Cadde Yol efsaneleri İstanbul’da

Yol efsaneleri İstanbul’da

14.01.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

‘Hollanda-Türkiye’ ilişkilerinin 400. yılı vesilesiyle Amsterdam’dan yola çıkarak İstanbul’a ulaşan ve içlerinde bir tarih barındıran 7 klasik araç mart ayı sonuna kadar sergilenecek

Yol efsaneleri İstanbul’da

Hollanda’dan Bhutan’a binlerce kilometre yol kat ederek ‘Avrupa-Asya’ turu yapan, her biri içerisinde bir tarih barındıran 7 klasik araç, 1930 Bugatti T46, 1932 Riley Gamecock, 1933 Bugatti T46, 1934 Lagonda M45, 1935 Alvis Speed20, 1971 Citroen Maserati SM Drophead by Chapron, 1977 Land Rover 101, Rahmi Koç Müzesi’nde bir araya geldi. ‘Hollanda-Türkiye’ ilişkilerinin 400. yılı vesilesiyle Amsterdam’dan yola çıkarak İstanbul’a ulaşan 7 araç, ilk kez sergileniyor. Bugünkü sahiplerine ulaşana dek soylu ailelerden müzelere, çeşitli defalar el değiştiren klasik otomobillerin görülebileceği sergi mart ayı sonuna kadar izleyiciyle buluşuyor.

Her biri birbirinden prestijli arabalar
Sergide yer alan Bugatti T46’lardan birinin ilk sahibi Alman asilzade Prinz Von Hohenlohe oldu. Daha sonra Almanya’da müzede sergilenen aracı, şimdiki sahipleri 1988 yılında satın aldı. O günden itibaren dünya rallilerinde dereceler yapan araç Japonya, Çin ve Hindistan’da da boy gösterdi.
Marka haklarına BMW’nin sahip olduğu ve sergideki Riley, maskotu ve renk düzeni nedeniyle ‘Penguen’ olarak anılıyor. 1906’da lüks arabalar üretmek üzere kurulan Lagonda kırk yılı aşkın süreyle varlığını korudu. Günümüzde prestijli spor otomobillere imza atan İngiliz üretici Aston Martin tarafından 1947’de satın alındı. 1976 yılında Aston Martin Lagonda modeli, klasik markanın anısına sınırlı sayıda üretildi.
175 HP motora sahip olan 1971 model Citroen Maserati SM de bir tasarım harikası olarak sergide görülüyor. Özel siparişle sadece 7 adet üretildi.