1. Erken yaşta paranın gerçek değerini anlamalarını sağlar örneğin; 1 TL ye ne alabilirim, 10 TL ye ne alabilirim, 50 TL ye ne alabilirim?
  2. Matematiksel becerileri hesaplamalar ile gelişir. Örneğin; Ne kadar para üstü alacağım?
  3. Para biriktirmeninne kadar zor, harcamanın ne kadar kolay olduğunu öğrenirler.
  4. Harçlıkaldıkları sürece biriktirdikleri parayı nereye ve nasıl harcayacaklarının planını yapmayı ve nereye harcamaya değer olduğu becerisini geliştirirler.
  5. Para ile olan ilişkilerinde kendilerini tanımalarına yardımcı olur. Örneğin para biriktirebiliyor muyum, sürekli para mı harcıyorum veya hesabımı tutma konusuna nasılım?
  6. Kendi istediklerini satın alabilen çocuklar her şeyi sürekli yetişkinlerden talep etmekten vazgeçerler.
  7. Çocuklar uzlaşmayı ve birlikte çalışmayı öğrenirler. Örneğin; Çocukların birinde 15 TL kardeşinde ise 5 TL var ise 20 TL’lik ikisinin de oynayabileceği bir oyuncağı almaya karar verebilirler.
  8. Kendi parası olan ve parasını idare etmeyi öğrenen çocuk bağımsızlığa ve kendi kararlarını vermeye adım atar.
  9. Harcamalarında hata yapmasına izin verilen ve sonrasında kararının sonuçları üzerinde konuşulan çocuk, paranın değerini ve kendini planlamayı daha iyi öğrenir.
  10. Paranın yanlış kullanımı ile eriyebileceğini ama hak ederek çalışarak geri kazanılabileceğini öğrenirler.
  11. Çocuklar, paralarını emniyette tutmayı, sadece güvendikleri kişilere ödünç vermeyi hatta yatırım yapmayı dahi öğrenebilirler.
  12. Ve son olarak para deneyimlerinde çocuklar güçlü bir çalışma etiği öğrenir ve sizin de sağladığınız maddi olanaklara saygı duymaya başlar.

    Ayşe Başak Erk - Uzm. Gelişim Psikoloğu

    www.cocuklaringelisimi.com

    Mika Psikoloji