Cumartesi “Bizi en çok Karga zorladı”

“Bizi en çok Karga zorladı”

13.12.2008 - 01:00 | Son Güncellenme:

“A.R.O.G”un kostüm tasarımcısı Gülümser Gürtunca: “Komik olmayan, stilize bir görsellik istiyorduk. Bugünün modasına uygun bir Taş Devri görüntüsü yarattık. 500 kostüm içinde en zoru Karga karakterininki oldu”

“Bizi en çok Karga zorladı”

A.R.O.G”un görsel başarısında kostümlerin payı büyük. Mağara adamlarının imajının yaratıcısı Gülümser Gürtunca 150-200 bin YTL’ye mal olan 500 kostümü hazırlamak için 15 kişilik bir ekiple çalıştı. Hazırlık aşamasında 20 tane Taş Devri belgeseli izledi.
Kostüm tasarımı macerası “Şehnaz Tango” dizisiyle başlayan Gürtunca sinemanın deli işi olduğunu kabul ediyor ama iş başladığında oluşan enerjiye bağımlı hale geldiğini de itiraf ediyor.

Haberin Devamı

Kostümlerin konseptini senaryoyu okuduktan sonra mı yoksa yönetmenle oturup konuştuktan sonra mı oluşturdunuz?
Cem’le görüştük. Şunları anlattı: “İki kabile var. Arog ve Arogan halkı... Biri çalışan, diğeri yönetici kesim. Aroglarda yumuşak renkler kullanıldı. Aksesuarları da organikti; kuruyemişler, balık kılçıkları... Aroganların kostümleri koyu renkli, kürk ağırlıklıyken aksesuarları da sertti; diş, kemik gibi şekiller vardı.

Nasıl bir görüntü peşindeydiniz?
Karikatürize veya komik olmayan, stilize bir görsellik istiyorduk. Amacımız günümüz estetik ve moda anlayışıyla yorumlanmış bir Taş Devri görüntüsü yaratmaktı. Karga karakteri mesela... “Kollarını açsa uçacak gibi görünen bir adam olmalı” dedik. Darıca Kuş Çiftliği’nden dökülen kartal tüylerini toplayıp bana gönderdiler. Beni en çok Karga’nın kostümü zorladı.

Kostüm kazası oldu mu?
Kostümleri sahra çadırlarımızın içinde tutuyorduk. Öyle fırtınalar oluyordu ki! Gece deli gibi yağmur yağıyordu, sabah sete giderken ödüm patlıyordu. Şanslıydık, hiçbir şey olmadı. “G.O.R.A”nın kostümlerinin yüzde 70’i bittiğinde atölyemiz yanmıştı.

Gerçek kürk mü kullandınız?
Koyun ve dana postu kullandık. Boyanıp işlem gördü ve gerçeğe çok yakın bir görüntü elde edildi. Rakun ve tilki kürküne de ulaşabilirdik ama tepki çekmek istemedik. Maddi olarak da zorlardı, epey fiyat farkı var. Derilerin de çoğu sahte. O kadar ilerlemiş ki sahte deri ve kürk teknolojisi, yazık günah gerçeğini kullanmaya.

“Bizi en çok Karga zorladı”



“Cem her şeye tasarımcı gözüyle bakıyor”
Üç filmdir Cem Yılmaz’ın ekibindesiniz. Vazgeçilmez eleman oldunuz galiba...
Cem her şeye tasarımcı gözüyle bakıyor. Bazı yönetmenlerle çalışırken çok yalnız kalabiliyorsunuz ama Cem’le durum farklı.

“G.O.R.A”da siz Canan Göknil’in asistanıyken sonraki iki filmde Cem Yılmaz neden sadece sizinle devam etmek istedi?
Canan hanım “G.O.R.A”nın setinde bulunmadı. Sette ben vardım. Uzun bir setti, her gün 16 saati birlikte geçiriyorduk. Bence Cem o setten sonra ekibini oluşturdu. Kendini yakın hissettiği, yola birlikte devam etmek isteyeceği insanları seçti. “Hokkabaz”da Canan hanımla devam etmeme isteğinin nedeni bütçeyle de ilgili olabilir; kapalı bir bütçeydi, reddedeceğini düşünmüş olabilir.

“Bizi en çok Karga zorladı”
Nil’in ayakkabıları için senaryoya ek yapıldı

“Nil’in çok dekolte olmadan güzel görünmesine çalıştık. Güzel bir vücudu var; devirden dolayı da mümkün olduğunca kapatmama taraftarıydım. Eteğini çok kısa çizdim; o da ‘Benim için sorun değil, kısa etek bacak boyumu daha uzun gösterir’ dedi.
Provalarda fark edildi ki, saçları da uzun olduğu için Nil olduğundan basık görünüyordu. Daha dengeli gösterebilmek için topuklu bir sandalete kürk ve deriler yapıştırdım. O koyun kürklerini de tozluk gibi bacağına bağlayıp topukları kapattık. Topuklu giydiği görünmüyor ama duruşundan ve yürüyüşünden hissedilebileceğini tahmin ettiğimiz için Cem öyle bir diyalog ekledi. Ama pek anlaşılmıyormuş. Şimdi bana insanlar ‘Nil’in ayakkabısından istiyoruz’ diyor.”


Saç ve makyaj notları
Oyuncular düzenli olarak solaryuma girdi
“A.R.O.G”daki makyaj ve saç Adella Selzer‘e ait. Saçta ayrıca Pasha Fatih Tınmaz‘ın imzası var. Saç ve makyaj ekibi yedi kişiden oluştu. Yardımcı oyuncu grubunun içinden seçilmiş kişilere vücut makyajı konusunda hızlandırılmış kurs verildi ve kalabalık çekimlerdeki makyaj hazırlık süreci hızlandırıldı.

Ana oyuncular çekimlerden önce düzenli seanslarla solaryuma girerek ten renklerini belli bir noktaya kadar koyulaştırdı. Çekimler sırasında ten rengi devamlılığını sağlamak için yüksek faktörlü güneş kremleri kullanıldı.

Ten renklerine göre gruplara ayrılan oyunculara önce koyu renk fondöten uygulanıyor, sonra toprak tonlardaki pudralama işlemi yapılarak kirli görünme efekti sağlanıyordu.

Ana oyuncuların makyajları 1 ila 3 saat arasında, yardımcı oyuncuların makyajıysa yarım saatte hazır hale geliyordu.

Oyuncuların protez dişleri Dr. Sinan Tansal tarafından uzun süren kalıp ve prova süreci sonrası üretildi. Protez olmayan dişler için beş renkten oluşan, ağız sağlığına zararsız ve fırçalamayla çıkan malzemeler kullanıldı.

Ana oyuncuların saç ve sakalları için protez diş üretiminde olduğu gibi, uzun süren ölçü ve prova işlemleri yapıldı.

Yardımcı oyuncuların seçimi sırasında uzun saçlı ve sakallı kişiler olmalarına özen gösterildi. Ekstra peruk ve takma sakal uygulamaları da yapıldı.

Ressam karaktere özel kostüm
“Ozan Güven’in kostümlerini yamalı gibi yaptık. Karakter zaten ressam, yaratıcı olduğu için derileri farklı bir şekilde kullanmış olabileceğini hayal ettim.”