Son dönemde dünya sofralarının gözde ürünü haline gelen Çiya’da Türk mutfağında değişik tariflerle kullanılmaya başlandı. Türk sofralarını lezzetlendiren Çiya, hem Diyet hem de beslenme listelerinin üst sıralarında yer alıyor.

Her tür yemekle uyum sağlayarak,  lezzetini arttırıyor

Duru Bulgur Beslenme Uzmanı Seçil Kenar, Çiya tohumlarının yüksek miktarda lif ve omega-3 yağ asidi ile bol miktarda kaliteli protein, mineral ve antioksidan içerdiğini söyledi.Çiya tohumunun en önemli avantajlarından birinin ise bütün yemeklere uyum gösterebilmesi ve kolaylıkla tüketilmesi olduğunu belirten Kenar, “Hafif bir lezzete sahip Çiya, hemen hemen her şeye ilave edilerek tüketilebiliyor. Çiyatohumunu salata, kahvaltı gevreklerine, yoğurda veya içeceklerinize ekleyebilirsiniz.
 
 Sıvı gıdaları iyi şekilde emebilen Çiya, bu özelliği sayesinde kimi sosları koyulaştırmak ya da tariflere göre yumurtanın yerine de kullanılabilir. Çiya tohumunu öğütmenize, suda bekletmenize, öğütmenize veya pişirmenize gerek yoktur.” Diye belirtti. 

Günlük lif miktarını karşılayarak diyabet riskini azaltmaya yardımcı oluyor

100 gramında 468 kalori barındıran Çiya tohumunun içerdiği karbonhidratların büyük çoğunluğunun lif şeklinde olduğunu ifade eden Kenar, “Birçok insan yeterli düzeyde lif almamaktadır fakat gerekli oranda lif tüketmek, bağırsak sağlığına ve başka birçok iç organın sağlığına faydası çoktur.24 gram yani günlük tüketilmesi gereken Çiya tohumunda 7,89 gram lif bulunmaktadır. Bu oran kadın ve erkeklerin günlük gereken lif miktarının büyük bir çoğunluğunu karşılamaktadır.

Günlük ortalama kadınların 25 gram, erkeklerinse 38 gram lif tüketmesi sağlık açısından çok faydalıdır. Zor çözünen ve yüksek seviye emici özelliğe sahip olan Çiya tohumu, bu sayede diyabet riskini düşürmeye de etkilidir” diye konuştu.


Kenar, Çiya tohumunun kalp hastalığı ve diyabet riskini azalttığı gibi sindirim sistemini güçlendirdiğini, yüksek tansiyonlu bireylerde kan basıncını düşürdüğünü de sözlerine ekledi.