13.01.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
İhsan Dindar
Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası’nın gelenekselleşen Yeni Yıl Konseri, önceki akşam Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Salonu’nda yapıldı. İsviçreli genç şef Lorenzo Viotti’nin konuk şef olarak sahneye çıktığı konserdez izleyiciler iki saat boyunca Johann Strauss’tan George Gershwin’e uzanan bir müzikal yolculuğa tanıklık etti.
Beğeni gören performans
28 yaşındaki İsviçreli genç şef Lorenzo Viotti’nin yönetimindeki Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası, konser açılışını Johann Strauss II’nin ‘Yarasa Opereti Uvertürü’ ile yaptı. Opera evlerinden en çok çalınan eserleri arasında yer alan ‘Yarasa Opereti Uvertürü’ ya da diğer adıyla ‘Die Fledermaus’un ardından 1984 doğumlu besteci Stephan Koncz’un ‘Carl Maria von Weber’in temaları üzerine ‘Macar Fantezi’ bestesi seslendirildi. Solist Andreas Ottensamer’in klarnetiyle beğeni topladığı eser uzun süre alkışlandı. Viyana Filarmoni Orkestrası’nda da görev alan 28 yaşındaki solist Andreas Ottensamer şu an Berlin Filarmoni Orkestrası’nın da başklarnetçisi.
Koncz düzenlemesi
Davul performansı
Salonu dolduran izleyiciler konserin ikinci yarısında klasik müzikle cazın birbirine harmanlandığı bir performansa tanıklık etti. George Gershwin, Artie Shaw ve Leonard Bernstein’ın eserlerinin seslendirildiği gecenin ikinci yarısında, Lorenzo Viotti, orkestrayı yönetmenin yanı sıra bateri de çaldı. Orkestra düzeninin değiştirildiği konserin ikinci yarısında caz esintilerinin de etkisiyle perküsyon ön plana çıktı. Bernstein’ın ‘Füg ve Nakaratlar’ bestesiyle tamamlanan ikinci bölüm sonrasında coşkulu alkışların ardından yeniden sahneye gelen Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası, Bernstein’ın ‘Batı Yakasının Hikâyesi’nden ‘Mambo’, Gershwin’in ünlü ‘Summertime’ ve ‘Prelude’ eserlerle kapanışı yaptı.