Çikolata ilk kez M.Ö. 1900’lü yıllarda Meksika’da yaşayan Olmekler tarafından bir içecek formunda üretildi. Yıllar öncesinde bile çikolatanın sağlık üzerine birçok olumlu etkisinin olduğu bilinmekteydi. Çeşitli kültürlerde sağlığı geliştirmek amacıyla tüketildi. 17. Yüzyılda ise çikolatanın içerisine ilk kez süt eklenmeye başlandı. 
 
Süt kakaodaki teobromin, kateşin, prosiyanidin adı verilen fonksiyonel bileşiklerin sindirimini azalttığı için çikolatanın sağlık üzerine olumlu etki göstermesini de önlemektedir. İçerisinde kakao olmayan (beyaz) çikolataların sağlık üzerine bilinen herhangi bir yararı yoktur; ancak kakao oranının artmasıyla çikolata sağlığımızı oldukça olumlu etkilemektedir. 
 
Kakao oranı yüksek çikolatanın sağlığımıza olumlu etkilerini sayacak olursak:
 
-Stresi azaltır.
Yapılan bir çalışmada stres hormonları düzeyi yüksek olan bireylere 2 hafta boyunca günde 40 gram bitter çikolata tükettirilmiş, çalışma sonunda bireylerde kortizol ve epinefrin hormonlarının seviyesi (stres hormonları) anlamlı şekilde düşmüştür.
 
-Vücut yağında azalmaya neden olarak obeziteyi önler.
 
-Kalp sağlığını korur.
 20951 kişilik bir bilimsel çalışmada bitter çikolata tüketenlerin felç riskinin daha düşük olduğu gösterilmiştir. Başka bir çalışmada ise Haftada en az 50 gram çikolata tüketenlerde kalp damar hastalıklarından ölüm riskinin daha az olduğu bulunmuştur.
 
-Vücut için toksik olan LDL kolesterolün(Kötü kolesterol) oksidasyonunu engeller.
 
-Kan basıncını düşürür. Hipertansiyonu önler. 
 
-Kandaki şeker miktarının azalmasına yardımcı olarak insülin direncini ve şeker hastalığını önler. 98543 kişinin katıldığı 13 yıldan uzun süren bir çalışmada haftada 2-6 porsiyon (yaklaşık 25 gram) bitter çikolatanın şeker hastalığı riskini azalttığı bulunmuştur (Önemli bilgi: fazla çikolata tüketimi şeker hastalığına neden de olabilir.)
 
-Antiinflumatuardır. Vücutta iltihaplanmayı önler.
 
-DNA hasarını önler, kanserden korur.
 
-Antioksidan savunma sistemini güçlendirir. Bağışıklık sistemini olumlu yönde etkiler.
 
-Sinir sistemini koruyup geliştirir. Birçok araştırmada çikolatanın hafıza, öğrenme, bilişsel fonksiyonlar üzerine olumlu etki gösterdiği bulunmuştur. 
 
-Demans ve felç gelişimini engeller. 
 
-Afrodizyak etki gösterir.
 
-Kabızlığa ve hazımsızlığa iyi gelir.
 
-Enerji verir ve yorgunluğu giderir.
 
Çikolatayla ve sağlıkla kalın. :)

Aşağıdaki linklere tıklayarak beni instagram ve facebooktan takip edebilirsiniz.