Çağdaş Ertuna

Çağdaş Ertuna

cagdas.ertuna@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Marka işbirliklerinin son örneği, Chopard for Atasay. Peki ama Atasay, 152 yıllık İsviçreli saat ve mücevher firmasını nasıl ikna etti?

Yabancı markaların işbirliğine artık alıştık. Şimdi yerli markalar da yabancı markalarla işbirliği yapmaya başladı. Bkz. Chopard for Atasay. Bu önemli bir gelişme. Çünkü yabancıların artık Türkiye’de gerçekten büyük bir potansiyel olduğuna inandıklarını gösteriyor. Ayrıca yerli markalar da uluslararası firmalarla işbirliği yapacak boyutlara geldi demek. İşte bu yüzden Atasay Yönetim Kurulu Başkanı Cihan Kamer ve Chopard Eşbaşkanı Caroline Scheufele ile buluşmaya heyecanla gittim.

Haberin Devamı

‘Limited edition’
Cihan Kamer söze Lanvin for H&M örneğiyle başladı. Atasay’ın 75. yılı şerefine ‘limited edition’ bir koleksiyon hazırladıklarını anlattı. ‘Limited edition’ dendi mi akan sular duruyor zaten. Bir ürün sınırlı sayıdaysa hemen bir arzu nesnesi haline geliyor.
5 farklı saatin her birinden 75 adet üretilmiş. Fiyatlar 9 bin 700 TL. Başta yüksek gelebilir ama doğrusu Chopard saatlerin yanında bu fiyat makul kalıyor.
Bu durumda asıl önemli olan saatin neye benzediği. Chopard Eşbaşkanı Caroline Scheufele anlatmaya başlıyor, “Happy Sport bizim DNA’mız, Chopard for Atasay’da kendi DNA’mızı paylaştık” diyor. Happy Sport, Chopard’ın içinde serbest hareket eden pırlantalarının olduğu saatleri. Cihan Kamer ekliyor, “Dört yapraklı yonca, nazar boncuğu, nal, Fatma’nın eli, kalp gibi iyi şans getirecek simgeler yerleştirildi saatlere.”
Saatlerden birini alıyorum elime. Kadranda Chopard imzası var. İki cam arasında tek bir pırlanta ve göz şeklinde bir nazar boncuğu serbest hareket ediyor. Arkasındaysa Chopard for Atasay yazıyor. Bir de ‘Good luck/İyi şanslar’ yazısı var.

Eva Herzigova’yla Cannes’a gidiyor
Saatlerin tasarımını da Caroline Scheufele yapıyor. Kendisini belki Hong Kong’da bir davette tuvalette 2.8 milyon TL’lik zümrüt ve pırlanta yüzüğünü unutması haberleriyle de hatırlarsınız. Magazin dergilerinde sık sık yardım gecelerinde Elton John’la fotoğraflarını görürsünüz. Çünkü Chopard Elton John AIDS Vakfı’na da sponsor. Caroline Scheufele aynı zamanda Cannes Film Festivali’nin simgesi Altın Palmiye’yi de yeniden tasarlayan kişi. Malum Chopard, festivalin ana sponsorlarından. “Saatler sadece Türkiye’de Atasay mağazalarında satılacak, ama sadece şov amaçlı Cannes’ın açılışında da sergileyeceğiz” diyor Scheufele. Nasıl mı? Eva Herzigova açılışta
Chopard for Atasay saati takacak.
Peki ama bu iki marka nasıl bir araya geldi? “Biz aile şirketiyiz, 152 yıllık bir şirketiz, Atasay’ın da 75 yıllık bir aile şirketi olması bizi etkiledi” diyor Caroline Scheufele. Tabii ayrıca Türkiye’yi çok sevdiğini de ekliyor. Turkuaz denizlerimize bayıldığını da, Chopard’ın 32 yıllık Türkiye distribütörü Tektaş Saatçilik’in sahibi Shelly Ovadia’yla çok yakın olduklarını da anlatıyor.
Sonunda Cihan Kamer durumu özetliyor, “Bu işbirliği bize 75. yıl hediyesi oldu.” Unutmadan, Chopard for Atasay saatleri yarın satışa çıkıyor.

Haberin Devamı

Tayfun Mumcu’dan galeri

Haberin Devamı

‘Midnight Express’ denince artık aklımıza sadece ve sadece bir tasarım mağazası geliyor. Bebek’te ve Nişantaşı’nda şubeleri var. İçeri girince eli boş çıkmanın pek mümkün olmadığı bir tasarım cenneti burası. Mücevherlerden çantalara pek çok şey aklınızı çelmek için bekliyor. Farklı tasarımcıların koleksiyonları aynı çatı altında satılıyor.
Banu Bora ve Tayfun Mumcu’nun yarattığı Midnight Express’e şimdi yeni bir kardeş butik geldi. İç mimar Tayfun Mumcu Teşvikiye’de Ralli Apartmanı’nın altında Tayfun Mumcu Galeri’yi açtı. Mücevherlerden ev aksesuarlarına birçok farklı ürün var. Hepsinin ortak özelliği Mumcu tasarımı olması. Bu küçük butiğe gideceklere bir de küçük hatırlatma yapalım, üstte de Tayfun Mumcu’nun mobilya showroom’u bulunuyor. Burada kendi tasarımlarını da, yurt dışından topladığı ve yeniden yorumladığı eski parçaları da bulmak mümkün. Tasarıma meraklılara duyurulur!