Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Bir ürünün ‘yüzü’ olunca yırttın. Reklamlarla dizi oyuncuları arasındaki kuvvetli bağ 2008 yılında kuruldu. ‘Avrupa Yakası’ karakterleri Binnur Kaya, Gazanfer Özcan, Tolga Çevik, Ata Demirer, o sene reklamlarda oynamaya başladı. Tesadüf Gülse Birsel’in senaryosunun yazdığı ‘Yalan Dünya’nın karakterleri de bir bir reklam yüzü oldular.

Ünlü markalar 67 dizi yıldızını seçti

67 isim farklı ya da birden fazla ürünün yüzü olarak reklamlarda boy göstermiş. Peki bu reklamın yüzü olan dizi oyuncularıyla ilgili konuyu işlemek nereden aklıma geldi?
Bizim gazetede reklam dünyasına üzerine yazıla yazan Fatoş Karahasan’ın ‘ Gezi olayları reklamcılara hangi mesajları verdi?’ başlıklı yazısı oldu. Karahasan yazısında, madde madde dikkat edilmesi gerekenleri yazmış. Onlardan biri de, “Hangi mecrayı kullanırsanız kullanın, gerçekçi, samimi ve hakiki olmaya özen gösterin. Dizi oyuncularının tuluat gibi oyunlarıyla dolu reklamların hiçbir işe yaramadığını kabul edin” tavsiyesiydi. Karahasan, ‘tembel reklamcıların maden kaynağı’ olarak da görüyor dizileri ve haklı.

Haberin Devamı

DiZi OYUNCULARININ PARA KAPISI; REKLAMLAR

Kobal, beş ürünün reklam yüzü oldu

Enteresan geldi açıkçası, Sinem Kobal tam beş ürünün reklam yüzü olmuş. Merak ettiğim bu beş ürün de Sinem Kobal sayesinde kârlarına kâr katmış mı? Özge Özpirinçci’yse 4 ürünün reklam yüzü olmuş. Üç ürünün reklam yüzü olanlarsa, Gülse Birsel, Ata Demirer, Kadir Çöpdemir, Selma Ergeç, Pelin Karahan, Ozan Güven, Ahmet Kural, Sarp Apak... Baştan söyleyeyim, arada mutlaka eksikler vardır atlanmış olanlar; bir de her an yeni bir dizi oyuncusu bir reklamda kendini buluyor.

En kalıcı olan reklam

Bana göre Denizbank’ın reklam yüzleri Beyazıt Öztürk ve Erdal Özyağcılar en kalıcı olanlar. Bankanın imajına çok şey kattıklarına inanıyorum (gerçi gidip de hesap açasım hiç gelmedi, o ayrı mesele!). Hiçbir dizide oynamasalar, Beyazıt Öztürk şovunu yapmasa, sadece bu reklamla ömür boyu mutluluk yaşabileceklerini ve hatta buradan emekli olabileceklerini düşünüyorum.

En doğru reklam

Kim ne derse desin Kadir Çöpdemir’in sucuk reklamı üzerine tanımıyorum ben. Her seyrettiğimde mutlaka bende sucuk yeme isteği uyandırıyor fena halde. Daha ne olsun yani. Kadir ve sucuk sanırım tüm yaşamları boyu ayrılmaz ikilidir.

Haberin Devamı

Hangi dizi oyuncusu bu şampuanı aldırdı?

Elidor üç dizi oyuncusuyla ürünü daha çok satmayı planladı, Meryem Uzerli, Selma Ergeç ve Nur Fettahoğlu. Reklamveren bilir acaba hangi oyuncu ürünü daha çok sattırdı? Sürpriz olabilir diye düşünüyorum. Hani Meryem Uzerli çok popüler o zaman çok sattırır diye düşünmemek lazım!

(Kaynak: Interpress Medya Takip Merkezi)

TRT AKDENiZ OYUNLARINI SEVMEDi

Böyle demek zorunda kaldım. İzlerken sorduğum tek bir soru vardı; “Neden yayınlar TRT Spor’da sıradan bir yayın kalitesinde gösterildi?” Mesela bizim kadın voleybolcuların maçlarını izlerken “Yahu şunu HD verselerdi” diye söylendim. “Efendim ne yapalım FIFA U20 maçları var, öncelik orada” diyeceklerdir. Hiç unutmuyorum açılışta, “Bu olimpiyatlara aday Türkiye’nin bir provasıdır” lafını ettiler. Hatta naklen yayın araçlarının ne kadar merak uyandırdığından bahsettiler. Peki bütün bunlar ekrana yansıdı mı? Hayır.