Cadde KLEOPATRA’DAN KALE’YE ALANYA SOSYALLİĞİ...

KLEOPATRA’DAN KALE’YE ALANYA SOSYALLİĞİ...

10.06.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

Turizmde en önemli konu, var olan değerlerin doğru anlatılması! Maalesef bu meselede, algıda pek iyi durumda değil Alanya...

KLEOPATRA’DAN KALE’YE ALANYA SOSYALLİĞİ...

En azından yerli turist için! Yabancı turist hâlâ Kleopatra Plajı ve en iyi korunmuş Orta Çağ kalelerinden biri olan Alanya Kalesi için bile bölgeye geliyor. Plajın şöhreti, tripadvisor gibi birçok platformda listelere giriyor. Geçtiğimiz yıl hizmete açılan teleferikle birlikte plaj, Kale’ye bağlanıp tam bir rota olmuş durumda...
Türkler’in ilk
denizle buluştuğu
alanda inşa edilmiş,
6.5 km. uzunluğuyla da büyük bir alanda tüm Akdeniz’e hakim bir tepede Alanya Kalesi... İçinde, onlarca hanede yaşam sürüyor. Teleferik sonrası ziyaret sayısı fazlasıyla artmış. İlk yılında 850 bin kişi Alanya’ya tepeden bakmayı, bu romantik seyahat aracıyla deneyimlemiş. Kleopatra Plajı’na doğru ‘kızararak’, İbiza’yı andıran şekilde batan güneşte evlilik teklifleri oluyormuş.
Avokadolu menü
Kalenin içindeki sosyalliğin adresiyse, Gardenia Restoran. Sahibi Burak Sipahioğlu, genç yaşına rağmen müthiş vizyonlu bir Alanya aşığı... Mutfağın başındaysa yine bölgeden genç şef Azmi Tüyün var. Alanya’da son dönemde artan avokado üretimi,
şefin menüsündeki başlangıçlara başarıyla yansımış. Sanırım meyve, 10 yıl içinde domates etkisi yapacak! Mekanın taş mimarisi, yeşillikler üzerinden özel gün batımı izleme ve sosyal oturma grupları Gardenia’yı Alanya’nın Sunset’i yapar!
Tarihi kaledeki bu deneyimin en üzüldüğüm yanıysa, teleferikle ulaşımın saat 19.00’da bitmesi. Turizm açısından da bu kadar önemli bir icraatın, gün batımından önce sınırlandırılması garip. Bence Alanya’nın lüks turizm için en büyük fırsatı, kalenin içerisindeki sosyallik…

Black Coffee in, Solomun out!
Sosyal medyadan ünlü figürlerimizin de etkisiyle, geçtiğimiz yıl fazlasıyla konuşulmuştu Solomun performansları. DJ’in popüler etkisinin katbekat fazlasını, Black Coffee’ye gösteriyor Türk clubberlar... Alaçatı Sommer Klein’daki performansı izlemek isteyenler, resmen izdiham oluşturdu. Satılan localara karaborsa etkisinde ikincil bir talep zinciri bile oluşmuş. Bu arada; Summer Klein, dekor olarak yine bir İsmail Alper dehası olmuş. Hele ki DJ kabini, her DJ’in rüyasına girmiştir. Bir günlük arayla Alaçatı’dan Zuma’ya, Bodrum’daki hayranlarıyla da buluştuğu performansı da aynı ilgiyi gördü. Black Coffee gibi popüler DJ’i böyle yoğun programa ikna eden One Colony ortaklarından Fatih Mehmet İnal’ı ayrıca tebrik etmek gerek.
Alaçatı’da bir başka modaysa, gündüz nefes terapisi, gece eğlence. Radisson Blu Çeşme’de çimlerin üzerinde nefes açıp, denizde dinlenerek zaman geçiyor. Uzmanlarla beden uyum programlarında zihinleri
boşaltıyorlar. Gündüz dinginliğini de akşam köy içinde eğlence ve sosyalleşme alıyor.
Alaçatı’da akşam yemeği ve eğlence sosyalliğinin yenisi Serkan Koca’nın hizmete açtığı Hammam... Hacımemiş’te eski Momo’nun içindeki mekanda Koca’nın ünlü Türk arkadaşlarına rastlamak mümkün. Momo demişken; gündüzleri Beach of Momo, etkisini sürdüreceğe benziyor.
Yasin Becek, Turgay Yıldız ve Hasan Başkaya’nın Limon’u ise artık köy içi eğlencelerinin klasiği oldu. Nereye gidilirse gidilsin, mutlaka Limon’a uğranıyor. Canlı müziğin klasiğiyse On Air. Berti Palambo, Tektekçi’yi dönüştürdüğü bu konsept, sadece Alaçatı’nın değil; Türkiye’nin en iyi unplugged performanslarının sahnesi olmuş durumda.