13.06.2008 - 09:32 | Son Güncellenme:
Amerikan internet grubu Yahoo, yazılım
firması Microsoft’un tamamen ya da kısmen satın alma önerisini
kesinlikle reddederken, rakibi Google ile uzun yıllar işbirliği yapma
kararı aldı.
Yahoo’dan dün gece yapılan açıklamada, Microsoft’un geçen şubatta 44
milyarlık satın alma önerisiyle başlayan tamamen veya kısmen satın alma
görüşmelerinin sona erdiği belirtilerek, Microsoft’un, nisanda teklifini
47 milyar dolara yükseltse de artık tümden satın alma önerisini çektiği
kaydedildi.
Açıklamayla birlikte, Yahoo’nun hisse senetleri yüzde 10 dolayında düştü.
Microsoft’un sadece arama motorunu satın alma önerisini de reddettiğini
ve kendi hedefleriyle uyuşmayan bu teklifin, bağımsız, aynı zamanda
elzem olan arama motorundan mahrum kalmasına neden olacağını bildiren
Yahoo, açıklamasından 2 saat sonra, Google ile online reklam alanında 4
ila 10 yıl sürecek bir ortaklık kurduğunu ilan etti.
Yahoo ve Google tarafından yapılan açıklamada, 4 yıl öngörülen ve 10
yıla dek uzatılabilecek bu işbirliğinin, Yahoo’nun ABD ve Kanada’daki
faaliyetlerini bağladığı, Yahoo’nun diğer yerlerde başka şirketlerle
benzer anlaşmalar yapabileceği belirtildi.
İşbirliğini hayata geçirmek için Amerikan makamlarının incelemelerine
izin vermek amacıyla 3,5 ay bekleyecek iki grubun anlaşması, birinin
kontrolünü bir başka şirketin ele geçirmesi durumunda bozulacak.
Yahoo, bu işbirliğinden yılda 800 milyon dolar ek kazanç sağlamayı
bekliyor. Microsoft, mayıs başında böyle bir anlaşma olasılığı üzerine
Yahoo’yu tamamen satın alma teklifini çekmişti.
Google ve Yahoo, 2007’de 40 milyar dolar olan ve 2010’da 75 milyar
dolara çıkması öngörülen online reklam pazarının yüzde 50’sinden
fazlasının ellerinde tutuyor. İki grup birlikte, internette yapılan
aramaların ve reklam gelirlerinin yüzde 75’ini kontrol ediyor.
Anlaşmaya göre, sayfalarının özgün şeklini koruyacak Yahoo, Google’ın
verdiği reklamları hangi sayfalara koyacağını ve hangi anahtar kelimeler
kullanacağını seçebilecek.
Açıklamanın ardından Microsoft ise, Yahoo’yu kısmen satın alma
teklifinin geçerli olduğunu bildirdi.
İnternette aramaların sadece yüzde 3’ünü ve online reklamın sadece yüzde
7’sini kontrol edebilen Microsoft, Yahoo’yu satın alarak, online
reklamda Google’ı yakalamak istiyor.