Türk dizilerinin dünya pazarlaması fena bir kapışmayı da beraberinde getirdi diyebiliriz. Türkiye ayağında yabancı ülkelere en fazla dizileri satılan iki yapım şirketi Ay Yapım ve Med Yapım, “Bu pastadan biz niye fazla pay almıyalım” diyerek ortak pazarlama şirketi kurmuşlardı. İstanbul’daki Marka İstanbul toplantısında MADD Entertainement (İki yapım şirketinin kurduğu yeni şirket) müdürü Ateş İnce’nin sözleri, bu rekabetin boyutunu anlatmaya yetiyordu: “Dünyada 400 milyon kişi Türk dizisi izliyor.” KORE, TÜRK  DİZİ PAZARINA FENA DALDI
Aynı toplantıda konuşan bir başka isim Arjantin Viacom Telefe Global İçeriklerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Dairo Turovelzky’nin şu sözleri rekabetin boyutunu anlatmak için yeterliydi: “Tük dizilerini temel alan bir strateji belirledik. Şu an Telefe’de 15 Türk yapımı yayınlanıyor ve yayınlandıkları zamanın en çok izlenen projeleri.” Bir haber, Türk dizi pazarının dünya pazarındaki rekabetine yeni bir boyut getirdi diyebiliriz. Kore’nin eğlence sektör devi CJENM.
Stratejik bir ortaklık
CJ&M, Kore’nin en önemli eğlence sektör şirketlerinden. Türkiye’de Mars Cinema Group’u satın alan CJ CGV’ye bağlı 2018 yılında kurulan bir şirket. Onunda Türkiye ayağı epey hareketli. Şöyle ki, CJ E&M, iki Güney Kore-Türk ortak yapımı film prodüksiyonuna imza atmış durumda. Show TV’ye ‘Dünya Güzellerim’ adıyla yayınlanan, Bülent Ersoy, Banu Alkan, Safiye Soyman ve Burcu Esmersoy’un yer aldığı formatı satan şirket ayrıca.
Türk dizilerini dünyaya pazarlayan en önemli şirketlerden biri olan İsveç merkezli Eccho Rihgts’ın en büyük hissedarı oldular. Amaç, Türk dizileriyle beraber sinema, müzik vs. alanlarında Orta Doğu, Latin Amerika ve Avrupa piyasasına girmek. Eccho Rights’ın elinde 15 bin saatlik bir yerli dizi arşivi var ve dünya pazarında girmediği yer kalmamış. Şimdi bu vesileyle G. Kore zorlandığı bu pazarlara girme şansını elde ediyor ve Türk dizilerinin de önemli bir dağıtımcısı konumuna geliyor. Kore, Türk pazarına her koldan fena daldı diyelim.