Ekonomi C3’le eski ritmini bulacak

C3’le eski ritmini bulacak

28.11.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Citroen’in küçük modeli C3, üçüncü nesliyle Türkiye’de piyasaya çıkıyor. Citroen Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, yeni C3’in markaya yeniden ivme kazandıracağını ve pazar paylarını da 3.5’e çıkarma hedefinde olduklarını söyledi

C3’le eski ritmini bulacak

Eskisine göre büyüyen boyutları, tamamen farklılaşan tasarımı ve teknolojik donanımlarıyla dikkat çeken 3. nesil C3, Türkiye yollarına çıkıyor. 1.2 lt benzinli ve 1.6 lt dizel motor seçenekleriyle, 52 bin 250 TL’den başlayan rekabetçi fiyatla satışa sunulacak yeni C3’ün, markanın hedeflediği sıçramanın ilk adımı olacağını belirten Citroen Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, bu araçla birlikte pazar paylarını yüzde 2.8’den yüzde 3.5’e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Haberin Devamı

Citroen’in Türkiye pazarında güçlü bir oyuncu olma hedefine ulaşmasında model atağının önemli olduğunu kaydeden Tatoğlu, “Bu atağımızın ilk oyuncusu olan yeni C3’le, B sınıfındaki en iddialı oyunculardan biri olacağız. Türkiye’de yıllık 150-160 bin adetlik satışa sahip bu sınıfta, yeni C3’le yüzde 3-3.5 pazar payı alarak iddiamızı artıracağız” dedi. Citroen’in, dünya genelinde en çok tavsiye edilen ilk üç otomotiv markasından birisi olmayı hedeflediğini, anlatan Tatoğlu, “Bu hedefe paralel olarak Türkiye’de de ritmimize geri dönüyoruz. Pazar payımızı yüzde 2.8’den yüzde 3.5-4 bantlarına çıkartmayı planlıyoruz. Önümüzdeki süreçte her 6 ayda bir yeni model satışa sunarak, Türkiye’de 10 yıl önce başardığımız sıçramanın benzerini 2016 sonundan itibaren gerçekleştirmeye başlayacağız” ifadesini kullandı. Tatoğlu, yeni C3’den bu yılın sonuna kadar 600 adet, 2017’deyse 4 bin 500 adetlik satış hedeflediklerinin altını çizdi.

Haberin Devamı

‘Düşüş olacaktır’

ÖTV düzenlemesine değinen Citroen Genel Müdürü Tatoğlu, bu artışın yeni C3 modelinin fiyatlarını etkilemediğini ifade etti. Tatoğlu “Kasım ayında ÖTV artışının olduğu güne kadar pazarda satışlar oldukça yoğun gerçekleşti. ÖTV artışı sonrasında bu yoğunluk biraz azalsa da markaların ellerindeki stokları eritmek için kampanyalarını sürdüreceklerini tahmin ediyoruz. Kasımda pazar, beklentilerin üzerinde gerçekleşir, 2016 yılı toplam pazarı da 1 milyon adedin üzerinde tamamlanır” dedi.

2017 yılındaysa yeni ÖTV yapısının etkisiyle pazarda segmentlerin paylarında farklılıklar, satışlarda orta ve alt segmentlere doğru kaymalar olacağını dile getiren Tatoğlu, “Toplam pazarda 2016’ya göre bir miktar azalma gerçekleşeceğini öngörebiliriz. Citroen olarak 2016 yılını 28 bin adetle kapatacağız. 2017 yılı hedefimizi, yeni C3’ün de katkısıyla 30 bin adet olarak öngörüyoruz” diye konuştu.

Yolda her şeyi kaydediyor

C3’le eski ritmini bulacak

Markanın Cactus ve C4 Picasso ailesinde uyguladığı yeni nesil tasarım diliyle şekillendirilen 3. nesil Citroen C3, yine Cactus’te kullanılan ve aracın belirli bölümlerinin hasar görmesini engelleyen “Airbumb” teknolojisine de sahip.

Haberin Devamı

Yeni C3’de öne çıkan en önemli özellik ise, adeta “karakutu” olarak nitelenebilecek “ConnectedCAM” donanımı. Kaza anlarını, acil durumları ve yolda karşılaşılan ilginç görüntüleri kaydedebilen bu özel kamera, güvenlik anlamında da önemli bir unsur olurken, istenirse bu görüntüler araç içinden paylaşılabiliyor. Citroen Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, “Bu sistem sayesinde kaza anları, acil durumlar ve yolda karşılaşılan ilginç görüntüler kayıt altına alınabiliyor. Kaza anını otomatik olarak kayıt altına alan bu sistemin sigorta poliçelerinde artı bir avantaj sağlayıp sağlamayacağı konusunda da çalışmalarımız sürüyor” dedi.

