Otomobil Çarpışma Testlerinde Devrim!

Çarpışma Testlerinde Devrim!

24.03.2015 - 12:02 | Son Güncellenme:

Otomobil üreticisi Honda, güvenlik amaçlı gerçekleştirilen çarpışma testlerinde devrim niteliğinde bir adım attı.

Çarpışma Testlerinde Devrim

Geliştirme aşamasında, araçlarda istenen güvenliği sağlamak amacıyla çarpışma testleri büyük önem arz ediyor. Fakat yapılan fiziksel çarpışma testlerinin, çok zaman aldığı ve epey maliyetli olduğu da biliniyor. Tam da burada devreye, sanal testler giriyor. Yani sanal çarpışma testleri yeni bir şey değil. Pek çok firma, bu amaç için sanal dünyadan yararlanıyor; ancak Honda’nın gösterdiği çarpışma testi, biraz daha farklı; fotoğraf kalitesinde bir sanal test ve daha çok mühendislerin anlayabileceği dilde konuşan ve kaba grafiklerle oluşturulmuş hâlihazırdaki testlerin aksine üstün gerçeklik sunuyor!

Haberin Devamı

Yeni test sisteminin artısı sadece bununla da sınırlı değil; firmalar, kazalı sanal otomobilin parçalarını söküp aracın aksamına, çelik kafesine vs. bakıp buradaki hasarı da ayrıntısıyla inceleyebiliyorlar. Böylelikle çok daha detaylı ve maliyetsiz bir test gerçekleştirilmiş oluyor. Testin, gerçeği ne kadar yansıttığı konusu da önemli elbette. Açıklamalara göre fotoğraf kalitesinde sanal olarak yapılmış tavan hasarı testi, firmanın gerçek testiyle birebir sonuçlar vermiş. Düz çarpışma testlerinde de, metal deformasyonunda 15mm gibi bir hata ortaya çıkmış; ki bu hatanın, zaman geçtikçe daha da azaltılacağını tahmin etmek mümkün.

Honda’nın yeni testinin bir diğer artısı da, geliştiricilerin bu testleri kısa süre içerisinde diledikleri kadar gerçekleştirebilmeleri. Araç güvenliği konusundaki çalışmaların hızlandırılmasını sağlayacak bu da. Sözü rakamlara bırakacak olursak; gelen açıklamalara göre Honda’nın şu anki işlem kapasitesi, 12 saatte sanal bir test gerçekleştirebiliyor. Bunun yanı sıra, testte kullanılacak olan gerçek modelin yapılmasının günler sürdüğü; bu modellerin maliyetinin de 200.000$ ile 1 milyon dolar arasında değiştiği de belirtiliyor.
Bu arada son testlerin, yine gerçek modellerle gerçekleştirileceğini belirtmekte fayda var. Japon devi, testlerde tamamen sanala yönelmediklerini de kanıtlamış oluyor böylece. Honda’nın sanal çarpışma testinin videosu henüz yayınlanmadı ancak çok yakında tarih olacak gerçek