Ferhan İstanbullu

Ferhan İstanbullu

ferhanist@gmail.com

Tüm Yazıları

Kreatif çevrede yaratıcı projeleriyle beğenilip takdir toplayan Blank_mag’in Nişantaşı Brasserie’de gerçekleştirdiği projede; merak ettiğimiz, tarzını beğendiğimiz isimlerin üzerine çiziktirdiği peçeteler başrolde

BiR PEÇETE  VERSEK NE  ÇiZERSiN

Son zamanlarda stil-moda konusunda yaptıklarını ayrı bir dikkatle takip ettiğim bir online dergi projesinden bahsetmek istiyorum bugün. Blank_mag, moda editörü ve stil danışmanı Bahar Kongel’in fotoğrafçı Tanla Özuzun’la düşünüp taşınıp başarıyla hayata geçirdikleri bir proje... Adının blank (boşluk) olması da her seferinde sıfırdan yaratıcı konseptlerle dolduruluyor olmasından kaynaklanıyor. Blank ekibi, geçenlerde Nişantaşı Brasserie’de farklı mesleklerden, ortak noktaları dikkat çekici stil anlayışları ve yaratıcı bakış açıları olan isimlerle pek keyifli bir proje gerçekleştirdi. O gün şehrin yaptıkları hep merak edilen isimleri bir araya geldi; kafede sohbetin, yemenin-içmenin ötesinde bir sanatsal yanı da olan bu projeyi beraberce hayata geçirdi.
Temel fonksiyonunun yanında çizmeye, yazmaya layık gördüğümüz peçeteleri, gönüllerinden ne geçerse onunla doldurdular. Kongel, davet ettikleri isimlerin hepsinin heyecanla bu eğlenceli projeye dahil olduklarından bahsediyor. Hiçbir başlık, format, tema olmadan doldurdukları peçetelerin fotoğraflarına bakmak, yorumlarını okumak çok eğlenceli. Projeye katılan ve pek de eğlendiklerini gözlemlediğim isimler içinde Aslı Abbasoğlu, Tuba Ünsal, Ayşe Boyner, Emre Doğru, Nil Karaibrahimgil, Şirin Ediger Bayülgen, Emel Kurhan, Mert Aslan, Burcu Esmersoy, Sebla Refiğ Devidas, Didem Soydan gibi isimler var. Biz nasıl görebiliriz diyenler ayın 28’ini beklemeli. Zira çalışmaların hepsi 28 Kasım’da Absolut Blank’in sponsorluğunda gerçekleşecek blank-mag&Nişantaşı Brasserie partisinde sergilenecekmiş.

Haberin Devamı

ONLINE ALIŞVERiŞTE BiR iLK

“İnternet üzerinden alışveriş patladı-büyüdü” haberleri, her gün gazetelerde. Yalnız bu sitelerin tekstilde en başarılı olanları, kılık-kıyafetleri en makul fiyatla sunmayı becerenler... İş internet üzerinden ‘lüks’ satmaya gelince bizde hâlâ sesini bir ton yüksek perdeden çıkarabilen proje yok gibiydi. Bir süre evvel hayata geçen Shopi go ise, Türkiye’nin ilk online ‘lüks specialty store’u olmaya aday... Bir diğer tanımla, ilk online konsept mağazamız. Shopi go’da gezerken dünya modasının en ilgi uyandıran tasarımcılarının seçilmiş parçalarını bulabiliyor; sadece kıyafet değil, aksesuar, ev dekorasyonu, teknoloji gibi başlıklara ait ürünlerin alışverişini de yapabiliyorsunuz. Konsept mağazacılık, hazırgiyim dünyasının özellikle üzerinde durduğu, daha da gelişeceğine kesin gözüyle bakılan bir alan... İşi modayı, ‘yeni’yi takip etmek olan bir ekibin zevkli gözüyle seçilmiş, daha sınırlı adette ürünün satıldığı bir ortamda alışveriş; kesinlikle malların yığın yığın durduğu, ürünleri görmek için mağaza içinde ‘seyahat’ etmenizin gerektiği mağaza modellerinden daha keyifli... Shopi go için sitenin kreatif direktörü; Altınyıldız Network ve Beymen’deki çalışmalarından tanıdığımız Murat Süter, “Lüks ürün tüketicilerine bildikleri, sevdikleri ya da bizimle beraber keşfedecekleri markaları online olarak sunuyoruz” diyor. Şu an sattıkları markalar içinde benim dikkatimi en çok MIH Jeans, Osklen, Silent Damir Doma, Chalayan Greyline, Adidas SLVR, Bensimon, Closed, Muubaa çekiyor.