BİR DİZİ NASIL İLGİ ÇEKER‘Zalim İstanbul, Kanal D Romanya’da yayına başlıyor’ haberini görünce, bu başlık aklıma geldi. Orada bir ayrıntı vardı. Diziyi ilk yayınlandığı gün, 6 milyon kişinin izlediği, daha sonra bir hafta boyunca tekrarlarıyla toplam
21 milyon kişinin seyrettiği yazıyordu. Merak ettim, baktım kaç tekrarı olmuş...
1 Nisan’da ilk bölüm yayınlanmış, sonrasında tekrarı gelmiş. Ertesi gün yine ‘prime time’da yer almış. Benim saydığım tam 10 tekrar olmuş bir haftada.
Mesela üç tekrarlı günü olmuş...

Nereden nereye?
‘Zalim İstanbul’, total izleyicide yüzde 2.93 gibi bir oranla giriş yapmış. ‘Ümit edilenlerin çok altında’ bir oran... İkinci bölüm 8 Nisan’da yayınlandı. Proje birden yüzde 5.92 gibi rakamla yedinci sıraya oturdu. Bu, gerçekten olağanüstü bir durumdu. Yapım, sezon finalini yaptığında pazartesi gibi zor bir günde beşincilik koltuğuna çoktan oturmuştu.
Bazen hepimizi sıkan bir durum ‘dizi tekrarları’. Hele böyle bir haftada 10 tekrar demek, her an bu diziyle karşılaşabilirsiniz demektir ve bıktırıcı olabilir.
Öte yandan, bir yapımın tutması
kanalın ısrarından da geçiyor. Her tekrarda yeni izleyici kazandığının da belgesi olmuş. Haberdeki rakam, işte bu ısrarın sonucu elde edilen veri, yani toplam 21 milyon izleyici... Ve bir yerde sonraki haftalara doğru giden izleyiciyi toparlayan sonuç. ‘Bir dizi kendini nasıl izlettirir?’ sorusunun somut yanıtı oluyor. Hemen altını çizelim, her ısrar karşılığını bulmayabilir. Önemli olan, inanmak.

Not: Söz konusu haber, ttv news (Todo TV News) internet sitesinde yer almıştır.
BİR DİZİ NASIL İLGİ ÇEKER