Cadde Yahoo, Microsoft ile köprüleri attı, rakibi Google ile işbirliğini seçti

Yahoo, Microsoft ile köprüleri attı, rakibi Google ile işbirliğini seçti

13.06.2008 - 09:32 | Son Güncellenme:

.

Yahoo, Microsoft ile köprüleri attı, rakibi Google ile işbirliğini seçti

Amerikan internet grubu Yahoo, yazılım

Haberin Devamı

firması Microsoft’un tamamen ya da kısmen satın alma önerisini

kesinlikle reddederken, rakibi Google ile uzun yıllar işbirliği yapma

kararı aldı.

Yahoo’dan dün gece yapılan açıklamada, Microsoft’un geçen şubatta 44

milyarlık satın alma önerisiyle başlayan tamamen veya kısmen satın alma

görüşmelerinin sona erdiği belirtilerek, Microsoft’un, nisanda teklifini

47 milyar dolara yükseltse de artık tümden satın alma önerisini çektiği

kaydedildi.

Açıklamayla birlikte, Yahoo’nun hisse senetleri yüzde 10 dolayında düştü.

Microsoft’un sadece arama motorunu satın alma önerisini de reddettiğini

ve kendi hedefleriyle uyuşmayan bu teklifin, bağımsız, aynı zamanda

elzem olan arama motorundan mahrum kalmasına neden olacağını bildiren

Haberin Devamı

Yahoo, açıklamasından 2 saat sonra, Google ile online reklam alanında 4

ila 10 yıl sürecek bir ortaklık kurduğunu ilan etti.

Yahoo ve Google tarafından yapılan açıklamada, 4 yıl öngörülen ve 10

yıla dek uzatılabilecek bu işbirliğinin, Yahoo’nun ABD ve Kanada’daki

faaliyetlerini bağladığı, Yahoo’nun diğer yerlerde başka şirketlerle

benzer anlaşmalar yapabileceği belirtildi.

İşbirliğini hayata geçirmek için Amerikan makamlarının incelemelerine

izin vermek amacıyla 3,5 ay bekleyecek iki grubun anlaşması, birinin

kontrolünü bir başka şirketin ele geçirmesi durumunda bozulacak.

Yahoo, bu işbirliğinden yılda 800 milyon dolar ek kazanç sağlamayı

bekliyor. Microsoft, mayıs başında böyle bir anlaşma olasılığı üzerine

Yahoo’yu tamamen satın alma teklifini çekmişti.

Google ve Yahoo, 2007’de 40 milyar dolar olan ve 2010’da 75 milyar

dolara çıkması öngörülen online reklam pazarının yüzde 50’sinden

fazlasının ellerinde tutuyor. İki grup birlikte, internette yapılan

aramaların ve reklam gelirlerinin yüzde 75’ini kontrol ediyor.

Anlaşmaya göre, sayfalarının özgün şeklini koruyacak Yahoo, Google’ın

verdiği reklamları hangi sayfalara koyacağını ve hangi anahtar kelimeler

kullanacağını seçebilecek.

Açıklamanın ardından Microsoft ise, Yahoo’yu kısmen satın alma

teklifinin geçerli olduğunu bildirdi.

İnternette aramaların sadece yüzde 3’ünü ve online reklamın sadece yüzde

Haberin Devamı

7’sini kontrol edebilen Microsoft, Yahoo’yu satın alarak, online

reklamda Google’ı yakalamak istiyor.