06.11.2010 - 01:08 | Son Güncellenme:
Ayşim Özgür
Twitter’ın popülerliği her geçen gün daha fazla artıyor. Herkes ya Twitter’da, ya Twitter hakkında konuşuyor ya da Twitter’ı öğrenmek istiyor. Hal böyleyken Twitter çılgınlığının ticari pazarda kullanılmasına da şaşırmamak gerek. Sosyal medya tutkunları artık çok sevdikleri internet sitelerinin uygulamalarına gönderme yapan kıyafetler giyiyorlar, aksesuarlar taşıyorlar. İş öyle bir boyuta geldi ki, yeni açılan internet sitesi twittabling.com’da insanların Twitter’daki kullanıcı adlarının yazdığı kolyeler yapılıyor. Böylece klasik künyeli kolyelere benzeyen bu kolyeleri takanlar, kullanıcı adlarını boyunlarında taşıyarak “beni Twitter’da takip et” mesajı vermiş oluyorlar.
Bundan önce Facebook vardı
Twitter çılgınlığı bu hale gelmeden önce bu ürünleri yapanlar, yaratıcılıklarını Facebook için konuşturuyorlardı. Geçtiğimiz yıl Facebook saatleri yapılmıştı. Hatta Romanya’dan bir Facebook kullanıcısı sitedeki hesabının görüntüsünü kumaş üzerine bastırıp kendine elbise yapmıştı.
İnsanların sosyal ağ oluşturmak ve bir şeyler paylaşmak için kullandıkları kadar oyun oynamak için de kullandıkları Facebook’un bu özelliğinin de ürünler üzerinde kullanılmışlığı var. Popüler Facebook oyunu Farmville’e karşı hareket başlatan bir grup, üzerlerinde “Kimse senin aptal çiftliğini umursamıyor” yazan tişört ve kahve fincanları yaptırıp sattı.