Cadde VE ŞiMDi KÖTÜ REKLAMLAR

VE ŞiMDi KÖTÜ REKLAMLAR

22.11.2010 - 01:00 | Son Güncellenme:

.

VE ŞiMDi KÖTÜ REKLAMLAR

Geçen yüzyılda 50’li 60’lı yıllara ait bu reklamlar, o günlerde ne kadar erkek yanlısı cinsiyetçi bir zihniyete sahip olduğumuzun belgesi niteliğinde. Ev işlerini adeta kadınların zorunlu hizmeti gibi tanımlayan reklamlar, erkeğin karşı cinse göre üstünlüğünü vurguluyor; kadınlarıysa yerden yere vuruyor.


Bu reklamda, bira içen anneyle içmeyen annenin durumu, veresiye verenle, vermeyeninkine benzetilmiş.

VE ŞiMDi KÖTÜ REKLAMLAR


Van Heusen kravatları “Ona bunun erkek dünyası olduğunu gösterin” demiş.

VE ŞiMDi KÖTÜ REKLAMLAR

Postametre diye bilinen aygıtların reklamında bugün olsa suç sayılacak, “Bir kadını öldürmek her zaman yasa dışı mıdır?” ifadesi kullanılmış.



Dacron çoraplarının reklamında, “Evde bir kız olması her zaman iyidir” sloganı kullanılmış.
VE ŞiMDi KÖTÜ REKLAMLAR


Vitamin rekla-mında “Bir eş (kadın) ne kadar sıkı çalışırsa o kadar şirin görünür” deniliyor.



Sigara rekla-mında “Amerika çapında tüm bilim insan-larının ve eğitim-cilerin mikronit filtreli Kent
içtiği” ilan edilmiş!