Geçen yüzyılda 50’li 60’lı yıllara ait bu reklamlar, o günlerde ne kadar erkek yanlısı cinsiyetçi bir zihniyete sahip olduğumuzun belgesi niteliğinde. Ev işlerini adeta kadınların zorunlu hizmeti gibi tanımlayan reklamlar, erkeğin karşı cinse göre üstünlüğünü vurguluyor; kadınlarıysa yerden yere vuruyor.
Bu reklamda, bira içen anneyle içmeyen annenin durumu, veresiye verenle, vermeyeninkine benzetilmiş.
Van Heusen kravatları “Ona bunun erkek dünyası olduğunu gösterin” demiş.
Postametre diye bilinen aygıtların reklamında bugün olsa suç sayılacak, “Bir kadını öldürmek her zaman yasa dışı mıdır?” ifadesi kullanılmış.
Dacron çoraplarının reklamında, “Evde bir kız olması her zaman iyidir” sloganı kullanılmış.
Vitamin rekla-mında “Bir eş (kadın) ne kadar sıkı çalışırsa o kadar şirin görünür” deniliyor.
Sigara rekla-mında “Amerika çapında tüm bilim insan-larının ve eğitim-cilerin mikronit filtreli Kent
içtiği” ilan edilmiş!