Muş Çocuklar İngilizceyi "Kelime Kavanozu" İle Öğreniyor

Çocuklar İngilizceyi "Kelime Kavanozu" İle Öğreniyor

20.09.2017 - 10:55 | Son Güncellenme:

Muş'un Serinova beldesinde bir grup öğretmen, üzerinde kelimelerin İngilizce ve Türkçe karşılıklarının yazılı olduğu küçük kağıtları kavanozlara koyarak, öğrencilerin bu kelimeleri okuyup ezberlemesini sağlıyor İngilizce öğretmeni Uysal: "Kağıtların bir tarafına İngilizce diğer tarafına Türkçe kelimeleri yazıyoruz. Bu açıdan öğrencimiz kendi kendini kontrol edecek. Bir kelimeyi bildikten sonra kavanoza geri atacak, ikinci kağıda bakacak. Bu sistemle İngilizce daha eğlenceli ve daha kısa sürede öğrenilecek"

Çocuklar İngilizceyi Kelime Kavanozu İle Öğreniyor

MUŞ (AA) - Muş'un Serinova beldesinde bir grup öğretmen, üzerinde kelimelerin İngilizce ve Türkçe karşılıklarının yazılı olduğu küçük kağıtları kavanozlara koyarak, öğrencilerin bu kelimeleri okuyup ezberlemesini sağlıyor.

Haberin Devamı

Serinova Yatılı Bölge Ortaokulunda görevli İngilizce öğretmenleri Sedef Uysal, Gökhan Aktaş, Leyla Arat ve Gülzemin Kılıç, öğrencilerin İngilizce öğrenmelerini sağlamak için "kelime kavanozları" oluşturdu.

Kelimelerin İngilizce ve Türkçe karşılıklarının yazılı olduğu küçük kağıtları kavanozlara koyarak, öğrencilerinden kavanozlardan çektikleri kağıtlarda yazılı kelimelerin karşılıklarını ezberlemelerini isteyen öğretmenler, öğrencilerinin bu yolla oyun şeklinde İngilizce kelimele haznelerini geliştirmelerini amaçlıyor.

Öğretmenlerden Uysal, gazetecilere yaptığı açıklamada, öğrencilere İngilizceyi hem sevdirmek hem de daha iyi öğretmek için böyle bir uygulama başlattıklarını söyledi.

Her öğrenci için içerisinde İngilizce kelimelerin bulunduğu kavanozlar hazırladıklarını anlatan Uysal, şöyle konuştu:

Haberin Devamı

"Amacımız öğrencilerin kelime tekrarı yapmaları. Evleri çok uzak öğrencilerimiz var. Öğle arası evlerine giderken kelimeleri tekrar etmeleri ya da akşam yatmadan önce 10-15 dakika tekrar yapmaları kelime ezberine yeterli olacaktır. Kağıtların bir tarafına İngilizce diğer tarafına Türkçe kelimeleri yazıyoruz. Bu açıdan öğrencimiz kendi kendini kontrol edecek. Bir kelimeyi bildikten sonra kavanoza geri atacak, ikinci kağıda bakacak. Bu sistemle İngilizce daha eğlenceli ve daha kısa sürede öğrenilecek."

Okulun müdür yardımcısı Yavuz Yüzgül de yöntemin öğrenciler için çok etkili olduğunu ifade etti.

Kavanozun taşınmasının, okula getirilip götürülmesinin bir sıkıntı yaratmadığını anlatan Yazgül, "Öğrencilerimiz boş vakitlerinde, okula gelip giderken, teneffüslerde bu kelimeleri tekrar ediyorlar. Bu sayede İngilizce kelimeler öğrencilerimizin aklında daha iyi kalıyor." dedi.

Okulun 8. sınıf öğrencilerinden Seher Değer de okuldan eve gelip giderken kavanozun içinden aldıkları kelimeleri tekrar ettiklerini ve bu çalışmadan memnun olduklarını dile getirdi.