega 3 (alfa-linolenik asit) açısından zengindir. Omega 3 alımının, kalp-damar hastalıkları riskini azalttığı belirlenmiştir. Yüksek oranda polifenol içerir. Bu özelliği ile antioksidandır, bağışıklık sistemini güçlendirir, kalp hastalıklarından ve kanserden korunmada güçlü bir rol oynar.  Yapılan bir çalışmada günde yaklaşık 56 gram ceviz tüketmenin, organ yağlanması görülen aşırı kilolu bireylerde endotelyal işlevi geliştirdiği ve beslenme düzenine eklenen cevizin bireylerin kilo almasına neden olmadığı görülmüştür.
 
DİYETİSYEN DENİZ ZÜNBÜLCAN