Cumartesi E-ticaret fırtınası

E-ticaret fırtınası

03.02.2001 - 00:00 | Son Güncellenme:

Compex bilgisayar fuarının bu yılki teması e-ticaret. Önceki yıllarda daha çok ev kullanıcılarına yönelik olan fuar, bu yıldan itibaren teknoloji üreten ve kullanan tüm firmaları da çatısı altına topluyor

E-ticaret fırtınası

Ana konusu elektronik ticaret olan 6. Compex Fuarı’nda Türkiye’de e-ticaret stratejileri üzerine beyin fırtınaları estiriliyor
E-ticaret fırtınası

Compex bilgisayar fuarının bu yılki teması e-ticaret. Önceki yıllarda daha çok ev kullanıcılarına yönelik olan fuar, bu yıldan itibaren teknoloji üreten ve kullanan tüm firmaları da çatısı altına topluyor

Yeni üretim şeklindeki değişim, ürünün farklılaşması, pazarlama ve tanıtım mecralarının genişlemesi; yani ekonomideki tüm kuralların tekrar yazılması ekonomistler ve iktisatçılar için bambaşka bir süreç açtı. Bu etkileyici sürece ve ortama değişik isimler verildi: Yeni Ekonomi, Dijital Ekonomi, Bilgi Ekonomisi vb.
Ama adı ne olursa olsun bu yeni dengelere ayak uydurabilmek için birçok geleneksel iş kuralını çöpe atmamız ve yeni iş modellerini çabucak kavrayarak hayata geçirmemiz gerekiyor. Treni kaçırmadığımıza emin olalım. Birçok yabancı yatırımcının ülkemize gösterdikleri ilgiden ve iş sahalarının bu yeni ekonomik anlayışa adapte olmasındaki büyük beceriden bunu anlayabiliyoruz.
İnternet şirketlerinin sayısı ülkemizde giderek artıyor; telekomünikasyondan kablo ve uydu teknolojilerine, bilgisayar yazılım-donanım teknolojilerinden medya ve iletişim kurumlarına, finans kurumlarından perakendecilere kadar uzayan zincirler oluşuyor. Bu enstrümanların her biri, aralarında güçlü bir etkileşim kurup interneti kullanarak daha büyük enerji potansiyeli açığa çıkarabiliyorlar.

Para akışı artacak
Yeni iş sahalarının ortaya çıkışı ve bilgiye verilen değerin artması, yeni yatırımların müjdecisi. Paylaştıkça çoğalan nadir şeylerden biri olan bilgi, başarının anahtarı haline geldi ve şirketler bu değerli hazineye ulaşmanın yolunun internet ve diğer tüm bilgi teknolojilerinin kullanımından geçtiğinin farkında. Otomobil, beyaz eşya, tekstil, gıda ve enerji benzeri pahalı üretim maliyetleri içeren sektörlerden daha fazla değer kazanan bir sektör doğdu. Özellikle ülkemizde, yeni doğmuş olan bu dijital sistemi en iyi kavrayanlar ve hızla harekete geçebilenler, bu çalışmalarını yakın bir zamanda büyük paralara çevirebilecekler. İnternet üzerinden yapılan ticaret, reklam, alışveriş ve diğer tüm ticari etkinliklerin toplamında ortaya çıkan işlenmiş para miktarı bugün az seviyede... Ancak sektör analistleri internet üzerinde akan paranın her yıl kat kat artacağına kesin gözüyle bakıyorlar.

Compex Fuarı’nda gündem
Fuarda bu yıl 750 yerli ve yabancı şirket e-ticaret konusunda firmaların önünü açacak yeni stratejileri ve internet altyapısının geliştirilmesini tartışmak, sorunları tespit etmek ve çözüm yolları aramak için bir araya geliyor. İnternetin her yönüyle ele alındığı ve Compex’in vazgeçilmez bir parçası haline gelen "İnternet’e Radikal Yaklaşımlar" seminerlerinin üçüncüsü, bu yıl da Radikal Gazetesi tarafından düzenleniyor. Fuar süresince, hergün 14.00-18.30 saatleri arasında Haliç Salonu’nda gerçekleştirilen seminerler e-ticaret ağırlıklı konu başlıkları ile katılımcılara ücretsiz sunuluyor. İnternet ve multimedia’daki yeni gelişimleri izlemek isteyenler www.compex.com.tr web sitesindeki online davetiye formunu doldurarak bu kolaylıktan faydalanabilirler.



CUMARTESİ