Gündem Boğaziçi 9’uncu sırada

Boğaziçi 9’uncu sırada

15.06.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

İstanbul’daki Boğaziçi Üniversitesi, Avrupa ve Orta Asya ülkelerini kapsayan ‘En İyi İlk 200 Üniversite’ araştırmasında, Türkiye’den ilk 10 arasına giren tek üniversite oldu

Boğaziçi 9’uncu sırada

QS University Rankings tarafından Gelişen Avrupa ve Orta Asya ülkelerini kapsayan “En İyi İlk 200 Üniversite” araştırmasının 2016 yılı sonuçları açıklandı. Boğaziçi Üniversitesi ilk 200 üniversite arasında bu yıl 9’uncu sırada yer alarak Türkiye’den ilk sırada listeye girdi. Boğaziçi Üniversitesi sıralamada genel skor olarak 100 üzerinden 86.5 puan aldı.

QS University Rankings tarafından Gelişen Avrupa ve Orta Asya ülkelerini (Emerging Europe and Central Asia - EECA) kapsayan “En İyi İlk 200 Üniversite” sıralamasında Rusya’nın Lomonosov Moskova Devlet Üniversitesi birinci sırada yer alırken Boğaziçi Üniversitesi ilk 10’a Türkiye’den giren tek üniversite oldu. Bilkent Üniversitesi 12’inci, Sabancı Üniversitesi 13’üncü, ODTÜ 14’üncü, Koç Üniversitesi ise 16’ncı sırada yer aldı.

Rus üniversiteleri ilk üçte

QS tarafından sıralama üzerine yapılan değerlendirmede ilk 20’de yer alan Türkiye’nin önde gelen beş üniversitesinin Rusya’nın en iyi üniversiteleriyle eşit rekabet şartlarına ulaşmış olduğuna dikkat çekildi. Rusya’nın bölgesel liderliği elinde bulundurduğu derecelendirmede ilk üç üniversite ise Lomonosov Moskova Devlet Üniversitesi, Novosibirsk Üniversitesi ve Saint-Petersburg Devlet Üniversitesi olarak sıralandı.

Sonucu memnunluk verici olarak niteleyen Boğaziçi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Gülay Barbarosoğlu şunları söyledi:

‘Önemli bir gelişmedir’

“Boğaziçi Üniversitesi gerek kaliteli akademik kadrosu gerekse akademik özgürlük ortamıyla dünyanın en iyi üniversiteleri arasında yer almaktadır. Bu yıl EECA sıralamasında Türkiye’den 12 üniversite yer almıştır. Bu üniversiteler arasında birinci sırada yer almamız kuşkusuz memnuniyet vericidir, ancak amacımız Türkiye’de daha fazla sayıda üniversitenin sıralama listelerinde yer almasını sağlayacak araştırma ortamın kurulması olmalıdır. Öğrenci sayılarının artıyor olması üniversitelerimizin işini güçleştirmektedir. Son yıllarda araştırma alanında devlet kaynaklarının inovatif çalışmalara yöneltilmesi ve geçmişe göre daha fazla sayıda araştırmanın desteklenmesi önemli bir gelişmedir.”