Bir dosya kağıdıyla Avusturya’ya gittiler

Red Bull Paper Wings yarışması geçtiğimiz hafta Salzburg’ta gerçekleşti.

Bir dosya kağıdıyla Avusturya’ya gittiler

Dünyanın 83 ülkesinden gelen yarışmacılar kağıt uçaklarını en uzun süre havada kalma, en uzun mesafe ve akrobasi branşlarında yarıştırdılar. Türkiye Red Bull ekibi en iyi takım branşında birinci, ekip üyelerinden Gökhan Emiroğlu da en uzun süre havada kalma branşında ikinci oldu. Birer tesadüf eseri tanıştıkları bu uğraşa çok geçmeden tutkuyla bağlanan bu üç genç okulda, boş derslerin vazgeçilmezi olan kağıt uçakların böyle eğlenceli bir spor haline gelmesinden memnunlar, hedefleri bir sonraki yarışlarda Türkiye’yi daha da iyi temsil etmek.

* Boş derslerde kağıt uçak yapar mıydınız?

Selman Aydın: Lisede yaptığım uçakların haddi hesabı yoktu. Oldum olası uçan-kaçan cisimleri merak etmişimdir. Kağıt uçak da bu merakımı gidermemin en kolay yolu.
Gökhan Emiroğlu: Ben de çok yaprak test çözerdim. Belki de kağıt uçak kariyerimde etkisi olmuştur bunun (gülüyor).
Murat Buluç: Yarışmadan önce ihtiyacım olmayan kağıtları çöpe eğlenceli bir şekilde atmaktan başka bir amaç için kağıt uçak yapmamıştım. Ancak uçaklarla her zaman ilgiliydim. Üniversite sınavına hazırlanırken hedef olarak uçak mühendisliğini seçmiştim ve motivasyon olarak dolabıma üzerinde ‘İTÜ Uçak mühendisliği’ yazan kağıt yapıştırmıştım, hâlâ duruyor. Artık yanında ödülümüz de var.

* Yarışlara katılacak uçağın hangi özelliklere sahip olması gerekiyor?

Murat B.: En uzağa atma ve en çok havada kalma kategorilerinde klasik, A4 kağıdı ile uçak yapabilirsiniz. Kesemez, yapıştıramaz ya da ek parça kullanamazsınız. Sadece katlayabilirsiniz. Akrobasi dalında ise uçağın gövdesi kağıt olduğu ve kumanda ya da motor gibi ekipmanlar kullanılmadığı sürece kısıtlama yok.
Gökhan E.: En uzun mesafeye atmada kanatlardan ziyade kas gücü, vücut koordinasyonu ve atış tekniği önemli. En u
zun havada kalma süresinde ise kanatlar geniş olmalı ve pratik çok önemli. Olabildiğince yukarı atıp en üst seviyede süzülmesini sağlamak gerekiyor.

* Nelere dikkat edilmesi gerekiyor?

Murat B.: Eğer en uzağa atma dalında yarışacaksanız sınırlayıcı kırmızı çizgiyi geçmemeniz gerekiyor. Bir de uçak belirlenen alan dahilinde bir yere iniş yapmalı. En çok havada kalma dalında ise uçak elinizden çıktığı anda iki ayağınız da yerde olmalı.

* Uçaklarınıza isim veriyor musunuz?

Murat B.: Numara veriyorum genelde. İsim konusunda biraz daha hassasım. Önemli günlerde yaptığım ya da çok iyi uçanlara isim veriyorum. Kullandığım numara kodları ismimin baş harfleri olan M ve B ile başlıyor, ondan sonra gelen sayı bugüne kadar yaptığım kaçıncı uçak oldugunu gösteriyor. Son yaptığım uçağın kod numarası ‘MB052’ idi. n

“Belki biz öncü oluruz”

n Nasıl tepkiler alıyorsunuz?

Gökhan E.: Küçümsenen bir uğraş kağıt uçak. Arkadaşlarımdan gülenler oluyor ama Avusturya’daki maceralarımızı anlatınca inanamıyorlar. Bir adet A4 kağıt sizi Avusturya’ya götürürse hiç şaşırmayın. Spor büyük ülkelerde profesyonelce yapılıyor ve bu işten güzel para kazananlar var. Belki biz de Türkiye’de bu sporun öncülerinden oluruz.

Türkiye: Mektup çöpe atıldı, yanıtı Barış Pınarı HarekâtıCNN Türk'e konuşan Cumhurbaşkanlığı kaynakları, ABD lideri Trump'ın diplomatik nezaketten yoksun mektubunun reddedildiğini söyledi.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber