Sık Kullanılanlara Ekle  Açılış Sayfası Yap  Sitene Ekle  İletişim    Kurumsal 01 Ekim 2006 / Pazar  
   Bugünkü Milliyet    Blog    Emlak    Arabam    Kariyerim    Cumartesi    Pazar    Ege    Seri İlanlar    Mobil 
   
 » Detaylı Arama

  SON DAKİKA
  ANA SAYFA
  YAZARLAR
  SİYASET
  EKONOMİ
  FİNANS
  DÜNYA
  SPOR
  GÜNCEL
  YAŞAM
  MAGAZİN
  ASTROLOJİ
  TEKNOLOJİ
  HAVA DURUMU
  OMBUDSMAN
  ÇİZERLER
  Bilim ve Teknoloji
  Kültür ve Sanat
  Eğitim
  TV Rehberi
  Tatil
Haber İndeksi Arşiv Haberci Üyelik
Chevrolet 4x4'e de giriyor

Türkiye'ye orta ve üst sınıf binek otomobillerle giren Chevrolet, şimdi de arazi aracını getirmeye hazırlanıyor. Ekim ayında gelecek Captiva, aynı zamanda Avrupalı Chevrolet'in ilk dizeli olacak

Otokolik
LEVENT KÖPRÜLÜ



Avrupa'da yeniden yapılanarak, tamamen uygun fiyatlı modellerle kendini kabul ettirmeye çalışan General Motors, Chevrolet markasıyla küçük, orta ve orta üst sınıftaki binek otomobilleriyle ummadığı bir başarı yakalamıştı. Türkiye'de de hatırı sayılır satış rakamları yakalayan Chevrolet, birçok açıdan kendisi için 'ilk' olma özelliği taşıyan Captiva'yı hazırlıyor.
Ekim ayından itibaren Türkiye'de de satışına başlanacak Captiva, öncelikle Avrupalı Chevrolet'in ilk 4x4 aracı. Bununla birlikte ilk dizel motorlu ve ESP'li (Elektronik Denge Programı) aracı aynı zamanda.
Kore'deki tasarım stüdyolarında şekillenen Captiva, Chevrolet'in Avrupa ürün serisinin son ürünü. 7 koltuklu olarak tasarlanan Captiva, önden Chevrolet'in tüm marka kimliğini yansıtırken, arkadan da tam anlamıyla kendine has bir görüntü çiziyor. Daha önce fuarlarda konsept olarak sergilenen S3X'in neredeyse bozulmadan üretime taşınmış hali diyebiliriz.

Türkiye'ye sadece dizel
Sportif tasarımı ve geniş iç mekânıyla dikkat çeken Captiva, ikisi benzinli, toplam 3 motor seçeneğine sahip olmakla birlikte, Türkiye pazarına sadece 2.0 lt. dizel motorla getirilecek. Tabii en üst donanım seviyesiyle ve otomatik vitesli olarak. Yıl sonuna kadar 450-500 adet Captiva satmayı hedefleyen GM Türkiye, bunu 2007'de dört haneli rakamlara taşımayı planlıyor.
Yeni Captiva'da kullanılan dört silindirli 150 HP'lik motor, ileriki zamanlarda Chevrolet'in diğer modellerinde de kullanılacak. Örneğin Epica'da. Motor, fabrika verisine göre 100 km'de ortalama 7,4 litre tüketiyor. Dört tekerlekten çekiş sistemiyse, otoyolda önden olan çekiş gücünü, gerektiğinde arka tekerlekleri de devreye alarak kendisi ayarlıyor. Tabii DCS (İniş Kontrol Sistemi) ve ESP de, bu çekiş sistemine bağlı. Ancak GM'nin, bu aracı katıksız bir arazi aracı olarak değil, hafif arazi koşullarında da hizmet edecek bir model olarak gördüğünü söyleyelim. Zira SUV olarak adlandırılan lüks 4x4'lerin, Avrupa'da da yüzde 90 oranında sadece asfaltta kullanıldığını onlar da biliyor.
Aracın standart donanımları da hayli zengin tutulmaya çalışılmış. Türkiye'ye büyük ölçüde deri döşemeyle getirilecek. Fiyatınınsa 45-50 bin euro civarında olması bekleniyor.

LPG'li Aveo hazırlığı...
GM Türkiye Genel Müdürü Peter Fahrni, Türkiye'de son dönemlerde yaşanan dalgalanmalardan etkilenmemeye çalıştıklarını, ancak hedeflerini bazen her ay gözden geçirdiklerini söyledi.
Dalgalanmaların, kriz boyutuna geleceğini öngörmediklerini, ekonominin gücüne inandıklarını belirten Fahrni, GM Avrupa'nın da bu konuda benzer düşünceler içinde olduğunu ifade etti. Chevrolet açısından Captiva ve Epica dışında LPG'li Aveo Sedan üzerinde çalıştıklarını da söyleyen Fahrni, bunun onayının alınması halinde, dönüşümü Türkiye'de yapılacak LPG'li Aveo satışına başlayacaklarını söyledi.

Sadece ekonomik değil aynı zamanda otomatik!

Citroen'in popüler modeli C4'ün ekonomik dizel motorlu versiyonu, yeni ve seri bir otomatik vites seçeneğiyle ağustos ayında Türkiye'de olacak

Çağnur Hatipoğlu

Fransız üretici Citroen'in tasarımı ve teknolojisiyle dikkat çeken modeli C4'ün yeni otomatik vitesli dizel versiyonu, ağustos ayının ortasından itibaren Türkiye'de de satılacak.
Markanın pek çok yeniliği beraberinde sunduğu C4 modeli, tamamen yeni 6 ileri otomatik vites seçeneğine kavuşuyor. Elektronik kontrollü bu vites kutusu, manuel kullanıma da izin verirken, üç ayrı vites değiştirme seçeneği (ister direksiyon arkasındaki kulakçıklarla, ister vites koluyla, ister otomatik) sunuyor.

Daha az yakıyor
Citroen C4'ün halen Türkiye'de satılan 110 HP'lik 1.6 lt. dizel motorlu versiyonunda kullanılan bu yeni vites kutusu, manuel vitesliye oranla daha düşük yakıt tüketimi sunuyor.
Fabrika verilerine göre bu yeni otomatik vites kutusuyla ortalama 100 km.'de 4.5 lt. yakıt tüketen 1.6 HDi, manuel vitesliye oranla yüzde 3 ila 5 arasında yakıt tasarrufu sağlıyor. Elektrohidrolik sistemle çalışan bu yeni vites kutusu, vites geçişlerinin yumuşak ve hızlı olmasını sağlıyor. Zaten 'sport' konumu da olan bu vites kutusu, böylelikle vites geçişlerini daha hızlı gerçekleştirebiliyor. Bu vites kutusuyla birlikte sunulan 'Hill-Hold Control' (Yokuş Kalkış Kontrolü) ise, aracın geri kaymasını 2 saniyeliğine önlüyor. Standart donanımı hayli zengin tutulan otomatik C4 dizelin henüz kesin fiyatı belli değil. Ancak şu an satılan manuel viteslisinden yaklaşık 2 bin 500-3 bin YTL daha yüksek olacağı kesin.

Performanslı Porsche'lere rağbet!

Alman spor otomobil ve arazi aracı üreticisi Porsche'nin Türk pazarına getirilen iki performanslı modeli de büyük rağbet gördü. 257 bin 250 euro'luk 991 Turbo'ların 5'i, 196 bin euro'luk Cayenne Turbo S'lerin ise 3'ü gelir gelmez sahiplerine teslim edildi. Yıl sonuna kadar 15 adet 911 Turbo, 5 adet de Cayenne Turbo S satılması planlanıyor.
Porsche'nin 480 HP'lik motorla donattığı yeni nesil 911 Turbo, özellikle gövdesine eklenen hava kanalları ve büyüyen arka spoyleri ile dikkati çekiyor. Yeni 911 Turbo, öncekine göre 60 HP daha güçlü. Yeni 911 Turbo, 0'dan 100 km/s hıza çıkmak için manuel şanzımanla 3.9 sn., isteğe bağlı Tiptronic S şanzımanla ise 3.7 sn.'ye ihtiyaç duyuyor. Yine isteğe bağlı sunulan bir spor paketiyle, süreyi daha da azaltma imkânı bulunuyor.

Arazide çok güçlü
Yeni pazara giren Cayenne Turbo S ise, ilk etapta 5 adet ithal edilmiş. 521 HP'lik 4.5 lt. V8 turbo motorla donatılan araç, 6 ileri ve manuel kullanıma da olanak sağlayan Tiptronic S otomatik şanzımanla satılıyor.
Motoru sayesinde en güçlü arazi araçları arasında yerini alan ve 0-100 km/s hızlanmasını 5.2 saniyede tamamlayan Cayenne Turbo S'te, 8 hava yastığı, bi-xenon farlar, deri döşeme, hafızalı ve elektrik ayarlı ön koltuklar, ısıtmalı ön ve arka koltuklar, otomatik klima, gibi donanımlara sahip.

Civic Coupe hazır

Honda, baştan yarattığı Avrupalı Civic yelpazesine bir yeni üye daha kattı. Beş kapılı yeni Civic Hatchback'in, üç kapılısını da hazırlayan Honda, resmi tanıtımını bu ay Londra Uluslararası Otomobil Fuarı'nda yapacak. Yeni Civic Type S, 2007'nin başlarında da satışa sunulacak.
Civic Type S, tasarımda 5 kapılı modelle aynı hatları taşıyor. Tabii kapı farkıyla! Daha sportif görünmesi ve bu hissi vermesi için ufak değişimler de yapılmış. Sertliği artırılmış süspansiyon gibi... İçindeyse siyah döşeme, deri direksiyon simidi ve alüminyum pedal kiti var. 1.8 lt. 140 HP'lik motor ve 6 ileri manuel şanzımanlı Type S'in standart versiyonunda bile bir dolu donanım var.

'Türkiye, Suzuki için çok önemli bir ülke'

Tüm dünyada 'Rönesans Projesi' ile yeniden yapılanmaya çalışan Suzuki, bu rüzgârı Türkiye'ye sadece yeni modellerle değil, yatırımlarla da yansıtmayı planlıyor. Suzuki Motor Corporation Avrupa Pazarlama Müdürü Satoshi Shimizu, bunun sinyallerini veriyor. Çok iyi bir yıl geçirdiklerini, ileriye dönük planlarının daha büyük olduğunu belirten Shimizu, 2009'da Avrupa'da 400 bin, tüm dünyada da 2.6 milyon araç satmayı hedeflediklerini söyledi. Bunun, ek yatırımları gündeme getireceğini belirten Shimizu, Türkiye'nin güçlü adaylar arasında yer aldığını açıkladı.

'Pazarınız hızlı büyüyor'
Türk pazarının hızlı büyüdüğüne, stratejik konumunun önemli ihracat potansiyeli yarattığına dikkat çeken Shimizu, "Türkiye, Suzuki'nin Avrupa ve Asya'da gerçekleştireceği operasyonları için önemini giderek artıran bir ülke" diye konuştu.
Suzuki'nin Türkiye ile 23 yıllık işbirliği olduğunu belirten Suzuki Otomobil Pazarlama ve Ticaret A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Ural Hakverdi de, "Yan sanayisi, kurulu kapasitesi, lojistik önemi ve pazar potansiyeliyle diğer ülkelere göre daha avantajlıyız" dedi.

Türk tüketicisi VW'den memnun

Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ile Ka Araştırma şirketi ortak girişimiyle başlatılan Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi çalışmasının 2006'ya ilişkin ilk üç aylık sonuçlarına göre Volkswagen Binek Araç, sektöründe müşterisini en çok memnun eden marka seçildi. Farklı sektörlerin ele alındığı araştırmada 'Müşteri Beklentileri', 'Algılanan Kalite', 'Algılanan Değer', 'Müşteri Memnuniyeti', 'Müşteri Şikayeti', 'Müşteri Bağlılığı' gibi değişik parametreler kullanıldı. Araştırma, 81 ilde tesadüfi örnekleme ve telefon anketiyle belirlenen 18 bin 125 kişiyle yapıldı.






© 2004 Milliyet