Desenler Haiti örgüler İtalyan

United Colors of Benetton’un Haiti kökenli tasarımcı Stella Jean ile ortaklaşa hazırladığı koleksiyon, etnik detayları ve sosyal sorumluluk yönüyle de dikkat çekici

Desenler Haiti örgüler İtalyan

Modaseverler artık hazır giyim markalarının farklı tasarımcılarla işbirliği yapmasına alıştı. Bu koleksiyonlarla hem tasarımcılar daha geniş kitlelere ulaşıyor hem de markalar kendi alıcıları dışındaki tasarım tutkunlarına hitap etmiş oluyor. Her iki taraf için de kazan-kazan durumu söz konusu. Ancak United Colors of Benetton için durum farklı. Çünkü kökleri İtalya’nın Treviso şehrine dayanan marka, tarihinde ilk kez dışarıdan bir tasarımcıyla işbirliği yaparak, Haiti kökenli İtalyan tasarımcı Stella Jean ile kapsül bir koleksiyona imza attı.

Bu koleksiyonu kutlamak için Vogue İtalya ve Benetton’un Milano’da verdiği davette Stella Jean ile tanıştım ve kendisine koleksiyonu üç kelimeyle tanımlamak istese hangi kelimeleri seçeceğini sordum. Cevabı “çokkültürlülük, kültür mirası ve ironi” oldu. Zira tasarımlarını oluştururken, hem kendi köklerinden gelen yerel motiflerinden hem de Benetton’un DNA’sına işleyen tasarım estetiğinden ilham aldığını söylüyor tasarımcı.

İlhamı Kızılderililerden

Desenler Haiti örgüler İtalyan

Parlak mavi, asker yeşili, turuncu, kiremit rengi gibi canlı tonların öne çıktığı koleksiyondaki giysiler; kaşmir, moher gibi özel ipliklerle dokunmuş ve ortaya tamamı örgülerden oluşan kabanlar, kazaklar, elbiseler ve etekler çıkmış. Her biri vücudu saran kadınsı hatlarıyla dikkat çekiyor ve son birkaç sezondur podyumlarda esen etnik stil rüzgarına farklı bir bakış açısı getiriyor. 37 yaşındaki Jean’ın hayatında Kızılderili inançları önemli bir yere sahip. Bu yüzden de koleksiyonda giyeni kötülüklerden koruduğuna inanılan doğaüstü, iyiliksever “Yei” ruhları ve Navajo kültüründen esinlenen motiflere sıkça rastlamak mümkün. Ortaya çıkan parçalar arasından favorisi, biz sohbet ederken üzerinde olan sarı hırkaymış. “Palto gibi giyilebilecek bu hırkayı büyükanne örgülerini anımsattığı için çok seviyorum” diyor ve kolundaki bilekleri gösterirken bu projenin başka bir yönüne de dikkat çekiyor: “Koleksiyonun bir diğer önemli özelliği de satışa sunulan aksesuarların Haitili ve Etiyopyalı zanaatkarlar tarafından elde üretilip bu vesileyle orada yaşayan kadınlara istihdam sağlamış olması.”

“Mesaj vermeyi önemsiyor”

Marka geçtiğimiz günlerde cinsiyete dayalı her türlü şiddete son verme çalışmalarına aktif olarak katılmayı taahhüt ederek moda gündemine gelmiş ve Birleşmiş Milletler’in başlattığı, kadına yönelik şiddete karşı 16 günlük aktivizm hareketi “Turuncu Günler” süresince, kampanyanın video ve afişlerine mağazalarında yer vermişti. Markanın Uluslararası İletişim ve Pazarlama Direktörü Gianluca Pastore, tam da bu yüzden ilk işbirliklerini kendileri kadar duyarlı bir tasarımcıyla yapmayı seçtiklerini anlatıyor. İşbirliği yapma fikri geçtiğimiz sezon doğmuş. Stella Jean çocukken 0-12 yaş koleksiyonlarını giydiği bir markayla işbirliği yapabilmekten mutlu. Tasarımcı “Modayı güçlü bir iletişim aracı olarak görüyor ve mesaj vermeyi önemsiyoruz” diyor. Koleksiyon 12 Aralık’tan itibaren İstinye Park ve Palladium mağazalarında satışa sunulacak.

19 Ekim 2019 Magazin Bülteni19 Ekim 2019 Magazin Bülteni

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber