Cumartesi 135 bin dolarlık en havalı cip

135 bin dolarlık en havalı cip

11.01.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:

135 bin dolarlık en havalı cip

135 bin dolarlık en havalı cip



135 bin dolarlık en havalı cip


Arabaların modası da kıyafetlerinki kadar çabuk değişiyor. Bir dönem minik, spor arabaların cirit attığı İstanbul sokaklarında artık fiyatları cüsseleri kadar büyük Hummer mkarka cipler göze çarpıyor.
Hummer’lar ilk Körfez Savaşı’nda kullanılmak için üretildi. Daha sonra ticarileştirilerek sivil hayata uyarlandı. Bu dev arabaların yeni modeli H2’ler de dünyada ve Türkiye’de oldukça ilgi görüyor. Mesela Beşiktaş Spor Kulübü Başkanı Serdar Bilgili geçtiğimiz günlerde H2’siyle görüldü. Bunun yanı sıra reklamcı Alinur Velidedeoğlu ve işadamı Ali Karacan’da da bu pahalı oyuncaklardan bir tane bulunuyor. Mazhar Alanson ise bu arabaya sahip değil ama Bonus Card reklamlarında H2’yi "Kara kızım" diye seviyor.
Dünyada da Arnold Schwarzenegger, Mike Tyson, Andre Agassi, Ted Turner gibi ünlülerin Hummer’ları var.

"Hakkıyla kullanmak için yurtdışına kursa gittiler"
Hummer arabaları Türkiye’de satan Rute Group’un sahibi Refik Tuncer:

• 1980’li yıllarda Hummer’ın askeri versiyonu üretildi ve ilk denemesi Körfez Savaşı’nda yapıldı. Çok da başarılı oldu. Çünkü devrilmez bir araç olması, çölde sanki caddede gider gibi gitmesi, her tekerleğinin kendine has kumanda sistemi olması, ayrıca paslanmaması bu kadar tutulmasını sağladı. l Hummer, Almancada ıstakoz demek. Istakozlar denizde ilerlerken devrilmedikleri için bu arabalara da bu isim koyuldu. Arabaları ilk isteyen ünlü de Arnold Scwarzenegger’dir. O sıralarda Amerikan ordusu buna izin vermedi. Arabalar sivil hayat için üretilmeye başlanınca ilk arabayı Schwarzenegger’e sattılar.
• H2 eski ismin devamı olduğu için bu kadar çok tutuluyor. Ama kesinlikle eski kalitede değildir. En büyük avantajı isminin güzel olması, şehirde kullanılması, hızlı gitmesidir. İstanbul, New York gibi bir şehirde büyük Hummer kullanılmasının imkanı çok azdır. Ayrıca Hummer’lar dünyanın en iyi arazi aracı kabul ediliyor.
• H1’ler için özel okullar vardır yurtdışında. Bunlara Türkiye’den gidenler oldu. Burada ciplerin nasıl kullanılacağını öğrendiler.
• Bu zamana kadar biz 13 tane H1 sattık. İstanbul başta geliyor ama mesela Konya’da da var. Mesela işadamı Ali Karacan aldı bu cipi ve çiftliğinde sık sık kullanıyordu.

"H2 çıktıktan sonra 6-7 tane sattık"
Türkiye’de en çok Hummer satan şirketlerden biri olan F&B Otomotiv yetkilileri arabanın fiyatının 135 bin dolar civarında olduğunu ve en çok gri ile siyahın satıldığını söylüyor.
• Hummer 2’ler çıktıktan sonra şu ana kadar yaklaşık altı- yedi kişiye sattık. Bir müşteri profili çıkarmamız çok zor. Çünkü genel olarak herkese hitap eden bir araç. Burada yaşam standardını göz önünde bulundurmak lazım. Çok beğenen kadınlar kadar beğenmeyen erkekler de var.
• Son dönemde bu tarz bütün otomobillerin satışlarında bir artış var. Bunlar sonuçta piyasaya kısıtlı miktarda sürülen arabalar. Kendi klasmanındaki araçlar açısından normal sattığını düşünüyorum. H2’ler eski Hummer’lardan farklı. Daha donanımlı, sürücüsünün rahat etmesi tasarlanmış bir araç, daha çok şehre hitap ediyor. Eski Hummer’larda konfor bu kadar önemli değildi. Onlarda daha çok yol düşünülmüştü.
• İnsanlar mevcut hayat tarzlarını araçlarına uydurmaya çalışıyorlar. Sonuçta böyle bir arazi aracının içinde rahat ediyorlarsa kullanmalarını normal karşılıyorum.
• Artık daha ender bulunan arabalar tercih ediliyor. Piyasada çok bol miktarda bulunan arabalardan, kalabalıklardan sıyrılmak isteyen kişiler bu tarz arabalara yöneliyorlar.