“Citroen İleri Konfor” programıyla geliştirilen yeni C3, bu sayede daha konforlu, rahat ve sessiz bir iç mekan sunuyor. Araçta “Mirror Screen” teknolojisinin kullanıldığı 7 inçlik dokunmatik ekranın yanı sıra arka park sensörü, şerit değiştirme uyarısı, yokuş kalkış asistanı, şeritten ayrılma uyarısı, sürücü yorgunluk uyarısı gibi pek çok teknolojik donanım bulmak mümkün.
Yeni nesil C3, Türkiye’de 1.2 lt 3 silindirli (82 HP) benzinli ve 1.6 lt dizel (75 HP ve 100 HP) motor seçenekleriyle sunuluyor. EAT6 otomatik şanzıman ise bir süre sonra piyasada olacak.

Haberin Devamı

301’e makyajla değişim geldi

C3’le eski ritmini bulacak

Peugeot’nun popüler B sınıfı sedan modeli 301, makyajlandı. Aracın yeniliklerinin başında da, güncel Peugeot modelleriyle aynı tasarım dilinden yararlanılması.

Dik konumlu radyatör ızgarası, gövdeyle aynı düzeyde bulunan ve tamamen yenilenen farlar dikkati çekerken, arka stop lambalarında da LED teknolojisi ve markanın imzası niteliğindeki pençe izini andıran form kullanılmış. Makyajlanan 301’in iç mekanındaysa 7 inçlik dokunmatik ekran yerini almış. Daha hızlı ve hassas çalışabilen bu ekran, geri görüş kamerasından 3 boyutlu navigasyona kadar pek çok unsuru barındırıyor. Ayrıca “Android Auto”, “Apple Carplay” destekli “Mirror Screen” özelliğiyle de akıllı telefon içeriğini gösterebiliyor.

Haberin Devamı

C3’le eski ritmini bulacak

301, makyajla birlikte 1.2 lt 82 HP’lik 3 silindirli, 1.6 lt 115 HP’lik (EAT6 otomatik vitesli) benzinli motorların yanında 100 HP gücündeki 1.6 lt dizel motor seçenekleriyle satışa sunulacak.

Yenilenen Q5’le fark yaratacak

C3’le eski ritmini bulacak

Audi’nin SUV segmentindeki başarılı modeli Q5 yenilendi. 2017 yılının ilkbaharında satışa sunulması planlanan yeni Q5, Türkiye’de 2.0 lt TDI (190 HP) quattro ve 2.0 lt TFSI (252 HP) quattro seçenekleriyle satışa sunulacak.
Markanın son dönemdeki modellerinde kullanılan tasarım unsurlarıyla harmanlanan Q5, sınıfının standartlarını belirlemeyi ve önceki neslinin elde ettiği başarının çıtasını bir üst düzeye çıkarmayı amaçlıyor. İleri teknolojiye sahip dört tekerlekten çekiş sistemi quattro, verimli motorlar, uyarlanabilir amortisörlere sahip havalı süspansiyon, geniş kapsamlı bilgi ve eğlence sistemleri ve sürüş destek sistemlerini bünyesinde barındıran yeni Q5’te önemli yenilikler de göze çarpıyor. İsteğe bağlı “Audi Sanal Kokpiti” (Audi Virtual Cockpit) yüksek çözünürlüklü 12.3 inçlik ekranıyla dikkat çekici. Sürücü, yuvarlak göstergeli geleneksel görünüm ve navigasyon ekranı veya listeleri ön planda tutan görünüm olmak üzere iki farklı moddan birini tercih edebiliyor. Yine opsiyonel olarak sunulan Head-up-Display ile önemli bilgiler ön cama, doğrudan sürücünün görüş alanına yansıtılıyor.

‘SUV atağındayız’

Ayrıca MMI (Multi Media Interface) merkezi kumanda ünitesi, orta konsolda kendine yer buluyor. MMI Touch ve 8.3 inçlik dokunmatik ekrana sahip bilgi ve eğlence sistemi “MMI Navigation Plus” ile birlikte çevir/bas tipi touchpad devreye giriyor. El yazısını tanımlama özelliğine sahip bu sistem, aynı zamanda odak yapma gibi tüketici elektroniği dünyasından bilindik özellikleri de destekliyor.

