Cadde YENİ MODA ‘MENTION’ DOSTLUKLAR

YENİ MODA ‘MENTION’ DOSTLUKLAR

29.07.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

Çok değil; 10-15 yıl sonra sosyoloji derslerinde özel bir bölüm açılacak bu yaşadığımız yıllara... Sosyal medyanın tüm sosyalliğimizi tanımlamaya başladığı, yediğimizi, giydiğimizi, gezdiğimizi etkilemekle yetinmeyip, arkadaş çevrelerimizde de belirleyici oluyor.

YENİ MODA ‘MENTION’ DOSTLUKLAR

Ünlü arkadaşların pabucunun dama atıldığı ortalığın fenomenden geçilmediği bir Türk sosyalliği türüyor. Geçmişte cemiyet dergilerinde boy gösteren güzel kadınlarımız iş hayatında bulamadıkları tatmini ‘like’larla arıyor. Sosyal medyadaki like’lara giden kestirme yol olan fenomenleri yıllardır arkadaşmış gibi sosyal çevresine katıp, davet davet geziyor. Kalabalık masada rafine olmayan konularla vakit geçiriliyor. Bu yemekte birbirlerine katlanılmasını sağlayan tek motivasyonun anı story atmaya gelince ‘canım, aşkitom’ sıfatlarıyla yürüyerek arkadaşlıklarını gösteriyor.
Türk rüyası
Aslında bu, çift taraflı menfaat sağlayan bir arkadaşlık... Sosyal medyadaki ününü pekiştirmek isteyen yarı-ünlü isimlerden fenomenlerde statü elde ediyor. Birkaç yıl önce cemiyet dergilerinde gördüğü tiplerle arkadaşlığı ona yeni bir çevre açıyor; markalardan para kazanmakla kalmıyor; yeni nesil ‘Türk rüyası’nı yaşayıp geriden gelenlere iyi ya da kötü ilham kaynağı oluyorlar. Hepsinin hikayesinde muhteşem bir kurumsal vazgeçiş var. Aslında işler pek de öyle değil. Mütevazı işlerde, standart bir hayattan gelip, Instagram sayesinde kaçırdıkları hayat yakalanıyor. Bir yerden para kazanıyor, diğer yerden de tüm arkadaş çevresini upgrade (!) ediyor.
Geçici bir dönem mi?
Bence çoğu için öyle! Çünkü takipçilerin içinden de bir fenomen fırlıyor. Yalnız başına ya da ‘kocişiyle’ seyahat eden birçok tip, sponsorlu içeriklerle timeline’larımızı istila ediyor. Vine’ın komik çocuklarından, Twitter’ın sivri kalemlerinden kim kaldıysa, en fazla o kadarı kalacak bu fenomen arkadaşlarımızdan...

YENİ MODA ‘MENTION’ DOSTLUKLAR


Reggeaton’ın renkli devrimi
Hangi şarkıyı dinlesem onun İspanyolca tiratlarıyla şarkının ritminin değişimi müzik yapımcıların artan Hispanic kitleyi etkilemek için kullandığı ticari bir hareket gibi görünse de J Balvin, Reggeaton akımıyla Latin müziğine gerçekten devrim yaptı. Dior 2020 Yaz Koleksiyonu’nu onunla paylaştı, Guess’e özel koleksiyon yaptı derken, renkli müziğini modaya da hızla taşıyor. Rengarenk kıyafetleri, sarıya boyalı saçı ve aynalı gözlükleriyle renkli bir tanışmamız da oldu. Şaşırtıcı derecede Türkiye’yi, Türk insanlarını biliyor. Sanırım gelmeden önce organizatör Taylan Özcan tarafından baya güzel bir algı yapılmış kendisine...
Konserin harika geçmesindeki bir başka detaysa, kusursuz hazırlanmış line-up. Maximize ve TemaCC organizasyonu J Balvin gibi büyük bir isimle yetinmeyip, Edis ve Funky C’nin başı çektiği muazzam müzik insanlarıyla kalabalığı Latin rüzgarına hazırladılar. 

YENİ MODA ‘MENTION’ DOSTLUKLAR


Damağımda kalanlar
The Ritz Carlton’ın içerisindeki Atelier Food’un bahçe ürünleriyle hazırlanan domates salatası,
The Ritz Carlton’ın içerisindeki Atelier Food’un bahçe ürünleriyle hazırlanan domates salatası,
The Populist’in tütsülenmiş tavuğu,nRustyfork’un Pazar kahvaltısı,
Pabu’nun pastımalı, sosisli, mantarlı özel burgeri...

YENİ MODA ‘MENTION’ DOSTLUKLAR