Ekonomi Beyaz eşyada hareket var!

Beyaz eşyada hareket var!

23.02.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu, “ÖTV indirimi beyaz eşyaya ivme kattı. Biz de evlilik ve enerji paketiyle öne çıktık” dedi

Beyaz eşyada hareket var

Beyaz eşya sektöründe Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) indirimi hareketi yaşanırken, firmalar yeni kampanyalar için de düğmeye bastı. Arçelik., ÖTV indirimiyle ivme kazanan sektöre destek amacıyla ‘Beyaz Eşya ile Kalkınma Paketi’ni başlattı. Paket, ÖTV indirimine ek olarak destek sağlayan kampanyaları ve doğa dostu ürünlerde avantajlı fırsatları kapsıyor ve net yüzde 20’ye varan oranda indirim sağlıyor.

Haberin Devamı

Arçelik A.Ş. CEO’su Hakan Bulgurlu, beyaz eşyanın Türkiye’nin en önemli sektörleri arasında yer aldığını belirterek, yılda 28 milyon adetlik üretim yapıldığını ve bunun 20 milyon adedinin yani yüzde 75’inin ihraç edildiğini söyledi.

Sektöre ÖTV indiriminin önemli ivme kazandırdığını kaydeden Bulgurlu, “Biz de buna destek için beyaz eşya destek paketi hazırladık. Tüketiciler ve üllke için değer yaratmayı hedefledik. İç pazarın bu yıl yüzde 3-5 arası büyüyeceğini tahmin ediyoruz” dedi.

‘Ciddi canlanma’

Bulgurlu, sektörün 60 bin kişiye doğrudan 600 bin kişiye de dolaylı istihdam yarattığını anımsatarak, Arçelik olarak Türkiye’de 17 bin kişiye dünyada ise 30 bin kişiye istihdam yarattıklarını, istihdamı daha da artıracaklarını belirtti.

Haberin Devamı

Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer ise, ÖTV indiriminin beyaz eşya sektörü için çok kritik bir zamanda hayata geçtiğini belirterek, “İndirimle beraber heyecan verici bir dönem başladı. Daha 2.5 hafta geçmesine karşın hareketlenmeyi gördük. Çamaşır, bulaşık makinesi ve buzdolabı çok ilgi gördü. Buzdolabında ciroda yüzde 60, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve fırında yüzde 30’dan fazla ciro artışı gerçekleşti. Küçük ev aletlerinde ise ciroda yüzde 30’luk artış yaşadık. Normalde şubat ayında buzdolabı satışı düşüktür. Talep öne çekilmiş durumda. Ciddi canlanma var” diye konuştu.

Çeyiz paketinde, Arçelik ve Beko’da fırın veya kurutma makinesi hediyesi sunuluyor.

Sektör 2016 yılında ‘yüzde 5.4’ büyüdü

Can Dinçer, sektörün geçen yıl adette yüzde 5.4 oranında büyüdüğünü ve bu yıl da yüzde 3-5 arasında büyümesinin beklendiğini belirterek, “Beyaz eşya ve küçük ev aletleri istikrarlı büyüyerek ekonomik aktiviteye önemli katkı sağlıyor” dedi. Dinçer, beyaz eşyanın 2016’da ciroda yüzde 18.5 artışla 12.2 milyar liralık, küçük ev aletlerinin yüzde 18 büyüyerek 4.3 milyar liralık büyüklüğe ulaştığını aktardı.

Beyaz eşyada hareket var
23 milyon buzdolabının yarısı ‘tasarruflu’ değil!

Arçelik A.Ş., enerji verimliliğine destek için de 22 Şubat itibariyle doğa dostu ev paketini çıkardı. Hakan Bulgurlu, beyaz eşyaların bir hanedeki elektrik tüketiminin yaklaşık yüzde 50’sini gerçekleştirdiğini belirterek, “Türkiye’deki 23 milyon buzdolabının yüzde 44’ü yani 10.3 milyonunda enerji tasarrufu yok. Dört beyaz eşyada A ve B enerji sınıfına geçilirse faturada yüzde 30 oranında tasarruf sağlanır” dedi.