Ankara BTK’DAN SÖMESTRDE İNTERNET UYARISI

BTK’DAN SÖMESTRDE İNTERNET UYARISI

23.01.2015 - 14:15 | Son Güncellenme:

.

BTK’DAN SÖMESTRDE İNTERNET UYARISI

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Tayfun Acarer, bugün başlayacak sömestr tatili dolayısıyla aileleri internet aboneliği nedeniyle doğabilecek fatura şokları konusunda dikkatli olmaya çağırdı.
Okulların tatil olduğu dönemlerde akıllı telefonların, tabletlerin ve bilgisayarların okul dönemine kıyasla daha çok kullanılması nedeniyle BTK’dan tüketicilere uyarılar geldi. BTK Başkanı Tayfun Acarer, internet hizmeti için alınan paketlerin bitmesini takiben veri kullanımlarının farklı fiyatlardan ücretlendirilebildiği hususunun unutulması nedeniyle ortaya çıkması muhtemel fatura şoklarının önlenmesi için alınabilecek önlemler konusunda aileleri bilgilendirdiklerini belirtti. Acarer yaptığı açıklamada, “Boş vakitleri tatil dönemlerinde artan ilk ve orta öğrenim çağındaki çocuklar, yüksek veri kullanımı gerektiren oyunları ya da videoları daha fazla indirebilmekte, bu durum da ailelerin evlerinde abone oldukları genişbant internet (ADSL, fiber, kablo vb) veya mobil cihazlarında kullandıkları internet hizmeti için ayrılan aylık kotanın normalden daha çabuk bitmesine sebep olabilmektedir. Ödeme tipinin faturalı veya ön ödemeli olmasına göre değişmekle birlikte internet hizmetinin normalden daha fazla kullanılması durumunda aileler paket aşım ücretleri temel alınarak hesaplanan beklenmedik ücretlerle karşı karşıya kalabilmektedirler“ ifadesini kullandı.
İŞTE PÜF NOKTALAR
Acarer, sömestr tatilinde evdeki genişbant internet aboneliklerinde ödeme tipi faturalı ise abonelerin beklenmedik yüksek faturalarla karşılaşmaması için alabilecekleri önlemleri şöyle sıraladı:
“- Paket/kota aşımı halinde işletmeciniz tarafından uygulanacak paket aşım birim ücretleri hakkında bilgi sahibi olun.
- İnternet hizmetini aldığınız işletmeci tarafından size ayrılan kotanın yüzde 80’ine ve yüzde 100’ine ulaştığınızda hizmet kullanımınız hakkında gönderilen bilgi mesajlarını dikkate alın. Bilgilendirme mesajında yer alan limite mesajı aldığınız anda değil de daha önce ulaşmış olabileceğinizi unutmayın (örneğin ‘son 12 saatlik kullanımlarınız dâhil değildir’ şeklinde bir bilgilendirme olabilir).
- İnternet hizmetini aldığınız işletmecinin sunduğu internet kullanımınızı takip etmenizi sağlayacak araçlar/uygulamalar hakkında bilgi edinin ve bu araçlardan/uygulamalardan faydalanın.
- Çocuğunuzun internetten indirdiği ve kullandığı uygulamaların kotanıza etkisini takip edin.
- Eğer kotanız/paketiniz bitmek üzere ise internet hizmetini aldığınız işletmeci ile görüşün ve paket/kota aşım ücretlerini nasıl azaltabileceğiniz ya da nasıl daha ucuza hizmet almaya devam edebileceğiniz hakkında bilgi sahibi olun.”