Ekonomi ‘Cep’teki müziğe 100 milyon TL yatırım yaptı

‘Cep’teki müziğe 100 milyon TL yatırım yaptı

07.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, FreeZone markasıyla Türkiye’de müziğe 8 yılda 100 milyon lira yatırım yaptıklarını açıkladı. Aksoy, ilk FreeZone Stüdyo’daki konserleri ise 1 yıl içinde 2.5 milyon kişinin izlediğini söyledi.

‘Cep’teki müziğe 100 milyon TL yatırım yaptı

Vodafone Türkiye, FreeZone markasıyla müziğe 8 yılda 100 milyon TL yatırım yaptığını açıkladı. 2019’da müziğe 10 milyon TL daha yatırım yapmayı hedefleyen Vodafone’un müziğin dijitalleşmesi için kurduğu Vodafone FreeZone Stüdyo ise bir yaşını doldurdu. Birinci yılında yaklaşık 8.5 milyon TL yatırım yapılan stüdyo, bu süreçte 5 online konsere ev sahipliği yaparken, bu konserlerle Türkiye’nin dört bir yanında 2.5 milyona yakın izlenme oranına ulaştı.

Haberin Devamı

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, Vodafone FreeZone Stüdyo’nun dünyada bir stadyum içinde açılmış ilk dijital müzik stüdyosu olduğunu söyledi.

Dijital stüdyo kurdu

Müzikte dijitalleşmenin öncülüğünü yaptıklarını dile getiren Aksoy, şunları söyledi: “Müzik yatırımlarımızda genişbant teknolojilerini kullanarak hem daha iyi bir müzik deneyimi sağlıyor, hem de müziğin daha geniş kitlelere ulaşmasına yardımcı oluyoruz. Vodafone FreeZone çatısı altında müziğe 8 yılda 100 milyon TL yatırım yaptık. 2019 yılında 10 milyon TL daha yatırım yapmayı öngörüyoruz. 2022 sonuna kadar ise müziğin dijitalleştirilmesine 100 milyon TL daha yatırım yapmayı hedefliyoruz. Vodafone FreeZone Stüdyo birinci yaşını tamamladı. Burası dijital müzik stüdyosu, dijital konser sahnesi ve dijital içerik fabrikası olarak hizmet veriyor. Bugüne kadar düzenlediğimiz konserlerin hepsinde çok iyi rakamlara ulaştık. Tekil izleyici sayımız milyonları, sosyal medya ve YouTube üzerinden yakaladığımız etkileşim yüz binleri geçti. Vodafone FreeZone olarak müzik alanında genç yetenekleri desteklemek denince akla gelen ilk marka olmak istiyoruz. Bu kapsamda gençlerin müzik tutkusuna destek olmaya ve onlara yeni fırsatlar sunmaya devam edeceğiz.”

Haberin Devamı

Başarı hikayeleri var

GNL Entertainment Kurucusu ve CEO’su Alp Çağrı Günal ise, Vodafone’un FreeZone Stüdyo’daki takım arkadaşı olduklarını aktararak, şunları söyledi:

“Hedefimiz yılda en az 2 genç yeteneği müzik piyasasına kazandırmak. Amatör gruplardan en az birini müzik sektörüne kazandırmak istiyoruz. Ayrıca Son Ses Online Müzik Yarışması’nın galibi Umur Doma için ocak ayında single çıkaracağız. Önümüzdeki yıl 200 civarı amatör grubun bu stüdyoda prova veya kayıt yapacağını tahmin ediyoruz. Stüdyoda yılda ortalama 8 online konser düzenleyebiliyoruz. Bu konserlerde yer alacak sanatçılar için yaş sınırımız yok. Konserlerimiz herhangi bir müzik tarzında olabiliyor. Ayrıca FreeZone Stüdyo Son Ses Online Müzik Yarışması’nın ikincisini düzenleyeceğiz.”

‘Cep’teki müziğe 100 milyon TL yatırım yaptı

Ünlüler konuk oldu

Haberin Devamı

Gençleri dinlemek istedikleri ve takip ettikleri sanatçılarla buluşturmayı hedefleyen Vodafone FreeZone Stüdyo’ya bugüne kadar Edis, Fatma Turgut, Ozan Çolakoğlu, Son Feci Bisiklet, Manuş Baba, Yalın, Özgün Semerci, Lahza, Yakaza Ensemble, Kamufle, Buray, İlyas Yalçıntaş, Aleyna Tilki, Simge, Gökhan Türkmen, Akın Sevgör, Betül Demir, Mehmet İkiz, Cenk Erdoğan, Richard Laniepce, Çağıl Kaya, Önder Focan ve Sanat Deliorman gibi pek çok ünlü isim konuk oldu. Toplam 110 metrekare alana kurulan Vodafone FreeZone Stüdyo, ses mühendislerinin çalışabileceği bir kontrol odasının yanı sıra özel etkinlikler için oturma düzenine de sahip bulunuyor.