Artık markalar da dövme yaptırıyor

"Dövme sanatı" vücutlardan taşarak popüler kültür, marka tasarımı ve reklamcılığın içine de sızdı. Artık hayatın her alanında "dövmeli cool"luk moda. Converse ve Volkswagen de bu trende uyum sağladı

Geçen yıl Amerika'da yapılan bir araştırmaya göre ABD'de yaşayan 18-29 yaş dilimindeki gençlerin üçte birinde en az bir dövme var. Vücudunun çeşitli bölgelerine dövme yaptırmak için sıraya girenlerin sayısı Türkiye'de de gittikçe artıyor. Dövmenin bu artan popülaritesi ile birlikte önde gelen markalar ve reklam dünyası da "cool'un yeni simgesi" olarak dövmeli tasarımlara her geçen gün daha çok yatırım yapıyor. Dövme yaptırmak eskiden bir cesaret işiydi. Zamanla genç, yaşlı, zengin, fakir demeden birçok kişinin vücudunu süslediği, kimliğini öne çıkardığı popüler bir ifade aracı haline geldi. Angelina Jolie, David Beckham ve Dennis Rodman gibi bol dövmeli popüler kültür ikonlarının da etkisiyle artık dövme yaptırmak bir cesaret işi değil; tersine popüler kültürün vazgeçilmez bir parçası... Dövmenin önlenemez yükselişini tasarım ve pazarlama stratejisine ekleyen en önemli markalardan biri Converse. Sporcularla yaptığı işbirlikleri ile efsaneye dönüşen ayakkabılara imza atan Converse'in Chuck Taylor ayakkabı serisini artık denizci ve efsanevi dövme sanatçısı Sailor Jerry'nin çalışmaları süslüyor. Ayak tabanında dövme desenlerinin yer aldığı yeni modelin kahverengi ve yeşil renkleri çok popüler. Krem rengi versiyonundaki kadın, kartal ve ejderha figürleri de bu sanatın fanatiklerinin büyük beğenisini topluyor. Gittikçe ivme kazanan bu furya tişörtlerde, jean'lerde, hatta içki markalarında bile kendini göstermeye başladı. Dövme sanatçısı Eric Jones'un tasarladığı, Eaglestar Artist adını taşıyan tişört serisinin üstünü birbirinden renkli dövme desenleri süslüyor. Sailor Jerry imzalı desenlerin süslediği jean'ler ise en az Converse ayakkabılar kadar ilgi çekiyor. Captain Morgan Rum Company'nin piyasaya sürdüğü Tattoo isimli rom ise yurtdışında hem tadı hem de şişesindeki dövme deseniyle Absolut kadar popüler bir içki haline gelme yolunda. Yeni Converse'lerde de var Tasarım dünyasının keşfettiği dövme trendi reklamcılıkta da sıklıkla kullanılır hale geldi. Mesela Dodge, piyasaya yeni sürdüğü Caliber otomobil serisinin reklamlarında arabanın üzerine çizim yapan bir dövme sanatçısını kullandı. Volkswagen ise Eos serisini tanıtmak için bir dizi dövme desenli tarot kartı tasarlatma aşamasında.Juicy Couture yeni parfümünü tanıtmak için vücudunun her tarafı dövmelerle kaplı bir adamın fotoğrafını kullandı. Etrafı birbirinden seksi kadınlarla çevrili bu adamın fotoğrafı cazibenin simgesi olarak dövmeyi ön plana çıkarıp satışlara büyük etki sağladı. Dövmenin satışlara etkisini fark eden markalardan biri de Camel sigaraları. Camel Wides kampanyası için New York'lu sanatçı Scott Campbell ile anlaşan şirketin dövme desenli Camel Wides posterlerini koleksiyonları için biriktirenler bile var. Otomobilde ve parfümde Brezilyalı top model Gisele Bundchen de markası olan mankenler arasına girdiğinden beri, markasını yaymanın farklı yollarını arıyor. Sonunda Ipanema Gisele Bundchen marka sandaletlerini tanıtmak için başvurduğu yöntem ne olmuş dersiniz? Televizyon reklamında bütün vücudunu çiçek ve hayvan desenli dövmelerle kaplayarak poz vermek. Gisele Bundchen de dövme trendine uydu Dövme çılgınlığı artık filmlere ve televizyon programlarına da yansıdı. 2000 yılında African Diaspora Film Festivali'nde ödül alan "Tattoo Bar" isimli film hâlâ ev partilerinin aranılan filmlerinden. Amerika'da gösterime giren "Miami Ink" ve "Inked" isimli reality show'lar ise dövmeyi popüler kültürün tam ortasına yerleştirdi. Yakında ülkemizde de "dövmenin popstarları" ya da "Türkiye dövmecisini arıyor" isimli bir reality show başlarsa sakın şaşırmayın. Çünkü en az dövmeler kadar, dövme sanatçıları da son dönemin rock yıldızları olma yolunda hızla ilerliyor. Dövme kültürü medya ve sinemayı da ele geçiriyor

15 Ekim 2019 Magazin Haberleri.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber