Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Tarkan 29 Ekim'de İstanbul'da. İstanbul Belediyesi 1.5 milyon lira vermiş; Cengiz Semercioğlu yazdı.
Sordum; “Doğru” dediler. “Tarkan normal konserinde ne alıyor?” onu da sordum; yaklaşık 250 bin lira. 'Ekstra' fiyatı buna yakın oluyormuş. Yani İstanbullular sanatçıyı 'ekstra' fiyatı ile izleyecekler.
Tabii ki 'ekstra' bir gösteri olacak...

CNBC-E KENDİNİ YENİLEMELİ

CNBC-e yeni dönemi açtı...
İki flaş dizisi var; 'Fargo' ve 'The White Queen'.
'Fargo', IMDB'de 9.1 almış.
Eleştirilere baktım, yabancı dizi takipçilerinin ortak kanısı 'izlenesi bir dizi' olduğu yönünde...
'The White Queen', İngiltere'deki taht kavgalarını anlatıyor. Dizileri ve filmleri ile İngilizler’in 'uzmanlık' alanı.
En sıradanının bile; dekoru, kostümü, içeriği ve aksiyonları, (dizilerde erotik haller de mevcut) 'reyting' açısıdan kıvamında oluyor.
CNBC-e eski havasında değil.
Bu kanalı takip edenlerin büyük çoğunluğunun, dijital platform üyesi olduğu düşüncesindeyim. Dizi kanalları buralarda bol ve HD kalitesinde.
CNBC-e ne durumda?
Hala buralara gelemedi.

MÜZİK YAYINI ŞART
CNBC-e'nin, kendini dizi ve filmleri dışında da yenilemesi lazım.
İşe müzikten başlayabilirler. Kanalın seyirci profilinde; caz, rock ve klasik severler mevcut.
Konser yayınlayan kanal yok; arada bir yayınlayanları saymıyorum.
Haftada bir tane klasik, bir tane caz, bir tane de rock konseri yayınlamak zor mu?

CEZAYA KARŞI ÖNLEM
Benzer eleştiriyi yapacağım bir başka kanal; TV2. HD yayın yapıyorlar ama dizi ve film yayınları çerçevesinde daha 'kimliğini' oturtamadı. 'Banshee', 'Magic City' ve 'American Horror Story Coven' bu yılın flaşları.
Sinema filmlerini reklama boğmadan veren kanal olması ise artısı.
Anladığım kadarı ile 'sert sahneleri olduğu' gerekçesi ile 'ceza yememek' adına bu üç diziyi 23.30 yayınlanacaklar ama bu RTÜK, hiç belli olmaz.
23.30 saat dilimi hala çocukların ve gençlerin ayakta olduğu saat dilimine giriyor!
TV2'den de özellikle müzik konserleri yelpazesini genişletmesini beklerim. Justin Bieber tarzı işler veriyorlar arada. Madonna'sı, Rihanna'sı ve bilimum popüler konser mevcut.
Alın yayınlayın...

Haberin Devamı

TARKAN BEŞ KONSER FiYATINA ÇIKIYOR

Haberin Devamı

LİG TV'DE FLAŞ REKLAM

Maçlarda köpük uygulaması yeni sezonda bizde de Süper Lig ile başladı. Uyanık reklamcılar da bu konuya el attı.
Rexona tıraş köpüğü reklamı; “Bazıları iz bırakır, Rexona beyaz iz de bırakmaz, yarı yolda da” diyor...
Hakemin köpük ile çizgi operasyonuna girdiği hemen hemen her pozisyonda, devreye giriyor. Akıllı iş. Sezon boyunca içimiz bayılacak. İşte, ‘bir ürün böyle akılda kalıcı reklam yapar’a çarpıcı örnek...

YILANLARIN ÖCÜ; KİME YARASIN?

Medyaradar'da Murat Tolga Şen bir güzel özetlemiş durumu;
"Adı romanın aynısı, kendisi başka bir dizi" diye. Ben de başka hiçbir şey söylemiyorum. Fakirt Baykurt'un genç kuşakta tanınması, bu romanın satışlarında patlama olması temennim. Bu işlevi yerine getirse yeter.