11.11.2017 02:30 | Son Güncelleme: 11.11.2017-1:03
Hanife Baş

‘Coffee shop’ları çayla kaynatıyor

Girişimci Murat Küçükel, yerli çay zinciri yaratmak için kolları sıvadı. Üç yıl içinde 47 noktaya ulaşan Küçükel, 2019 yılı sonuna kadar bu sayıyı 100’e çıkarmayı hedefliyor. Yurtdışına yayılma planları da yapıyor

Türkiye’de son dönemde yükselen trend haline gelen kahve zincirlerine karşı çaycılar da harekete geçti. Bu alanda markalaşma ve zincirleşme faaliyetlerine giren girişimlerden biri de Demlik. Üç yıl önce yola çıkan marka kısa sürede 47 noktaya ulaşırken, 2019 yılı sonu için hedefini 100 mağaza olarak belirledi.

Demlik’in kurucu ortağı Murat Küçükel. İki arkadaşıyla beraber girdiği işe, beş ay sonra tek başına devam etti. Bu yıl eylül ayında aldığı iki yatırımcı ortakla da hedef büyüttü. Küçükel, iyi bir konsept belirleyerek yola çıktıklarını ve kısa sürede 20 ile yayıldıklarını söyledi.

Franchise veriyor

27 dükkan ve 21 kornerları bulunduğunu belirten Küçükel, hem kendilerinin mağaza açtığını hem de franchise verdiklerini aktardı. Küçükel, bugüne kadar bireysel olarak 5.5 milyon TL yatırım yapmış. Aldığı yeni ortaklarla beraber de daha büyümek için 30 milyon TL daha yatırım yapacaklarını anlatan Küçükel, “2019 sonunda Türkiye’de 100 noktaya ulaşmayı hedefliyoruz. Yurtdışına da açılım planımız da var. Turquality’ye de başvurduk” dedi.

Murat Küçükel, AVM’ler yanında caddelerde büyüyeceklerini dile getirerek,  franchise bedellerinin 50 bin TL olduğunu belirtti. Küçükel, son dönemde kahve zincirleri furyası yaşansa da Türk halkını çayı sevdiğini ve gelir düzeyi olarka da çaya daha uygun oluduğunu vurguladı.

50 çeşit çayı var...

Türkiye’de yerli çay mağaza zinciri yaratmak hedefiyle yola çıktığını vurgulayan Küçükel, konseptleriyle, “2014 yılında 2 kiosk ile yola çıktık. Şimdi 50 çeşit çay sunuyoruz.  En çok talep demleme çaya” diye konuştu.

İyi çayın formülü

Girişimci Murat Küçükel, iyi çay demlemenin formüllerinden birini şöyle anlatıyor: “Bir demlik çay için iki adet özel harman poşet çay 60 gramlık kullanılır. 3 numara büyük demlik içine 2 litre sıcak su eklenir. Poşetler soğuk sudan geçirilerek bekletilir. Kaynayan suyun içine soğuk suyla yıkanan çay konulur. 35-40 dakika arası poşet çaylar demlendikten sonra bir maşa ile çıkarılır ve sıkılırlar. Demini demliğin içinde son halini alması sağlanır.”

245 milyon bardak çay!

Türkiye’nin ilk çay fabrikası 1947’de Rize’nin Fener mahallesinde kuruldu.

Yıllık kişi başı çay tüketimimiz 1.250 bardak.

Türkiye’nin günlük ortalama bardak çay tüketimi 245 milyon bardak.

Günlük ortalama bardak çay tüketiminin yüzde 65’i evlerde, yüzde 13’ü iş yerlerinde, yüzde 11’i misafirlikte, yüzde 5’i kafelerde, yüzde 4’ü kahvehanelerde.

Dünyanın en pahalı çayı Da Hong Pao adındaki çay bitkisi. Gram fiyatı 1400 dolar. Bir demlik çay 10 bin dolar.

Çayın en çok tüketildiği ülke Çin. Toplam çay tüketimi 1.8 milyon ton.

 

Bu habere ifade bırak
  • 0Mutluyum
  • 0Şaşkınım
  • 0Kararsızım
  • 0Kızgınım
  • 0Üzgünüm
Toplam Oy0