Murat Bozok

Murat Bozok

bozokmurat@gmail.com

Tüm Yazıları

Yeme-içme trendlerini takip etmek için New York ve Londra önemli. İki şehrin nabzını elinde tutanlara göre, gastronomi dünyasında moda olacak on akım:

1- Pabucu dama atılan yerel yemekler geri geliyor. ABD’liler için cheesecake ve brownie, İngilizler için ise karamelli kek (sticky toffee pudding) gibi halk tarafından çok sevilen ancak bir türlü üst segment restoranların menülerine girmeyi başaramamış lezzetler, hak ettikleri değerleri görmeye başladı. Yakında biz de janjanlı restoranlarımızda sütlaç, kazan dibi, tavuk göğsünü görürsek şaşırmayalım.

Haberin Devamı

2- Genç şefler, şehrin kiraları düşük lokasyonlarında restoranlar açıyor. Salaş bir dekorasyon, az sayıda masa, birkaç servis elemanı ve tek bir bulaşıkçı ile 'one man show' yaptıkları lokantalarında yemeklerin kalitesi ise on numara.

3- Menüler gittikçe küçülüyor. Az sayıda ürün üzerinde odaklanarak, taze ve kaliteli lezzetlerden oluşan yemekler sunmak, tüketiciler adına güzel bir haber. Sayfalarca süren menüler tarihe karışıyor.

4- Yemeğinizi yedikten sonra önce çeki, sonra ödemeyi, en son aşamada da fatura faslını beklerken sıkılanlardan sanız, bu da tarihe karışacak gibi görünüyor...
ABD'de Dash, Cover, OpenTable gibi akıllı telefonlara indirilebilen aplikasyonlarla birçok restoranda yemeğiniz bittiğinde ödemenizi yapa- biliyorsunuz.

5-Kokteyllerde acı kullananımı giderek artıyor.
Tıpkı tatlılarda tuz kullanımının artması gibi.
Şaşırtıcı bir efekti olan bu ufak numalar, yediğimiz ve içtiğimiz şeyleri biraz daha heyecanlı hale getiriyor.

6- Şaraplardan Pinot Grigio'nun, köpüklülerden ise Prosecco'nun yakın gelecekte yükselen yıldızlar olacağını düşünüyorlar. Bu türleri tercih etmeyen benim gibiler için malesef güzel bir haber değil!

7- Restoranların bir konuda özel ve farklı olması tercih ediliyor. Herkesi mutlu etmek için çabalayan ve bunun için bazı şeylerden ödün veren lokantalar artık popüleritesini yitiriyor. Örneğin bir restoranın kahvaltıda uzmanlaşması ve sadece kahvaltı ürünleri servis etmesi tercih nedeni oluyor.

Haberin Devamı

8-Restoran tercihinde önemli etken olan fiyat-kalite dengesinin içerisine farklı unsurlar da girmeye başladı. Tedarik ağında butik üreticilerin kullanılması, GDO'ya karşı duruş, restoranın karbon salınımı gibi birçok farklı madde, fiyat-kalite dengesinde, kalite kaleminin içerisine artı olarak yazılan değerler olmaya başladı.

9- Avrupa'da kurumsal firmalar toplantılarını şehir dışındaki karakterli lokantalarda yapmaya başladılar. Bu toplantılarda, verimin arttığı saptanmış.

10 -Yazıyı 'food-truck' denilen, karavan tarzında yemek satan arabalardan bahsetmeden kapatsak, haksızlık olurdu. Özellikle, 'Chef' filminden sonra iş çığrından çıkacağa benziyor. Film ABD'de, ufak çaplı 'Issız Adam' etkisi yapmışa benziyor.