Boğaz’ın yeni serserisi

Armada Otel’in sahibi Kasım Zoto, hayalini kurduğu teknenin İstanbul denizlerinde seyredecek olmasının heyecanını yaşıyor bugünlerde.

Şehrin tarihi dokusuna, siluetine uygun bir gezi teknesi inşa ettirdiğini söyleyen Zoto, “Bu tekne Boğaz, Haliç ve Adalar için. Özel amaçlı olarak günün her saatinde hizmet verecek” diyor

Denizcilik bir tutku mudur, hobi midir sizin için?
Ben 60 yaşından sonra denizcilik yapmaya başladım. Geç keşfettim İstanbul denizlerini. Ama işin içine girince büyük keyif aldım. Ve Armada’nın da bir teknesi olması gerektiğini düşündüm.

Armada Gezi Teknesi’nin 19’uncu yüzyıldan kalma bir havası var...
Benim de istediğim oydu. Son bir yıldır ‘doğru’ bir gezinti teknesinin tasarımı için kafa yoruyordum. 19’uncu yüzyıl sonlarıyla 20’nci yüzyıl başlarındaki gibi bir tekne istiyordum. İstanbul’un en çok beğenilen teknelerinin ortak özelliklerini araştırdıktan sonra, hayalimi SBO Yatçılık’ın sahibi Oğuz Ercantürk’le paylaştım. 11 ayın sonunda, İstanbul’a ilk gelen tekneler örnek alarak yapıldı. Bu tekne, batıda ‘commuter’ dediğimiz türün bir versiyonu. Bu tip tekneler Osmanlı döneminde ‘Şirket-i Hayriye’ de ‘Tenezzüh Teknesi’, ‘Tenezzüh Vapuru’ adıyla Boğaziçi’nde gezi ve yolcu taşıma amaçlı kullanmış. İstanbul denizlerinde artık siluetiyle bağdaşmayan tekneler seyrediyor. Halbuki bu bahsettiğim eski teknelere bakıyorsunuz, İstanbulla ne kadar da uyuşuyor... Şehrin modernleşmeye başladığı yıllardaki tekneler... O formdaki tekneleri düşünerek bu projeyi hayata geçirdik. Böyle 50-100 tekne denizlerde olduğu zaman hayalim tam anlamıyla gerçekleşecek.

Tekneden sadece otel müşterileri mi yararlanabiliyor?
Hayır, bu keyif tüm İstanbullular için... Dünyanın başka hiçbir yerinde böyle bir kent yok. Tekneyle Haliç’e açıldığınızda müthiş bir görüntü seyrediyorsunuz. Bu tekneyle, herkes şehir manzarasının tadını çıkarsın istiyoruz.

“Eskiden daha çok iskele vardı”
İstanbul tekne kültürüne dair bugünkü gözlemleriniz neler?
Geçmişe oranla deniz, çok daha az kullanılıyor. Benim çocukluğumda, yani bundan
40-50 sene önce, İstanbul’da iskele sayısı şimdiye oranla yüzde 50 daha fazlaydı. Doğayla, kentle bütünleşen tekne sayısı, şimdi çok daha az. Günümüz İstanbul’unda, özellikle yaz aylarında artan ve çoğunlukla yüzen çelik kütlelerden oluşan tekne trafiğindeki görsel keşmekeşten kendi adıma büyük rahatsızlık duyuyorum.

Size kaça mal oldu bu tekne?
Bir milyon euro’ya... Teknenin saatlik kirasıysa, 350-450 euro. Maksimum müşteri kapasitesi 60 kişi. Yemekli düzende 32-33 kişi ağırlanabiliyor. Yemekler Armada mutfağından termoslarla getirilecek. Klasik tekne, Armada mutfağı ve hizmet kalitesini denize taşıyarak 21’inci yüzyıl İstanbul’unun ‘tenezzüh teknesi’ olmaya aday...

Yaz akşamlarının tadını çıkarın

Armada Gezi Teknesi’nin güzergahı; Boğaziçi, Haliç ve Prens Adaları yönlerine doğru... Yolcu transferi için gerekliyse Ataköy ve Kalamış’a da uğrayacak. Gündüz çıkılan Boğaziçi turları için 09.00-18.00 arasında en az 2 saatlik, akşam turlarında 18.00-00.00 arasında yemekli veya yemeksiz etkinliklerde en az 4 saatlik, gece yarısından sonra 4’e kadar en az 3 saatlik kiralanabilecek. Detaylı bilgi için: www.armadageziteknesi.com

1 Milyon

Teknenin maliyeti (euro).

450

Teknenin saatlik kirası (euro).

60

Teknenin maksimum kişi kapasitesi.

Kızıl akbabanın Şanlıurfa'dan Belgrad'a yolculuğuSırbistan’dan kanatlanan ve sezonsal göç yolunda 1.600 kilometrelik uçuşu sonrası Şanlıurfa’da bitkin düşen nesli tükenme tehlikesi altındaki kızıl akbaba, Turkish Cargo tarafından Belgrad’a ulaştırıldı.
Cadde Yazarları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber