Sık Kullanılanlara Ekle  Açılış Sayfası Yap  Sitene Ekle  İletişim    Kurumsal 04 Ocak 2006 / Çarşamba  
   Milliyet Online    Emlak    Arabam    Kariyerim    Cumartesi    Pazar    Ege    Seri İlanlar    İnteraktif 
   
 » Detaylı Arama

  SON DAKİKA
  ANA SAYFA
  YAZARLAR
  SİYASET
  EKONOMİ
  FİNANS
  DÜNYA
  SPOR
  GÜNCEL
  YAŞAM
  MAGAZİN
  ASTROLOJİ
  TEKNOLOJİ
  HAVA DURUMU
  OMBUDSMAN
  ÇİZERLER
  Bilişim
  Eğitim
  TV Rehberi
  Tatil
Haber İndeksi Arşiv Haberci Üyelik
Nerede o eski plaklar!

Teknoloji dünyasındaki hızlı değişim çoğu alanda olduğu gibi müzik dünyasında da etkisini gösteriyor. 20 yıl önceki plak ve kasetler artık yerlerini, dijital müzik çalarlara ve cep telefonlarına bıraktı

Teknoçağ
ŞÜKRÜ ANDAÇ


Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün (OECD) Dijital İçerik başlığı altında yayımladığı 'müzik' konulu rapora göre, ABD müzikte global satışların yüzde 40'ını gerçekleştirerek dünyanın en büyük müzik pazarı olurken Türkiye; Kore, Polonya ve Slovak Cumhuriyeti ile birlikte kişi başına müzik harcaması en düşük ülkeler arasında yer aldı.
Dijital müzik ve içeriğin gelişimine göre OECD ülkelerinin karşılaştırıldığı raporda, satışlara bakıldığında ABD'yi sırasıyla Japonya, İngiltere, Fransa ve Almanya takip ediyor. Türkiye'nin son sıralarda yer aldığı kişi başına düşen müzik harcaması alanında ise, en üst sırada kişi başına 56 dolarlık harcamayla Norveç yer aldı. Norveç'i bu alanda İngiltere, İzlanda, ABD ve Japonya takip ediyor. Türkiye ise yıllık kişi başına 2 dolarlık harcama rakamına sahip.
Rapor hazırlanırken ayrıca son 20 yılda teknolojinin müzik dünyasına etkileri de konu edilerek 'Dijital müziğin 20 yılı' başlığıyla bir tablo yayımlandı. Buna göre, hızla gelişen teknolojinin etkisiyle müzik formatı gelişmiş ve dijital bir hal alırken, müzik dinleme cihazları da taşınabilir, çok fonksiyonlu ve küçük boyutlu makinelere dönüştü.

Gelecek online müzikte
Raporda müziğin ciro ve ihracat hacmi açısından OECD ülkelerinde önemli bir endüstri olduğunun da altı çiziliyor. Rakamlara bakıldığında 2003'te OECD ülkelerinde 32 milyar dolarlık bir müzik endüstrisinin varolduğu hesaplanıyor. Ayrıca OECD ülkeleri içinde ABD, Japonya ve İngiltere'deki müzik pazarı bu endüstrinin yüzde 94'ünü oluşturuyor.
Yeni nesil dijital müzik formatları ve yeni nesil müzik çalarların sektördeki rekabeti artırdığı vurgulanan raporda, özellikle MP3 formatı ile online müzik pazarı ve online müzik mağazalarının önem kazandığı sonucu ortaya çıkıyor.
Bu alanda da, Apple'ın sahip olduğu iTunes.com, Sony'ye ait connect.com, Napster ve İngiltere'de mtv.co.uk dikkat çekiyor.
Online müziğin gelecek dönemde öne çıkacak olması, hızlı internet erişiminin OECD ülkelerinde altyapı çalışmalarının tamamlanıp, abonelerin hızla yaygınlaşıyor olmasına bağlanıyor.



DİJİTAL OYUNCAKLAR

Kalori hesabı yapıyor
Güney Koreli LG firmasının Türkiye pazarında satışa çıkardığı yeni model MP3 çaları Twister, müzik dinlemenin yanı sıra FM radyo ve ses kayıt özelliklerini de destekliyor. 256 MB boyutunda dahili hafızanın bulunduğu ürün ayrıca, kalori sayma özelliğine de sahip. Firma tarafından yapılan testlere göre dolu bir batarya ile 16 saate kadar kesintisiz müzik dinlenebilen Twister modeli MP3 çalarda LCD ekran var. 35 gram ağırlığındaki cihazın satış fiyatı 130 dolar. www.lg.com.tr

Panasonic'ten dijital üçlü
Panasonic firması geçtiğimiz hafta 3 yeni model dijital fotoğraf makinesi tanıttı. Lumix serisi modellerden DMC - FZ30 8 megapiksel çözünürlüğe sahip. Yeni seri ürün ayrıca 12 aşamalı optik zoom destekli. Bir diğer model DMC – FX9 için ise enerji tasarrufu için özel bir teknoloji ile geliştirildi ve üzerinde 2.5 inch boyutunda LCD ekran var. Panasonic'in tanıttığı üçüncü model, beş farklı oto focus modu bulunan Lumix DMC - LX1 oldu.

Minimalist oyun makinesi
Sony, taşınabilir oyun makinesi PSP'nin siyah renkli ilk modelinin ardından yeni versiyon yazılım ve beyaz renge sahip ikinci modelini tanıttı. Web tarayıcı ve ekstra resim dosyalarını destekleyen yeni yazılıma sahip PSP ile oyun oynamanın yanı sıra müzik dinlemek, dijital fotoğraf göstermek ve video seyretmek mümkün. Yüksek çözünürlükte 4.3 inch boyutunda geniş ekrana sahip olan ve minimalist tarzda tasarlanan ürün, kablosuz iletişim standardı Wi - Fi destekli. Böylelikle cihaz ile kablosuz olarak çok kullanıcılı oyun oynanabiliyor. Beyaz renkli yeni versiyon ilk olarak Japonya'da pazara çıktı.






© 2004 Milliyet