Audi Türkiye olarak, Ocak-Ekim döneminde 15 bin 824 adetlik satış rakamına ulaştıklarını söyleyen Doğuş Otomotiv Audi Genel Müdürü Gino Bottaro, “Geçen yıl Ocak-Aralık döneminde 20 bin 279 adetlik bir satış gerçekleştirmiş ve yüzde 2.86’lık pazar payı elde etmiştik. Bu yılı geçen yılın üzerinde bir rakamla kapatmayı planlıyoruz” dedi.

10 aylık dönemde SUV satışlarının bir önceki yıla göre yüzde 25.5 artış gösterdiğini, bu yılı da, SUV satışlarında geçen yılın üzerinde bir rakamla kapatacaklarını kaydeden Bottaro, “Özellikle ailenin yeni üyesi Q2’nin Aralık ayında satışa sunulmasının buna pozitif etki yaratmasını bekliyoruz. Yeni Q5’in de gelmesini takiben 2017 yılının markamız açısından SUV satışlarında fark yaratacağı bir yıl olacağına inanıyoruz” diye konuştu.

‘2017’yi olumsuz etkilemesinden çekiniyoruz’

C3’le eski ritmini bulacak

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Alp Gülan, bir süredir yükselme eğilimindeki kurların yanı sıra Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) artışının, otomotiv sektörünü, Aralık ayında ve 2017’nin tamamında yavaşlatacağını düşündüklerini söyledi.

ÖTV düzenlemesinin bir süredir sektörün gündeminde olduğunu hatırlatan Gülan, “Bu uygulamayla vergi gelirlerinin artması amaçlanıyor. Ancak biz, satış adetlerinin azalmasıyla hedeflenen amaca ulaşılamaması ihtimalinden endişelenmekteyiz. ÖTV oranlarındaki bu önemli değişikliğin hem otomotiv sanayiinde hem de iç pazardaki istihdam üzerinde olumsuz etki yaratmasından endişe duyuyoruz” diye konuştu. 22 Kasım’da Maliye Bakanlığı’nın daveti üzerine ÖTV ile ilgili görüş alışverişinde bulunmak üzere bakanlık yetkilileriyle görüştüklerini hatırlatan Gülan, toplantıda tüm sektör temsilcileri olarak görüşlerini ilettiklerini vurguladı.

ÖTV oranlarındaki değişimin, bu toplantıdan sadece 3 gün sonra Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdiğini söyleyen Gülan, “Sektör olarak yetkililere özellikle belirtmeye çalıştığımız konu, ÖTV oranlarının zaten yüksek olduğu, her 1000 kişiye düşen araç sayısında diğer ülkelere göre oldukça geride kaldığımız, bu nedenle ÖTV’de yeni bir artışın yapılmaması gerektiği, bir değişiklik yapılacaksa bile bunun ileri ve belirli açıklanmış tarihlerde yapılmasının gerekliliğiydi” dedi.
Gülan, aynı toplantıda OYDER olarak, sektördeki olası daralmalara karşı ekonomik ömürlerini tamamlamış araçlara yönelik bir teşviğin çıkarılmasının olumlu olacağı görüşünü de aktardıklarını sözlerine ekledi.

Hyundai’den 40 yılda 23 milyon ihracat

C3’le eski ritmini bulacak

Dünyanın en hızlı gelişen ve büyüyen otomobil markalarından Hyundai, üretimdeki kalitesini modellerine yansıtarak son yıllarda gözle görülür bir ivme yakaladı. Bu başarısını her alanda sürdüren Hyundai özellikle ihracat konusunda da önemli bir yol katetti. İlk kez 1976 yılında Güney Amerika ülkesi Ekvator’a gönderdiği Pony modeliyle ihracata başlayan marka, bugüne kadar 23 milyondan fazla araç ihraç etti.

Güney Kore’nin ilk seri üretim modeli olan Pony’den sonra yine aynı ülkenin ilk seri üretim elektrikli ve hibrid modeli IONIQ ile bu başarısını sürdüren Hyundai, günümüzde yılda 1 milyon adetten fazla araç ihraç edebiliyor. İhracat macerasının başladığı Ekvator’da bugün tüm modelleriyle özel etkinlikler düzenleyen Hyundai, özellikle bölgede elektrikli modeller üzerine yoğunlaşıyor.

Interbrand tarafından yapılan son sıralamaya göre, uluslararası ihraç başarısı üzerine inşa edilen Hyundai, dünya genelinde altıncı büyük otomotiv markası ve 35’inci büyük marka konumunda. Otomotiv endüstrisi için zorlu bir yıl olmasına rağmen daha zorlu olmasına rağmen, şirketin global marka değeri 2015’ten bu yana yüzde 11 artarak 2016’da 12.6 milyar dolar seviyesine ulaştı.