Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Dijital platformlarda ve sinemada gösterildikten sonra, hangi platform çok ses getiren filmleri yayınlayacak? ‘Arif V 2016’ mesela... Tivibu’dan aradılar, “O bizim platformda yer alacak” dediler. Ben Digiturk diye yazmıştım, ters köşe oldum. “Bizim film listemiz iddialı” diyorlar. Haksız da değiller. ‘Deliha 2’ ve yine geçtiğimiz yılın en çok konuşulan Gülse Birsel filmi ‘Aile Arasında’ Tivibu’da gösterilecek. 2017’nin iyi iş yapan filmleri, ‘Olanlar Oldu’ ve ‘Kolonya Cumhuriyeti’ de bu platformda... Baktım, 2017 Box Office’te ilk 10’a giren yedi yerli filmin dördünü Tivibu almış.

Haberin Devamı

BKM filmleri
Ekrandaki dizilerin vazgeçilmez isimlerini tekeline alan BKM’nin filmlerini yayınlayacaklar. Gişeleri parlak olmayanlar da olsa, basında her biri konuşulan filmler. ‘Mutluluk Zamanı’ Barış Arduç ve Elçin Sangu ikilisinin, ‘Öteki Taraf’ta Özcan Deniz, Aslı Enver ve Meryem Uzerli üçlüsü örnekleri... Yine ‘Acı Tatlı Ekşi’yle Buğra Gürsoy ve Özge Özpirinçci ikilisinin filmi ve ‘Sen Kiminle Dans Ediyorsun?’ sayılabilir. Malum futbolda, Şampiyonlar Ligi ve UEFA Avrupa Ligi maçlarını beIN Sports aldı. Sinemada iddialı olup, bu açığı kapatmak, bir platform için akıllı yol diye yorumlanabilir.

REKLAMLARDA EN ÇOK NE İZLEDİK?
2017’de ekranda hangi reklamları izledik? Sürpriz olmayan bir sektör, inşaat... İnşaat proje şirketleri ve konut başlığı altında, bir yılda 233 bin 516 adet inşaat reklamı izledik. Onu yine sürpriz olmayan telefon şebekesi izliyor. Hani sokakta neredeyse direğe toslar kıvamında yaptığımız cep telefonu konuşmalarımızın dünyası telefon şebekesi (232 bin 741 adet). Süre açısından da bir numara, tam 6 milyon 347 bin 296 saniye izlemişiz. Onu, elektronik ve interaktif yayıncılık takip ediyor. Meşhur inşaat sektörü üçüncü sırada... Beyaz eşya ve otomotiv, ilk 50 reklam ürününün orta sıralarında, yani 17’yle 20’ncilik arasında... Bu vergilerle beyaz eşya alacak para var mı ya da otomobil? Neredeyse bir ara mahalle aralarında bile satılan kredi kartları, yılda 400 bin saniye civarında 43’üncü sırada. Sondan yedinci... Halbuki ne günlerdi değil mi? En az izlediğimizse, kültür sanat başlıklı reklamlar... Yani konserler ve kültür faaliyetleri... 316 bin 479 saniye... Bir de kamu kuruluşları, vakıflar ve dernekler başlığı altındakiler var. Banka, bakanlık, yardım elini uzatanlar ve kamu spotları ailesi, sürede ilk ona girmişler.